Etika v podnikání

V rámci předmětu se studenti budou obeznamovat se základními postuláty regulace etického chování v podnikatelském prostředí, a to vzhledem na různorodost vztahů a subjektů, které v podnikání jako takovém vystupují.

Obsah předmětu:

  1. Základní pojmy – etika, morálka. Vývoj etického myšlení.
  2. Člověk a jeho vztah k morálním hodnotám – mravné chování, struktura morálky.
  3. Etické chování podniku.
  4. Základní východiska podnikatelské etiky.
  5. Firemní kultura. Etický kodex.
  6. Etika a tržní ekonomika.
  7. Etika v pracovní činnosti – odpovědnost a úkoly pracovníků.
  8. Verbální a neverbální projevy chování.
  9. Psychologické vlivy a etika, kriminalita, etika jednání se zahraničními podnikateli.
  10. Asertivita a její etický rozměr.
  11. Etické kodexy.