Marketingová komunikace
Cíle předmětu:
Předmět se zabývá problematikou integrované marketingové komunikace. Cílem předmětu je seznámit studenty s nástroji marketingové komunikace ve vztahu k ostatním nástrojům marketingového mixu. V širší souvislosti je marketingová komunikace navázána na pojmy etika, podniková kultura a image podniku. Předmět obsahuje takové pojetí marketingové komunikace, které vychází z marketingového plánu firmy a navazuje na firemní strategii. Předmět umožní studentům získat teoretické a praktické znalosti a zároveň pochopit širší souvislosti marketingové komunikace v současném socioekonomickém prostoru.
Obsah předmětu:
1. Pojmy vnější a vnitřní komunikace, marketingová komunikace, marketingový komunikační mix. Integrovaná marketingová komunikace.
2. Marketingové plánování a vyhodnocování marketingových komunikačních kampaní.
3. Reklama a reklamní média. Využití metody 5M pro tvorbu reklamy. Způsoby hodnocení reklamního účinku a efektivity reklamy.
4. Osobní prodej. Význam prodejního personálu v komunikaci. Hodnocení a motivace prodejního personálu.
5. Event marketing, sponzoring, výstavy a veletrhy, prezentace firmy a produktů.
6. Public relations. Komunikace politiky sociální odpovědnosti firmy. Krizová komunikace. Image firmy ve vztahu k veřejnosti.
7. Direct marketing. Význam databází pro efektivní nasazení přímého marketingu.
8. Podpora prodeje. Klasické nástroje a podpora prodeje na internetu. Komunikace v místě prodeje.
9. Online marketingová komunikace. Vývoj internetového marketingu. Webové stránky.
10. Social media marketing. Marketing ve vyhledávačích.
11. Mobilní marketing. WOM marketing. Virální marketing.
12. Mezinárodní marketingová komunikace.