Management kulturních organizací
Zaměření předmětu:
Zprostředkovat posluchači ucelený soubor znalostí a praktických dovedností v oblasti managementu, správy a ekonomiky hmotných i nehmotných kulturních statků. Důraz je kladen na využití teoretických základů ekonomiky kultury a na hlavní otázky managementu se zaměřením na kulturní organizace. Je akcentován též praktický management projektů umělecké sféry
Výsledky učení:
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:
- aplikovat vybrané teoretické poznatky a přehled o hlavních proudech kulturního managementu do praxe organizace;
- podílet se na praktickém řízení památkových objektů, muzeí a galerií;
- uplatnit se v organizacích a orgánech v kompetenci místní a regionální správy či správy církevních statků;
- vytvářet projekty socioekonomického využití kulturních památek;
- řídit pracovní týmy při prezentaci kulturního dědictví a to i mezioborové
Hlavní témata:
- Organizace, instituce, aktéři a management kultury. Využití internetu.
- Specifika managementu archivů a knihoven. Management v oblasti galerií a muzeí umění.
- Ekonomická kritéria provozu, údržby a managementu památkových objektů.
- Dědictví církevní kultury a specifika jeho managementu.
- Specifika managementu a ekonomiky provozu divadla, koncertních pódií, výroby a distribuce filmu
- Tvorba a provoz televize a rozhlasu, uplatnění prvku výkonného umění v jejich činnosti, specifika managementu a ekonomiky
- Tradiční lidová kultura a její management