Strategické řízení digitálních kampaní
Cíle předmětu:
Mít digitální strategii pro marketingovou kampaň je důležité, protože umožňuje subjektu sladit své online aktivity s celkovými obchodními cíli a záměry. Pomáhá zajistit, aby subjekt co nejefektivněji využil své digitální marketingové úsilí a zdroje. Digitální strategie může také pomoci podniku udržet si konkurenceschopnost v dnešním digitálním světě, kde spotřebitelé očekávají od firem silnou online přítomnost.
Kromě toho může digitální strategie subjektu pomoci:
- Porozumět své cílové skupině a tomu, jak ji oslovit v online prostředí.
- Určit nejúčinnější kanály a taktiky pro oslovení a zapojení cíl. skupiny.
- Stanovit jasné, měřitelné cíle (KPI) a úkoly pro své digitální marketingové aktivity.
- Efektivně alokovat zdroje a sledovat návratnost investic do digitálních marketingových aktivit.
- Průběžně monitorovat a upravovat své digitální marketingové aktivity, aby bylo dosaženo maximální efektivity.
Osnova:
- Tvorba plánu digitální kampaně
- Určení cílových skupin pro digitální kampaň
- Průzkum a analýza digitálních kampaní konkurence. Stanovení KPI
- Sestavení rozpočtu pro digitální kampaň
- Výběr správných platforem pro digitální kampaň (např. sociální média, e-mailový marketing, PPC reklama)
- Tvorba obsahu pro digitální kampaně
- A/B testování a analýza účinnosti digitálních kampaní. Využívání dat a analytiky k optimalizaci digitálních kampaní
- Rozvoj a správa sociálních médií
- Strategie e-mailového marketingu a osvědčené postupy
- Tvorba a exekuce strategie optimalizace pro vyhledávače (SEO)
- Kampaně ve vyhledávačích a obsahové síti
- Měření a vyhodnocování úspěšnosti digitálních kampaní