Kreativní techniky a vizuální myšlení
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Cílem předmětu je seznámit studenty v širších souvislostech s tématem kreativity, kreativních technik a vizuálního myšlení s propojením na aplikační sféru z oblasti marketingu, reklamy, komunikace a dalších odvětví. Zároveň si tento předmět klade za cíl otevřít prostor sebereflexe studentů z hlediska vlastního kreativního potenciálu, přitom se umět dívat kriticky a konstruktivně na násilné zapojení, „nucení“ kreativity a prosazování kreativity.
Teoretické základy budou studentům v tomto předmětu hlouběji aplikačně propojeny právě s využitím samotných kreativních technik a vysvětleny na řadě aplikačních příkladů z praxe. Předmět si tak klade za úkol studentům prohloubit jejich vlastní kreativní potenciál, aktivizovat tvůrčí přístup k řešení úkolů, k otevírání nových cest, nápadů, umožnit dát více prostoru otevřené mysli a tvůrčím technikám, ideám a postupům, které mohou studentům otevřít cesty do pestré škály profesí a oblastí.
Osnova:
- Představení, základní vhled do problematiky
- Deset rysů přispívajících k tvořivé osobnosti
- Kreativita jako základní stavební kámen úspěchu
- Kreativita v marketingové praxi aneb jak být výjimečný
- Fáze kreativního procesu. Zadání tématu závěrečného úkolu
- Práce v týmu. Jak na brainstorming
- Působivá a účinná kreativita v reklamní praxi a (debrief) zodpovězení otázek k závěrečnému úkolu
- Co se děje uvnitř mozku, zkoumání kreativity aneb jak ji hodnotit a využít
- Kreativní zadávání. Co vždy a co nikdy. Jak na efektivní kampaně
- Práce v týmu. Myšlenkové mapy
- Vizuální myšlení aneb dívat se jinou optikou
- Závěrečné prezentace zpracovaného úkolu a hodnocení