Tvorba identity značky
Cíle předmětu:
Předmět se zabývá řízením a budováním značek, tvorbou korporátní identity a některými aspekty řízení kreativních projektů především v oblasti designu. Absolvent kurzu získá přehled ve specifické části marketingu a managementu. Bude schopen být kvalifikovaným partnerem pro dodavatele kreativních služeb, agentur nebo znalosti použít při vlastním podnikání, budování start-up firem apod. Nepochybně se zvýší i jeho kompetence spotřebitele.
Osnova:
- Úvod do problematiky, strategie značky, definice a role značky, hodnota značky
- Budování a řízení značky, identifikace a stanovení positioningu, cílové trhy, segmentace cílových skupin
- Analýza konkurence, analýza značky, archetypy a mantra značky
- Design jako nástroj konkurenceschopnosti, kritéria výběru značky, právní aspekty tvorby značky
- Možnosti volby prvků značky, praktické ukázky implementace, zadání týmového úkolu
- Rozvoj značky a konkurence, udržování a zvyšování hodnoty značky, cíle značek
- Corporate Identity a Corporate Design
- Komunikační nástroje při budování značek, komunikační mix, změny v moderní komunikaci
- Marketingové nástroje, rozhodovací proces zákazníka, jistoty, osobnost spotřebitele, proces plánování
- Proces plánování komunikace značky, zásady funkčního zadání, metody stanovení rozpočtu na reklamu, měření efektivity reklamy
- Prezentace vlastních návrhů značky v týmech, zpětná vazba - I.
- Prezentace vlastních návrhů značky v týmech, zpětná vazba - II.