Jednání s klienty
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Ukázat důležitost jednání a vyjednávání v každodenní firemní i soukromé praxi. Předat obecné poznatky o jednání, vyjednávání a seznámit s jednotlivými strategiemi a taktikami vyjednávání a doporučenými způsoby řešení konfliktů. Poskytnout možnost k aplikaci získaných teoretických znalostí v individuální prezentaci.
Student bude schopen po absolvování předmětu shrnout důležité rysy hlavních metod v obchodním jednání, identifikovat hlavní rizika při jednání a vyjednávání, připravit si argumentační podklady pro jednání. Zároveň jsou studenti schopni navrhnout základní vyjednávací rámec, rozumí principům pozičního a principiálního vyjednávání, jsou schopni reagovat na potenciální námitky partnera v jednání.
Osnova:
1. Důležitost jednání a vyjednávání, základní pojmy, teoretický rámec jednání a vyjednávání.
2. Strategie a taktiky jednání s klientem: konkurenční a kooperativní strategie.
3. Faktory ovlivňující volbu strategie jednání, klasifikace taktik jednání.
4. Konkurenční a kooperativní taktiky, techniky modifikace chování.
5.- 6. Příprava na jednání s klientem a obchodní rozhovor: shromažďování a třídění informací, definování mezních výsledků jednání, příprava scénáře obchodního rozhovoru, časový plán.
7. Příprava prezentace a prezentační dovednosti.
8.- 9. Vedení obchodního rozhovoru: fáze přijetí, zjišťování, nabídky a argumentace, překonávání námitek, uzavření dohody, pokračující vztahy s klientem.
10. Asertivní jednání: principy a hraní asertivních rolí.
11. Konflikty: konflikty uvnitř organizace, jejich zdroje a typy, řešení konfliktů.
12. Předcházení konfliktům s klienty, řešení konfliktů a stížností klientů.