Městský a regionální marketing
Zaměření předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům moderní pohled na městský a regionální marketing, jeho cíle, postupy a nástroje. Pozornost bude věnována různým nabídkám měst a regionů – podnikatelským příležitostem, městským centrům, velkým kulturním a sportovním akcím, dále marketingové komunikaci, tvorbě image měst a regionů anebo city brandingu.
Výstupy předmětu - výstupy učení
Studenti se naučí marketingově přemýšlet o městech, regionech a jejich produktech v duchu nabídky a poptávky, zákaznického přístupu a konkurenčních vztahů. Získají potřebné teoretické a praktické znalosti a dovednosti, týkající se analýzy, tvorby a evaluace marketingových strategií pro města a regiony.
Hlavní témata - hlavní problémové okruhy
- Problémy měst a regionů jako východisko městského a regionálního marketingu
- Koncepce městského a regionálního marketingu: prvky a proces
- Situační analýza města a regionu, marketingový výzkum pro potřeby měst a regionů
- Cíle městského a regionálního marketingu, cílové skupiny a segmentace trhu
- Marketingový mix města a regionu a jeho nástroje na konkrétních příkladech
- Moderní komunikační technologie a jejich využití v městském a regionálním marketingu
- Organizace, implementace a controlling v městském a regionálním marketingu
- Identita a image města a regionu a jejich vytváření, city branding
- Marketing městských center
- Marketing podnikatelských příležitostí města a regionu
- Marketing velkých akcí (eventů)
- Marketing cestovního ruchu města a regionu