Komunikační dovednosti I

Zaměření předmětu

Předmět přináší studentům praktickou formu výuky a osvojení si základních principů komunikačních a prezentačních dovedností.  Zlepšení předpokladů pro efektivní prezentaci a profesionální mluvený i psaný projev na úrovní zástupce firmy, agentury nebo médií.
Cílem je na praktických příkladech demonstrovat pravidla, doporučení, efektivní a ověřené postupy při přípravě a realizaci mluveného a psaného projevu.
Studenti budou po ukončení předmětu schopni si připravit vizuálně i textově zajímavou prezentaci, zvolit vhodnou formu, připravit se na profesionální prezentaci a komunikaci projektu, služby nebo výrobku, zároveň dokáží adekvátně reagovat na námitky, podněty a dotazy při prezentaci.

 

Hlavní témata - hlavní problémové okruhy

  1. Úvod do problematiky, vhled do vývoje v současnosti, seznámení s širším kontextem – specifika současné komunikace, typy komunikace a e-komunikace.
  2. Základní pravidla psaného projevu v rámci firemní kultury (správné psaní emailů, příprava textů a prezentace). 
  3. Práce s hlasem a dechem, správná artikulace a výslovnost.
  4. Řeč těla, zvládání trémy, stresu a emocí.
  5. Efektivní a profesionální komunikace, účinné formulování myšlenek a argumentace.  
  6. Prezentace – souhra řeči a slajdů, dynamika mluveného projevu, práce s prostorem, využití pomůcek v prezentaci a práce s publikem. 
  7. Mluvení spatra, pohotové, logické a přesvědčivé reagování na dotazy.
  8. Cvičná prezentace
  9. Shrnutí