Interkulturní komunikace ve veřejné správě
Cílem předmětu je osvojení si znalostí a dovedností, které jsou předpokladem efektivního vedení lidí. Studenti si osvojí principy, techniky a metody komunikace ve veřejné správě se zaměřením na specifika interkulturní komunikace. Poznají sami sebe, naučí se přesvědčivě komunikovat, poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu a řešit obtížnější komunikaci v manažerské praxi.
Výstupy předmětu – výstupy učení
Studenti si osvojí aplikovat základní principy interkulturního managementu, identifikovat a analyzovat hlavní aspekty interkulturního managementu, vyhodnotit získané informace z pohledu kulturních specifik a používat modely a koncepty k řešení interkulturních problémů.
Hlavní témata – hlavní problémové okruhy
- Globalizace a multikulturní společnost.
- Podnikání v globalizovaném a multikulturním světě.
- Vliv národních kultur a náboženství na management podniku.
- Komparace kultur.
- Kultura a komunikace.
- Etika a společenská odpovědnost.
- Práce manažera v nadnárodních firmách a řešení konfliktů.
- Multikulturní týmy.
- Vyjednávání napříč kulturami.
- Koučování zaměstnanců v multikulturním prostředí.
- Mezinárodní lidské zdroje.
- Vybraná přednáška manažera působícího v interkulturním prostředí.