Firemní vzdělávání
Předmětu studentům představí vývoj a současný stav firemního vzdělávání především v České republice, ale také ve vybraných zahraničních zemích. Dále se zaměří na dvě klíčová témata: tvorbu strategie firemního vzdělávání a její realizaci (vč. evaluace). Studenti se v průběhu dozví nejen to, jak vypadá strategický přístup k firemnímu vzdělávání, ale na modelových organizacích si v týmech konkrétně vyzkoušejí vytvořit jednotlivé součásti strategického řízení. Také se dovědí a prakticky vyzkoušejí a nacvičí principy projektování vzdělávacích akcí různých typů, vč. vyhodnocení jejich kvality a efektivity.
Výsledky učení
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:
- aplikovat získané teoretické poznatky při strategickém plánování a řízení firemního vzdělávání,
- vytvořit strategii a strategický rámec firemního vzdělávání, vč. souvislostí s dalšími personálními procesy,
- vytvořit kompetenční model pro konkrétní pozici a organizaci,
- vytvořit nástroj pro analýzu vzdělávacích potřeb, analýzu realizovat a aplikovat její výsledky,
- naplánovat firemní vzdělávání pro konkrétní organizaci a pozice v ní,
- připravit projekt konkrétní vzdělávací akce, vč. organizačních, ekonomických a dalších souvislostí,
- vyhodnotit kvalitu a efektivitu vzdělávací akce.
Obsah předmětu:
- Východiska a principy firemního vzdělávání
- Firemní vzdělávání v České republice a zahraničí
- Systém, legislativa a financování firemního vzdělávání v České republice
- Klíčové role a odpovědnosti ve firemním vzdělávání, personální procesy ve firmě
- Strategie a strategický rámec firemního vzdělávání, firemní vzdělávání jako součást personálních procesů ve firmě
- Kompetence, kompetenční přístup k firemnímu vzdělávání a kompetenční modely
- Analýza a identifikace vzdělávacích potřeb
- Plánování firemního vzdělávání, jeho realizace a evaluace
- Projektování vzdělávacích akcí
- Organizace a ekonomika vzdělávacích akcí
- Kvalita a efektivita firemního vzdělávání
- Aktuální trendy ve firemním vzdělávání