Interkulturní management
Cílem předmětu je seznámit studující s novým interkulturním prostředím, ovlivněným globalizací a s novými požadavky, které toto prostředí klade na rozvoj manažerských dovedností.
Výsledky učení:
- aplikovat základní principy interkulturního managementu,
- identifikovat a analyzovat hlavní aspekty interkulturního managementu,
- vyhodnotit získané informace z pohledu kulturních specifik,
- používat modely a koncepty k řešení interkulturních problémů.
Obsah předmětu:
- Globalizace a multikulturní společnost.
- Podnikání v globalizovaném a multikulturním světě.
- Vliv národních kultur a náboženství na management podniku.
- Komparace kultur.
- Kultura a komunikace.
- Etika a společenská odpovědnost.
- Práce manažera v nadnárodních firmách a řešení konfliktů.
- Multikulturní týmy.
- Vyjednávání napříč kulturami.
- Koučování zaměstnanců v multikulturním prostředí.
- Mezinárodní lidské zdroje.
- Vybraná přednáška manažera působícího v interkulturním prostředí.