Sociální sítě, nová média a online kampaně

Cíle předmětu a výstupy z učení:

Předmět je praktickou formou výuky zaměřen na ucelený přehled a principy fungování sociálních médií a online kampaní. Zaměřuje se na podstatu a efektivitu využití nových médií pro komunikaci firmy, produktu nebo služby. Součástí výuky jsou konkrétní příklady kampaní a propagace na sociálních médiích, ukázky efektivity kampaní, hrozby a příležitosti, sdílení nových trendů a celospolečenských postojů v oblasti rozvoje marketingových příležitostí na moderních online platformách.

Studenti mají možnost během výuky získat poznatky o využití sociálních médií pro komunikaci a marketing firmy či produktu nebo služby. Předmět přináší ukázku nových trendů zapojení sociálních médií do efektivního a ucelného komunikačního mixu, včetně příležitostí a hrozeb, které tato média přináší z pohledu firmy i uživatele.

Studenti umí aplikovat získané poznatky, promítnout např. do analýzy komunikace vybraného produktu nebo služby na sociálních médiích, začlenit výběr a návrh vhodné online platformy do základního komunikačního mixu.

Cílem je zároveň demonstrovat nejrůznější role a možnosti využití sociálních médií pro propagaci, marketing a komunikaci z pohledu firmy i uživatele.

Obsah předmětu:

  1. Principy fungování a role online komunikace
  2. Pozice a příležitosti nových médií jako komunikačního a marketingového nástroje
  3. Specifika a příležitosti pro marketing a komunikace na ustálených online platformách
  4. Youtubering a blogering jako vzrůstající trend
  5. Setkání a diskuze s představitelem nových trendů na sociálních médiích – youtuber, bloger
  6. Pravidla a doporučení komunikace na sociálních médiích z pohledu firmy, marketingu a uživatele
  7. Specifika práce s textem pro online komunikaci a nová média
  8. Příležitosti a specifika hrozeb sociálních médií: Fake news, manipulace, dezinformace, klamavá reklama
  9. Role firmy nebo instituce v řízení a zvládání kampaní na sociálních médiích
  10. Tvorba www stránek a online kampaní
  11. Správa a údržba kampaní na sociálních médiích
  12. Exkurze do online redakce, vydavatelství, diskuzní setkání s profesionálem v oblasti new media nebo online communication