Kreativní techniky a vizuální myšlení
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Cílem předmětu je seznámit studenty v širších souvislostech s tématem kreativity, kreativních technik a vizuálního myšlení s propojením na aplikační sféru z oblasti marketingu, reklamy, komunikace a dalších odvětví. Zároveň si tento předmět klade za cíl otevřít prostor sebereflexe studentů z hlediska vlastního kreativního potenciálu, přitom se umět dívat kriticky a konstruktivně na násilné zapojení, „nucení“ kreativity a prosazování kreativity.
Teoretické základy budou studentům v tomto předmětu hlouběji aplikačně propojeny právě s využitím samotných kreativních technik a vysvětleny na řadě aplikačních příkladů z praxe. Předmět si tak klade za úkol studentům prohloubit jejich vlastní kreativní potenciál, aktivizovat tvůrčí přístup k řešení úkolů, k otevírání nových cest, nápadů, umožnit dát více prostoru otevřené mysli a tvůrčím technikám, ideám a postupům, které mohou studentům otevřít cesty do pestré škály profesí a oblastí.
Osnova:
-
Představení, základní vhled do problematiky
-
Deset rysů přispívajících k tvořivé osobnosti
-
Kreativita jako základní stavební kámen úspěchu
-
Kreativita v marketingové praxi aneb jak být výjimečný
-
Fáze kreativního procesu (práce v týmu)
-
Archetypální příběhy. Dobrá a špatná kreativita v reklamní praxi
-
Kreativní zadávání. Co vždy a co nikdy. Jak na efektivní kampaně
-
Práce v týmu. Jak na brainstorming
-
Praktická část – moderovaná diskuse. Zadání tématu závěrečného úkolu
-
Práce v týmu. Myšlenkové mapy
-
Zkoumání kreativity, vizuální myšlení a jak je hodnotit v praxi
-
Závěrečné prezentace zpracovaného úkolu a hodnocení