Sociální sítě, nová média a online kampaně
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Předmět je praktickou formou výuky zaměřen na ucelený přehled a principy fungování sociálních médií a online kampaní. Zaměřuje se na podstatu a efektivitu využití nových médií pro komunikaci firmy, produktu nebo služby. Součástí výuky jsou konkrétní příklady kampaní a propagace na sociálních médiích, ukázky efektivity kampaní, hrozby a příležitosti, sdílení nových trendů a celospolečenských postojů v oblasti rozvoje marketingových příležitostí na moderních online platformách.
Studenti mají možnost během výuky získat poznatky o využití sociálních médií pro komunikaci a marketing firmy či produktu nebo služby. Předmět přináší ukázku nových trendů zapojení sociálních médií do efektivního a ucelného komunikačního mixu, včetně příležitostí a hrozeb, které tato média přináší z pohledu firmy i uživatele.
Studenti umí aplikovat získané poznatky, promítnout např. do analýzy komunikace vybraného produktu nebo služby na sociálních médiích, začlenit výběr a návrh vhodné online platformy do základního komunikačního mixu.
Cílem je zároveň demonstrovat nejrůznější role a možnosti využití sociálních médií pro propagaci, marketing a komunikaci z pohledu firmy i uživatele.
Obsah předmětu:
- Principy fungování a role online komunikace
- Pozice a příležitosti nových médií jako komunikačního a marketingového nástroje
- Specifika a příležitosti pro marketing a komunikace na ustálených online platformách
- Youtubering a blogering jako vzrůstající trend
- Setkání a diskuze s představitelem nových trendů na sociálních médiích – youtuber, bloger
- Pravidla a doporučení komunikace na sociálních médiích z pohledu firmy, marketingu a uživatele
- Specifika práce s textem pro online komunikaci a nová média
- Příležitosti a specifika hrozeb sociálních médií: Fake news, manipulace, dezinformace, klamavá reklama
- Role firmy nebo instituce v řízení a zvládání kampaní na sociálních médiích
- Tvorba www stránek a online kampaní
- Správa a údržba kampaní na sociálních médiích
- Exkurze do online redakce, vydavatelství, diskuzní setkání s profesionálem v oblasti new media nebo online communication