Technika služeb cestovního ruchu I
Zaměření předmětu
Cílem předmětu je zprostředkovat informace o managementu provozu ubytovacích a pohostinských zařízení včetně návazných činností na technickém a ekonomickém úseku.
Výstupy předmětu - výstupy učení
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni použít osvojené znalosti při řízení provozu hotelových, parahotelových ubytovacích a pohostinských zařízení, zvládat činnosti spojené s řízením provozu hotelových a pohostinských zařízení, aplikovat nejnovější poznatky z řízení provozu hotelových a pohostinských zařízení, posoudit současnou úroveň řízení provozu hotelových a pohostinských zařízení, hodnotit pracovní činnost jednotlivých pracovníků v hotelech a pohostinských zařízeních, vytvořit návrh na zefektivnění provozu hotelových a pohostinských zařízení podle jednotlivých úseků činnosti.
Hlavní témata - hlavní problémové okruhy
1. Historie a vývoj ubytovacích a stravovacích zařízení.
2. Ubytovací a stravovací zařízení – funkce, druhy, klasifikace.
3. Organizace řízení v ubytovacích a stravovacích zařízeních.
4. Ubytovací úsek – front office, housekeeping.
5. Stravovací úsek – jídelní lístek, prodej.
6. Obchod a marketing v ubytovacích a stravovacích zařízeních.
7. Technický provoz a údržba v ubytovacích a stravovacích zařízeních.
8. Personální práce v ubytovacích a stravovacích zařízeních.
9. Ekonomika ubytovacích a stravovacích zařízení.
10. Řízení kvality v ubytovacích a stravovacích zařízeních.
11. Environmentální přístup v řídících procesech v ubytovacích a stravovacích zařízeních.
12. Informační technologie v ubytovacích a stravovacích zařízeních.