Brand management
Cílem předmětu je seznámit studenty s praktickými aspekty produktového marketingu a specifickými rolemi v produktovém managementu - rolemi manažera produktu a brand manažera. Hlavním pilířem přednášené látky je marketingový plán, jeho použití v brand managementu a jeho implementace do strategického řízení firmy. Jsou vysvětleny hlavní koncepty brand managementu a přiblíženy procesní kroky řízení značky v podmínkách firem v sektoru služeb i výrobní sféře. Pozornost je soustředěna také na roli brand manažera vůči externím dodavatelům marketingových služeb. Proto je připomenuta práce s komunikačními nástroji v brand managementu a přiblíženy koncepce a význam briefu. Přednášená látka je doplněna dalšími aktuálními tématy: category management, rozhodování o expanzi značky do zahraničí a práce se značkou na trhu práce.
Hlavní témata
- Produktový marketing, jeho specifika a vztah k firemní strategii. Pojetí produktu. Klíčové prvky značky. Vztah produkt-značka. Funkce a role produktového manažera a jeho začlenění do organizační struktury
- Marketingový plán jako prováděcí plán firemní strategie na úrovni produktu. Vztah produktového plánování a brand managementu a základní vazby brand manažera k ostatním oddělením firmy.
- Audit vnějšího prostředí a stanovení pozice produktu/značky u cílových segmentů trhu. Specifika spotřebitelských trendů a nákupního chování a jeho význam pro brand management.
- Struktura akčního plánu. Zásady zpracování rozpočtu pro budoucí vývoj produktu/značky.
- Koncepty identita značky a hodnota značky. Systém značky.
- Brand positioning statement. Realizace brandingu komunikačními nástroji.
- Implementace produktového plánu/plánu budování hodnoty značky. Měření výkonnosti.
- Role brand manažera při koncipování vizuálního návrhu značky. Interní marketing.
- Koncipování briefu pro komunikační agentury. Kontrola práce agentury.
- Privátní značky maloobchodníka. Category management.
- Zhodnocení pozice úspěšné značky na trhu expanzními značkovými strategie. Rozhodování o vstupu na zahraniční trhy. Atributy globální značky.
- Práce se značkou na trhu práce.