Sociální sítě, nová média a online kampaně

Předmět je praktickou formou výuky zaměřen na ucelený přehled a principy fungování sociálních médií a online kampaní. Zaměřuje se na podstatu a efektivitu využití nových médií pro komunikaci firmy, produktu nebo služby. Součástí výuky jsou konkrétní příklady kampaní a propagace na sociálních médií, ukázky efektivity kampaní, hrozby a příležitosti, sdílení nových trendů a celospolečenských postojů v oblasti rozvoje marketingových příležitostí na moderních online platformách.

Studenti mají možnost během výuky získat poznatky o využití sociálních médií pro komunikaci a marketing firmy či produktu nebo služby. Předmět přináší ukázku nových trendů zapojení sociálních médií do efektivního a ucelného komunikačního mixu, včetně příležitostí a hrozeb, které tato médi přináší z pohledu firmy i uživatele.

Studenti umí aplikovat získané poznatky promítnout např. do analýzy komunikace vybraného produktu nebo služby na sociálních médiích, začlenit výběr a návrh vhodné online platformy do základního komunikačního mixu.

Cílem je zároveň demonstrovat nejrůznější role a možnosti využití sociálních médii pro propagaci, marketing a komunikaci z pohledu firmy i uživatele.

Obsah předmětu:

  1. Principy fungování a role online komunikace
  • Úvod do problematiky, vývoj a trendy
    1. Pozice a příležitosti nových médií jako komunikačního a marketingového nástroje
  • Konkrétní příklady z praxe
  • Vývoj situace využití sociálních médií v komunikaci produktu nebo služby
  1. Specifika a příležitosti pro marketing a komunikace na ustálených online platformách
  • facebook, instagram twitter, google a další
  1. Youtubering a blogering jako vzrůstající trend
  • Specifika a význam těchto formátů pro marketing, komunikaci
  • Nástroje a využití v komunikačním mixu
    1. Setkání a diskuze s představitelem nových trendů na sociálních médiích – youtuber, bloger
  1. Pravidla a doporučení komunikace na sociálních médiích z pohledu firmy, marketingu a uživatele
  1. Specifika práce s textem pro online komunikaci a nová média
  • Příprava, orientace v textu, porozumění textu
  • Copywritte
  • Přizpůsobení textu cílové skupině
  • Klíčové formulace a sdělení
  • Problémové situace
  • Follow up
  1. Příležitosti a specifika hrozeb sociálních médií: Fake news, manipulace, dezinformace, klamavá reklama
  1. Role firmy nebo instituce v řízení a zvládání kampaní na sociálních médií
  • Představení základních rolí a jejich kompetencí a příležitostí v rámci
  • Možné přístupy, reaktivní versus pasivní politika
  • Efektivita www stránek, nástroje měření
  • Oboustranná komunikace, interaktivita
  1. Tvorba www stránek a online kampaní
  • Základní vhled do webových aplikací
  • Principy tvorby www stránek na straně firmy, podnikatele
  • Pravidla corporate identity, možnosti správy a údržby www stránek
  1. Správa a údržba kampaní na sociálních médiích
  • Obsahová náplň
  • Etické principy
  • Ochrana bezpečnosti
  • Práce s kritickými komentáři
  • Nástroje, rubriky, průzkumy
  1. Exkurze do online redakce, vydavatelství, diskuzní setkání s profesionálem v oblasti new media nebo online communication