Destinační management
Zaměření předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s odbornou terminologií používanou v řízení destinací cestovního ruchu, s funkcemi a postavením organizací destinačního managementu v ČR, poukázat na možnosti vytváření a rozvoje destinací cestovního ruchu, objasnit význam destinací cestovního ruchu pro rozvoj národní a regionální ekonomiky. Předmět využívá četných případových studií a dobré příklady z praxe (best practices).
Výstupy předmětu - výstupy učení
Po absolvování předmětu bude student schopen
- orientovat se v zásadách a principech marketingu a řízení destinace CR;
- uskutečnit segmentaci trhu a pozicionování;
- sestavit marketingový mix destinace; sestavit marketingový plán pro destinaci;
- orientovat se v současných trendech marketingu a řízení destinací v ČR a v zahraničí;
- využívat informační technologie v marketingu a řízení destinace; aplikovat principy udržitelnosti rozvoje cestovního ruchu v destinaci;
- uskutečnit marketingovou analýzu destinace; analyzovat, kontrolovat a hodnotit úspěšnost využití marketingových nástrojů v řízení destinace;
- orientovat se v aktuální problematice řízení destinací v EU;
- orientovat se v principech vytváření a legislativě ovlivňující vytváření organizací destinačního managementu (DMO);
- orientovat se v principech vytváření sítí (networking) mezi veřejným, soukromým a neziskovým sektorem.
Hlavní témata - hlavní problémové okruhy
1. Vytváření destinací CR. Objasnění požadavků k úspěšnému zakončení předmětu. Seznámení se studijní literaturou.
2. Koncept managementu a organizace destinace.
3. DMO. Governance a leadership v destinaci - případová studie - přednáška odborníka z praxe.
4. Partnerství v destinaci. Vztahy se zájmovými skupinami (stakeholders) a residenty.
5. Řízení udržitelného cestovního ruchu v destinaci.
6. Konkurenceschopnost destinace a její měření.
7. Sociologický výzkum, zkoumání spokojenosti a loajality návštěvníků.
8. Tvorba strategií a regionálních plánů v destinacích CR.
9. Chování návštěvníků v cestovním ruchu.
10. Řízení rizik a krizí v destinaci.
11. Řízení návštěvnických toků v destinaci. Overtourism.
12. Trendy a výzvy pro destinace CR a DMO.