Komunikační dovednosti I
Zaměření předmětu
Předmět přináší studentům praktickou formu výuky a osvojení si základních principů komunikačních a prezentačních dovedností. Zlepšení předpokladů pro efektivní prezentaci a profesionální mluvený i psaný projev na úrovní zástupce firmy, agentury nebo médií.
Cílem je na praktických příkladech demonstrovat pravidla, doporučení, efektivní a ověřené postupy při přípravě a realizaci mluveného a psaného projevu.
Studenti budou po ukončení předmětu schopni si připravit vizuálně i textově zajímavou prezentaci, zvolit vhodnou formu, připravit se na profesionální prezentaci a komunikaci projektu, služby nebo výrobku, zároveň dokáží adekvátně reagovat na námitky, podněty a dotazy při prezentaci.
Hlavní témata - hlavní problémové okruhy
- Úvod do problematiky, vhled do vývoje v současnosti, seznámení s širším kontextem – specifika současné komunikace, typy komunikace a e-komunikace.
- Základní pravidla psaného projevu v rámci firemní kultury (správné psaní emailů, příprava textů a prezentace).
- Práce s hlasem a dechem, správná artikulace a výslovnost.
- Řeč těla, zvládání trémy, stresu a emocí.
- Efektivní a profesionální komunikace, účinné formulování myšlenek a argumentace.
- Prezentace – souhra řeči a slajdů, dynamika mluveného projevu, práce s prostorem, využití pomůcek v prezentaci a práce s publikem.
- Mluvení spatra, pohotové, logické a přesvědčivé reagování na dotazy.
- Cvičná prezentace
- Shrnutí