Interkulturní komunikace ve veřejné správě

Cílem předmětu je osvojení si znalostí a dovedností, které jsou předpokladem efektivního vedení lidí. Studenti si osvojí principy, techniky a metody komunikace ve veřejné správě se zaměřením na specifika interkulturní komunikace. Poznají sami sebe, naučí se přesvědčivě komunikovat, poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu a řešit obtížnější komunikaci v manažerské praxi.

Výstupy předmětu – výstupy učení

Studenti si osvojí aplikovat základní principy interkulturního managementu, identifikovat a analyzovat hlavní aspekty interkulturního managementu, vyhodnotit získané informace z pohledu kulturních specifik a používat modely a koncepty k řešení interkulturních problémů.

Hlavní témata – hlavní problémové okruhy

  1. Globalizace a multikulturní společnost.
  2. Podnikání v globalizovaném a multikulturním světě.
  3. Vliv národních kultur a náboženství na management podniku.
  4. Komparace kultur.
  5. Kultura a komunikace.
  6. Etika a společenská odpovědnost.
  7. Práce manažera v nadnárodních firmách a řešení konfliktů.
  8. Multikulturní týmy.
  9. Vyjednávání napříč kulturami.
  10. Koučování zaměstnanců v multikulturním prostředí.
  11. Mezinárodní lidské zdroje.
  12. Vybraná přednáška manažera působícího v interkulturním prostředí.