Andragogika a rozvoj zaměstnanců

Zaměření předmětu:

Obsahem předmětu je objasnit a na konkrétních příkladech si osvojit moderní metody personalistiky jako integrální součásti zaměstnanecké politiky a kultury moderní firmy.

Výsledky učení:

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:

  • Orientace v personálních procesech a strategiích.
  • Schopnost vytvářet a zpracovávat formuláře týkajících se hlavních personálních činností.
  • Orientovat v problematice personálního controlingu, marketingu, kolektivního vyjednávání a společenské odpovědnosti firem.

Hlavní témata:

  1. Personální procesy, personální strategie a jejich význam v řízení firmy.
  2. Firemní kultura a její dopad na výkonnost firmy.
  3. Analýza pracovních míst ve firmě, princip tvorby popisů pracovních míst.
  4. Personální plánování a jeho metody.
  5. Výběrové řízení z pohledu personalisty.
  6. Tvorba a návrhy systému odměňování.
  7. Péče o zaměstnance, systém benefitů.
  8. Personální controling, data a jejich interpretace v řízení lidských zdrojů.
  9. Personální marketing. Interní komunikace a její nástroje.
  10. Odbory a kolektivní vyjednávání.
  11. Společenská odpovědnost firmy a její provázanost na řízení lidských zdrojů.