Brand management
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Cílem předmětu je rozšířit a prohloubit znalosti marketingu a marketingové komunikace o problematiku značky a jejím budování jako významné konkurenční výhodě na trhu a ke snížení rizik podnikatelské činnosti. Studenti porozumí obsahu dalších souvisejících pojmů jako je reputace, Image, logo, Corporate Identity a obchodní značka, ale i vnímání a chování spotřebitelů ve vztahu ke značce. Studenti se seznámí s nástroji měření značky i procesem vytváření hodnoty značky, plánováním a řízením značky i důvodech jejího rebrandingu. Získají povědomí o právních a etických aspektech souvisejících se značkou a její ochranou.
Výstupy z učení
- Odborné znalosti – student:
Zná základní pojmy související s Brandem a jeho budováním a řízením.
Pochopil podstatu značky a její různé interpretace i vnímání a chování spotřebitelů ve vztahu ke značce.
Získal znalost o základních nástrojích měření značky a určování její hodnoty.
Získal znalost, jak firmy značku plánují, definují její vizi a poslání a jak značku řídí a jaké mohou být důvody pro její přeměnu.
Seznámil se s etickými aspekty a právní ochranou značky.
Osnova:
- Základní pojmy související s Brandem a Brand managementem – reputace, image, Logo, logo manuál, Corporate Identity.
- Brand – definice značky. Historie značky. Obchodní značka/Trademark.
- Interpretace značky založené na perspektivě vstupu, výstupu a čase.
- Vnímání spotřebitele a jeho chování ve vztahu ke značce.
- Hodnota značky. Love Brand. Příklady úspěšných značek.
- Měření značky – hlavní metody měření a oceňování značky.
- Strategické plánování značky. Vize, mise, poslání značky.
- Proces vytváření značky, vč. tvorby designu. Příklady z praxe.
- Strategie a strategické řízení značky. Strategie marketingové komunikace Brandu.
- Rebranding – důvody, příklady z praxe.
- Nové přístupy v řízení značky digitálním věku.
- Sociální odpovědnost firem a etické otázky budování značky a právní ochrana majetku značky.