Marketingová komunikace

Cílem předmětu je seznámit studenty se vším podstatným k praktickému využití reklamy, direct marketingu, podpory prodeje, PR, event marketingu a sponzoringu, osobního prodeje a online komunikace. V centru pozornosti výkladu je takové pojetí marketingové komunikace, které vychází z marketingového plánu firmy. Předmět umožní studentům získat teoretické a praktické znalosti a zároveň pochopit širší souvislosti marketingové komunikace v současném socioekonomickém prostoru.

Hlavní témata

  1. Marketingový komunikační mix. Definování klíčových pojmů marketingové komunikace. Komunikační proces.
  2. Integrovaná marketingová komunikace jako součást řízení. Interní marketing.
  3. Nákupní chování. Klasické a neoklasické modely komunikace.
  4. Osobní prodej v kontextu komunikačního mixu. Veletrhy a výstavy. Event marketing.
  5. Reklama a plánování médií.
  6. Sponzoring. Public relations. Komunikace politiky sociální odpovědnosti firmy.
  7. Podpora prodeje. Komunikace v místě prodeje.
  8. Direct marketing. Nástroje přímého marketingu. Význam databází v přímém marketingu.
  9. Firemní webové prezentace a produktové webové stránky.
  10. Trendy v marketingové komunikaci: mobilní marketing, virální a infiltrační marketing na sociálních sítích
  11. Plánování a realizace integrované komunikační kampaně.
  12. Měření účinků marketingové komunikace.