Firemní vzdělávání
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Předmět studentům představí vývoj a současný stav firemního vzdělávání v České republice a zahraničí. Dále se zaměří na dvě klíčová témata: tvorbu strategie firemního vzdělávání a její realizaci (vč. evaluace). Studenti se v průběhu dozví nejen to, jak vypadá strategický přístup k firemnímu vzdělávání, ale na modelových organizacích si konkrétně vyzkoušejí vytvořit jednotlivé součásti strategického řízení firemního vzdělávání. Také se dozví, prakticky vyzkouší a nacvičí principy projektování vzdělávacích akcí různých typů, vč. vyhodnocení jejich kvality a efektivity.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:
- Aplikovat získané teoretické poznatky při strategickém plánování a řízení firemního vzdělávání.
- Vytvořit strategii firemního vzdělávání, vč. souvislostí s dalšími personálními procesy.
- Vytvořit kompetenční model pro konkrétní pozici a organizaci.
- Vytvořit nástroj pro analýzu vzdělávacích potřeb, analýzu realizovat a aplikovat její výsledky.
- Naplánovat firemní vzdělávání pro konkrétní organizaci a pozice v ní.
- Připravit projekt konkrétní vzdělávací akce, vč. organizačních, ekonomických a dalších souvislostí.
- Vyhodnotit kvalitu a efektivitu vzdělávací akce.
Osnova:
- Firemní vzdělávání a jeho vymezení v kontextu andragogiky.
- Systém, legislativa a financování firemního vzdělávání v České republice.
- Firemní vzdělávání a jeho role ve firmě.
- Strategie firemního vzdělávání.
- Kompetenční přístup k firemnímu vzdělávání a kompetenční modely.
- Analýza a identifikace vzdělávacích potřeb.
- Plány firemního vzdělávání.
- Projektování vzdělávacích aktivit v soukromém, státním a neziskovém sektoru.
- Realizace vzdělávacích aktivit.
- Evaluace vzdělávacích aktivit.
- Řízení kvality firemního vzdělávání.
- Aktuální trendy ve firemním vzdělávání.