Interkulturní management

Cílem předmětu je seznámit studující s novým interkulturním prostředím, ovlivněným globalizací a s novými požadavky, které toto prostředí klade na rozvoj manažerských dovedností.

Výsledky učení:

  • aplikovat základní principy interkulturního managementu,
  • identifikovat a analyzovat hlavní aspekty interkulturního managementu,
  • vyhodnotit získané informace z pohledu kulturních specifik,
  • používat modely a koncepty k řešení interkulturních problémů.

Obsah předmětu:

  1. Globalizace a multikulturní společnost.
  2. Podnikání v globalizovaném a multikulturním světě.
  3. Vliv národních kultur a náboženství na management podniku.
  4. Komparace kultur.
  5. Kultura a komunikace.
  6. Etika a společenská odpovědnost.
  7. Práce manažera v nadnárodních firmách a řešení konfliktů.
  8. Multikulturní týmy.
  9. Vyjednávání napříč kulturami.
  10. Koučování zaměstnanců v multikulturním prostředí.
  11. Mezinárodní lidské zdroje.
  12. Vybraná přednáška manažera působícího v interkulturním prostředí.