Konflikty a vyjednávání
Cílem předmětu je osvojení si znalostí a dovedností, které jsou předpokladem efektivního vedení lidí se zaměřením na vyjednávání a řešení konfliktů v konkrétních situacích ve veřejné správě. Studenti si osvojí principy, techniky a metody vyjednávání a řešení konfliktů. Poznají sami sebe, naučí se tyto konflikty konstruktivně řešit.
Výstupy předmětu – výstupy učení
Studenti si zlepší a rozvinou komunikační schopnosti potřebné pro jednání a vyjednávání, aktivní naslouchání a získají znalost vyjednávacích principů a taktik. Rozvinou si asertivní dovednosti a schopnost aplikovat různé vyjednávací strategie, kooperativní vyjednávání, win-win strategie vyjednávání.
Hlavní témata – hlavní problémové okruhy
- Úvod do problematiky, psychologické aspekty v řešení konfliktů a ve vyjednávání.
- Typologie osobnosti z hlediska jednání, vyjednávání a konfliktních situací.
- Komunikační a vyjednávací příprava na zvládání náročných situací při jednání, vyjednávání.
- Emoce ve vyjednávání, emočně vypjaté situace, jak je zvládat, adekvátní reakce.
- Konflikty, konfliktní jednání a jejich postupy.
- Krizové situace a vyjednávání v náročných krizových situacích.
- Role manažera v souvislosti s vyjednáváním a řešením konfliktních situací v týmu.
- Strategie úspěchu při vyjednávání.
- Obchodní praktiky a obchodní strategie pro vyjednávání.
- Manipulativní techniky, etika, morálka v oblasti vyjednávání.
- Setkání a diskuze s odborníkem z praxe v oblasti vyjednávání a řešení konfliktních situací.
- Best practices, rozvoj manažerských kompetencí pro vyjednávání.