Sociální média
Zaměření předmětu
Předmět přináší studentům praktickou formou výuky přehled o sociálních médiích a jejich rolích jak v osobním, tak i v profesním, pracovním životě. Cílem je na praktických příkladech a případových studiích seznámit studenty s principy fungování jednotlivých sociálních médií a způsoby jejich využití, včetně dopadů na společnost a komunikaci firmy či jednotlivce.
Výstupy předmětu - výstupy učení
Po absolvování předmětu studenti dokáží spravovat základní sociální sítě v osobní rovině i v rámci menší firmy nebo oddělení firmy či instituce, doporučit vhodné postupy pro komunikaci na sociálních sítích, propojit znalosti v oblasti sociálních médií do marketingové komunikace firmy.
Hlavní témata - hlavní problémové okruhy
- Historie sociálních médií, jejich funkce a členění, význam
- Přehled sociálních sítí I (Facebook, Instagram, Youtube)
- Přehled sociálních sítí II (LinkedIn, Twitter, TikTok, Snapchat, Vkontakte, Wechat, Baidu)
- Tvorba obsahu pro sociální sítě – přednáška odborníka z praxe
- Influencer marketing – přednáška odborníka z praxe v oblasti influence marketingu
- Sociální sítě a marketing
- Placená reklama na sociálních sítích
- Community management
- Úspěšné kampaně v CZ i v zahraničí
- Dopad sociálních sítí na společnost
- Bezpečnost a pravidla chování na sociálních sítích, Fakenews
- Budoucnost a vývoj, shrnutí