Psychologie chování zákazníka
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Cílem předmětu je seznámit studující s psychologií chování zákazníka jako aplikovanou psychologickou disciplínou, jejíž poznatky mohou uplatnit v praxi. Obsah předmětu je zaměřen na porozumění rozhodování a chování zákazníka v současném globalizovaném světě, v době převisu nabídky nad poptávkou. Dalším cílem je pochopení komunikace se zákazníkem jako součást obchodního procesu, s nákupním chováním zákazníků, vlivu reklam v tržním prostředí a spojení s emocemi. Na podporu provazby s reálnými situacemi je předmět doplněn i případovými studiemi.
Výstupy z učení
Znalosti - teoretické odborné znalosti v oblasti rozhodování zákazníka
Dovednosti - správné rozhodování při realizaci nákupů v globalizovaném světě včetně příkladů z praxe
Způsobilost - psychologie zákazníka, rozlišování klamání spotřebitele/zákazníka
a) Odborné znalosti – student:
student si osvojí odborné znalosti v oblasti chování zákazníka student se umí v problematice orientovat
b) Odborné dovednosti - student:
student se naučí nákupnímu chování dle vlastních preferencí
student se umí rozhodovat při realizaci nákupů
student umí zdůvodnit svoje racionální chování
c) Obecné způsobilosti (klíčové, přenositelné kompetence) – student:
student umí rozlišit reklamu/klamavou reklamu
student umí argumentovat v případě nákupů
Osnova:
- Historie nabídky a poptávky včetně jejich změn v důsledku globalizace
- Zákazník - základní pojmy z oblasti výrobce a zákazníka
- Komunikace se zákazníkem
- Sociální komunikace
- Nákupní chování
- Vliv globalizace
- Psychologické aspekty reklamy
- Vliv reklamy na chování zákazníka
- Rozhodování zákazníka
- Rozhodování, co prodávat
- Emoce při nákupu
- Příklady z praxe (pozvání odborníka z praxe v průběhu výuku)