Moderní marketingové metody

Cíle předmětu a výstupy z učení:

Předmět umožní studentům získat a prohloubit teoretické a praktické znalosti o marketingu a zároveň pochopit širší souvislosti při aplikaci moderních marketingových postupů v podnikatelském prostředí charakteristickém globalizací, vytvářením mezipodnikových organizačních struktur, hodnotových sítí a novými formami konkurenčního boje. Pozornost je soustředěna na společensky odpovědný marketing charakteristický komplexnějším a soudržnějším přístupem. V přednášené látce nechybí téma využití mobilních platforem a internetu při získávání a zpracovávání informací k podpoře obchodních procesů a k realizaci komunikačních cílů firmy. Obsah předmětu přesahuje pojetí marketingu jako podnikové funkce.

Osnova:

  1. Holistický marketing jako moderní podnikatelský koncept
  2. Transformace nástrojů marketingového mixu. Limity a výzvy pro jejich uplatnění v praxi
  3. Nové paradigma marketingu 21. století a jeho hlavní charakteristiky
  4. Vztahový marketing, uplatňování CRM a One-to One marketing
  5. Digitální zákazník 21. století
  6. Marketingový informační systém, databázový marketing
  7. Nové trendy ve využívání marketingových výzkumů
  8. E-business, E-commerce, E-marketing a další moderní směry v marketingu
  9. Využívání online marketingu a nástrojů měření jejich efektivnosti
  10. Zelený marketing
  11. Audit finančních a nefinančních přínosů marketingových aktivit
  12. Vybrané právní normy