Mezinárodní obchod a marketing

Předmět navazuje na předměty Podniková ekonomika, Marketing, Světová ekonomika a politika. Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o fungování mezinárodního obchodu, mezinárodního marketingu, a vysvětlení souvislostí a vazeb mezi jednotlivými činiteli mezinárodního obchodu a marketingu. Získané znalosti studenti využijí ve své manažerské a podnikatelské praxi.

Obsah předmětu:

  1. Mezinárodní obchod.
  2. Mezinárodní obchodní politika.
  3. Mezinárodní marketing.
  4. Marketing a kulturní odlišnosti.
  5. Trhy Evropské unie.
  6. Spotřebitelé v EU.
  7. Podnikání na zahraničních trzích.
  8. Marketingové informace o zahraničním trhu.
  9. Segmentace trhu.
  10. Marketingový mix pro země EU.
  11. Mezinárodní organizace.
  12. Vnější ekonomické vztahy České republiky.