Brand management
Zaměření předmětu
Cílem předmětu je rozšířit a prohloubit znalosti marketingu a marketingové komunikace o problematiku značky a jejím budování jako významné konkurenční výhodě na trhu a ke snížení rizik podnikatelské činnosti. Studenti porozumí obsahu dalších souvisejících pojmů jako je reputace, Image, logo, Corporate Identity a obchodní značka, ale i vnímání a chování spotřebitelů ve vztahu ke značce. Studenti se seznámí s nástroji měření značky i procesem vytváření hodnoty značky, plánováním a řízením značky i důvodech jejího rebrandingu. Získají povědomí o právních a etických aspektech souvisejících se značkou a její ochranou.
Výstupy předmětu - výstupy učení
Student po absolvování předmětu
- Zná základní pojmy související s Brandem a jeho budováním a řízením
- Pochopil podstatu značky a její různé interpretace i vnímání a chování spotřebitelů ve vztahu ke značce
- Získal znalost o základních nástrojích měření značky a určování její hodnoty
- Získal znalost, jak firmy značku plánují, definují její vizi a poslání a jak značku řídí a jaké mohou být důvody pro její přeměnu
- Seznámil se s etickými aspekty a právní ochranou značky
Hlavní témata - hlavní problémové okruhy
1. Základní pojmy související s Brandem a Brand managementem – reputace, image, Logo, logo manuál, Corporate Identity.
2. Brand – definice značky. Historie značky. Obchodní značka/ Trademark.
3. Interpretace značky založené na perspektivě vstupu, výstupu a čase.
4. Vnímání spotřebitele a jeho chování ve vztahu ke značce.
5. Hodnota značky. Love Brand. Příklady úspěšných značek.
6. Měření značky – hlavní metody měření a oceňování značky.
7. Strategické plánování značky. Vize, mise, poslání značky.
8. Proces vytváření značky, vč. tvorby designu. Příklady z praxe.
9. Strategie a strategické řízení značky. Strategie marketingové komunikace Brandu.
10. Rebranding – důvody, příklady z praxe.
11. Nové přístupy v řízení značky v digitálním věku.
12. Sociální odpovědnost firem a etické otázky budování značky a právní ochrana majetku značky.