Manažerské dovednosti
Cílem předmětu je osvojení si znalostí a dovedností, které jsou předpokladem efektivního vedení lidí. Studenti si ujasní klíčové role manažera, osvojí si principy, techniky a metody vedení lidí. Poznají sami sebe, naučí se stanovovat cíle, přesvědčivě komunikovat, motivovat tým i jednotlivce, poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu, řídit výkonnost týmu, plánovat svůj čas s ohledem na priority, delegovat úkoly a řešit obtížné situace z manažerské praxe.
Hlavní témata:
- Úvod do managementu. Trendy ve vedení lidí. Od řízení k leadershipu. Klíčové kompetence manažera-leadera.
- Trojrole vedoucího zaměstnance. Osobnost manažera a sebereflexe. Význam EQ. Pět kroků k leadershipu.
- Myšlení orientované na cíl. Vize a poslání. Stanovení efektivních cílů
- Motivace pracovníků a motivační nástroje manažera.
- Efektivní manažerská komunikace. Komunikační cyklus. Vedení hovoru efektivními otázkami. Přesvědčivá prezentace a zvládání námitek. Poskytování a přijímání zpětné vazby. Umění dialogu.
- Konflikt v týmu. Komunikace s různými typy lidí.
- Techniky vedení lidí. Situační leadership. Řízení výkonnosti jednotlivců a týmu. Koučink jako nástroj rozvoje zaměstnanců.
- Klíčové manažerské rozhovory: přijímací, motivační, hodnotící, disciplinární.
- Týmová spolupráce a práce s týmovou dynamikou.
- Time management v manažerské praxi. Koncept řízení času. Efektivní plánování. Rozhodování a určování priorit. Zlaté pravidlo delegování. Účinný boj s prokrastinací.
- Stress management. Work-life-balance v praxi.
- Rekapitulace klíčových bodů.