Marketingová strategie
Cíle předmětu:
Marketingová strategie navazuje na předměty zaměřené na marketingové řízení a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jejím cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů. Studenti budou řešit praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má předmět přímé vazby na ostatní povinné a volitelné předměty včetně zpracovávání diplomových prací.
Osnova:
- Metodologie strategického marketingu, pojmy, definice
- Strategické marketingové řízení, základní fáze
- Marketingové analýzy vnějšího prostředí
- Marketingové analýzy vnitřního prostředí
- Sestavení souhrnné SWOT analýzy
- Strategické marketingové plánování, model SMART
- Implementace marketingových strategií do manažerské praxe
- Marketingová kontrola, marketingový audit
- Typologie marketingových strategií
- Postup tvorby marketingové strategie
- Struktura marketingového plánu a marketingové strategie
- Případová studie