Art management
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Cílem předmětu je studenta seznámit se specifiky manažerské činnosti v oblasti kultury a umění. Hlavní důraz je kladen na pilíře dobrého fungování kulturní instituce – komunikace, plánování, vztahy a financování. Student po absolvování předmětu bude znát základní charakteristiku kulturních organizací v ČR a jejich fungování, bude mít přehled o vícezdrojovém financování, bude schopen nastavit schéma fungování, bude se orientovat v povinnostech spojených se značkou (kulturní institucí) a jejím dlouhodobém udržení. Bude schopen pojmenovat a eliminovat rizika ohrožující dobré fungování kulturní organizace.
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- shrnout dějiny umění s ohledem na jeho subvencování
- orientace ve schématech fungování kulturních organizací
- orientace v plánování provozu kulturní instituce
- orientace v oblasti vícezdrojového financování kulturní instituce
- postihnout povinnosti vyplývající ze vztahů kulturní instituce a jejího zřizovatele
- pojmenovat běžné právní formy pro kulturní instituce v ČR
- pojmenovat a zdůvodnit rizika pro úspěšné řízení kulturní instituce
- pojmenovat pilíře pro správné fungování kulturní instituce
- definovat prostředky k zajištění udržitelnosti značky (kulturní organizace)
- definovat povinnosti manažera ke značce (kulturní organizaci).
Osnova:
- Umění
- Základní přehled ustavení a forem fungování v umění a kultuře
- Financování kultury a umění
- Vícezdrojové financování
- Umělec - zdroje - projekt
- Umělecká svoboda
- Manažer ve vodách českého umění
- Komunikace
- Komerční potenciál umění
- Cíl