Firemní vzdělávání

Předmětu studentům představí vývoj a současný stav firemního vzdělávání především v České republice, ale také ve vybraných zahraničních zemích. Dále se zaměří na dvě klíčová témata: tvorbu strategie firemního vzdělávání a její realizaci (vč. evaluace). Studenti se v průběhu dozví nejen to, jak vypadá strategický přístup k firemnímu vzdělávání, ale na modelových organizacích si v týmech konkrétně vyzkoušejí vytvořit jednotlivé součásti strategického řízení. Také se dovědí a prakticky vyzkoušejí a nacvičí principy projektování vzdělávacích akcí různých typů, vč. vyhodnocení jejich kvality a efektivity.

Výsledky učení

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:

  • aplikovat získané teoretické poznatky při strategickém plánování a řízení firemního vzdělávání,
  • vytvořit strategii a strategický rámec firemního vzdělávání, vč. souvislostí s dalšími personálními procesy,
  • vytvořit kompetenční model pro konkrétní pozici a organizaci,
  • vytvořit nástroj pro analýzu vzdělávacích potřeb, analýzu realizovat a aplikovat její výsledky,
  • naplánovat firemní vzdělávání pro konkrétní organizaci a pozice v ní,
  • připravit projekt konkrétní vzdělávací akce, vč. organizačních, ekonomických a dalších souvislostí,
  • vyhodnotit kvalitu a efektivitu vzdělávací akce.

Obsah předmětu:

  1. Východiska a principy firemního vzdělávání
  2. Firemní vzdělávání v České republice a zahraničí
  3. Systém, legislativa a financování firemního vzdělávání v České republice
  4. Klíčové role a odpovědnosti ve firemním vzdělávání, personální procesy ve firmě
  5. Strategie a strategický rámec firemního vzdělávání, firemní vzdělávání jako součást personálních procesů ve firmě
  6. Kompetence, kompetenční přístup k firemnímu vzdělávání a kompetenční modely
  7. Analýza a identifikace vzdělávacích potřeb
  8. Plánování firemního vzdělávání, jeho realizace a evaluace
  9. Projektování vzdělávacích akcí
  10. Organizace a ekonomika vzdělávacích akcí
  11. Kvalita a efektivita firemního vzdělávání
  12. Aktuální trendy ve firemním vzdělávání