Management vzdělávání a rozvoje
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Management vzdělávání a rozvoje zaujímá klíčové místo v oblasti podnikové personalistiky. Předmět prohlubuje znalosti a dovednosti studentů v oblasti personální práce a umožňuje studentům získat přehled a vědomosti o významu, náplni a řízení vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci. Studenti si osvojí procesy, techniky a nástroje vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni reflektovat specifika podnikové edukace a rozvinou si kompetence nutné pro zvládání rolí manažerů.
Výstupy z učení
- Odborné znalosti – student:
Zná pojetí a systém rozvoje a vzdělávání pracovníků
Umí vymezit základní procesy, techniky a nástroje vzdělávání
- Odborné dovednosti - student:
Umí objasnit kompetence pracovníků
Umí vysvětlit pojetí vzdělávání pracovníka
- Obecné způsobilosti (klíčové, přenositelné kompetence) – student:
Je schopen argumentovat -Je schopen analyzovat
Osnova:
- Úvod do rozvoje a vzdělávání pracovníků. Vazba rozvoje a vzdělávání na ostatní procesy ŘLZ.
- Role manažerů a personalistů v oblasti rozvoje a vzdělávání pracovníků. Performance management a KPI (ukazatelé výkonu). Kompetenční modely v rozvoji a vzdělávání.
- Kariérní plánování. Individuální rozvojové plány. Talent management.
- Principy knowledge managementu ve vzdělávání. Systém vzdělávání - identifikace potřeby, plán, realizace, evaluace
- Formy a metody realizace vzdělávání. Využívané metody vzdělávání na pracovišti a mimo pracoviště.
- Dlouhodobé vzdělávací programy. E, b, o-training, katalogové vzdělávání. HR business partneři a jejich role.