Sociální média

Zaměření předmětu

Předmět přináší studentům praktickou formou výuky přehled o sociálních médiích a jejich rolích jak v osobním, tak i v profesním, pracovním životě. Cílem je na praktických příkladech a případových studiích seznámit studenty s principy fungování jednotlivých sociálních médií a způsoby jejich využití, včetně dopadů na společnost a komunikaci firmy či jednotlivce. 

 

Výstupy předmětu - výstupy učení

Po absolvování předmětu studenti dokáží spravovat základní sociální sítě v osobní rovině i v rámci menší firmy nebo oddělení firmy či instituce, doporučit vhodné postupy pro komunikaci na sociálních sítích, propojit znalosti v oblasti sociálních médií do marketingové komunikace firmy. 

 

Hlavní témata - hlavní problémové okruhy

  1. Historie sociálních médií, jejich funkce a členění, význam
  2. Přehled sociálních sítí I (Facebook, Instagram, Youtube)
  3. Přehled sociálních sítí II (LinkedIn, Twitter, TikTok, Snapchat, Vkontakte, Wechat, Baidu)
  4. Tvorba obsahu pro sociální sítě – přednáška odborníka z praxe
  5. Influencer marketing – přednáška odborníka z praxe v oblasti influence marketingu
  6. Sociální sítě a marketing
  7. Placená reklama na sociálních sítích
  8. Community management
  9. Úspěšné kampaně v CZ i v zahraničí
  10. Dopad sociálních sítí na společnost
  11. Bezpečnost a pravidla chování na sociálních sítích, Fakenews
  12. Budoucnost a vývoj, shrnutí