Hry a sociální sítě a Open source analýza
Cíle předmětu:
Cílem předmětu je charakterizovat současné sociální sítě a herní prostředí, jakožto digitální dimenzi představující protipól světa reálného. Předmět se zaměří na genezi her a sociálních sítí a postupně rostoucí interakci uživatelů. Následně budou studentům prezentována rizika spojená s interakcí v rámci sociálních sítí a herního prostředí. Open source analýza představí možnosti zisku informací o uživatelích a jiných subjektech v rámci kyberprostoru. Tato analýza pak představí i možnosti redukce informací zveřejňovaných v kyberprostoru.
Témata:
1. Úvod do předmětu
2. Kyberprostor a jeho vliv na svět reálný
3. Geneze sociálních sítí
4. Geneze her a jejich narůstající sociální interaktivnost
5. Analýza nejvýznamnějších sociálních sítí (Facebook, Instagram, TikTok)
6. Analýza nejvýznamnějších sociálních sítí a herních platforem (Google, WhatsApp, Twitter aj.)
7. Případová studie – analýza zranitelností uživatelských účtů
8. Případová studie – zabezpečení uživatelských účtů
9. Open source analýza - zdroje
10. Open source analýza – zabezpečení
11. Případová studie – sběr a analýza dat
12. Případová studie – sběr a analýza dat, preventivní opatření