Moderní marketingové metody
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Předmět umožní studentům získat a prohloubit teoretické a praktické znalosti o marketingu a zároveň pochopit širší souvislosti při aplikaci moderních marketingových postupů v podnikatelském prostředí charakteristickém globalizací, vytvářením mezipodnikových organizačních struktur, hodnotových sítí a novými formami konkurenčního boje. Pozornost je soustředěna na společensky odpovědný marketing charakteristický komplexnějším a soudržnějším přístupem. V přednášené látce nechybí téma využití mobilních platforem a internetu při získávání a zpracovávání informací k podpoře obchodních procesů a k realizaci komunikačních cílů firmy. Obsah předmětu přesahuje pojetí marketingu jako podnikové funkce.
Osnova:
- Holistický marketing jako moderní podnikatelský koncept
- Transformace nástrojů marketingového mixu. Limity a výzvy pro jejich uplatnění v praxi
- Nové paradigma marketingu 21. století a jeho hlavní charakteristiky
- Vztahový marketing, uplatňování CRM a One-to One marketing
- Digitální zákazník 21. století
- Marketingový informační systém, databázový marketing
- Nové trendy ve využívání marketingových výzkumů
- E-business, E-commerce, E-marketing a další moderní směry v marketingu
- Využívání online marketingu a nástrojů měření jejich efektivnosti
- Zelený marketing
- Audit finančních a nefinančních přínosů marketingových aktivit
- Vybrané právní normy