Marketingová komunikace
Cílem předmětu je seznámit studenty se vším podstatným k praktickému využití reklamy, direct marketingu, podpory prodeje, PR, event marketingu a sponzoringu, osobního prodeje a online komunikace. V centru pozornosti výkladu je takové pojetí marketingové komunikace, které vychází z marketingového plánu firmy. Předmět umožní studentům získat teoretické a praktické znalosti a zároveň pochopit širší souvislosti marketingové komunikace v současném socioekonomickém prostoru.
Hlavní témata
- Marketingový komunikační mix. Definování klíčových pojmů marketingové komunikace. Komunikační proces.
- Integrovaná marketingová komunikace jako součást řízení. Interní marketing.
- Nákupní chování. Klasické a neoklasické modely komunikace.
- Osobní prodej v kontextu komunikačního mixu. Veletrhy a výstavy. Event marketing.
- Reklama a plánování médií.
- Sponzoring. Public relations. Komunikace politiky sociální odpovědnosti firmy.
- Podpora prodeje. Komunikace v místě prodeje.
- Direct marketing. Nástroje přímého marketingu. Význam databází v přímém marketingu.
- Firemní webové prezentace a produktové webové stránky.
- Trendy v marketingové komunikaci: mobilní marketing, virální a infiltrační marketing na sociálních sítích
- Plánování a realizace integrované komunikační kampaně.
- Měření účinků marketingové komunikace.