Úvod do brand marketingu
Cíle předmětu a výstupy z učení:
Cílem předmětu je rozšířit a prohloubit znalosti marketingu a marketingové komunikace o problematiku značky a jejím budování jako významné konkurenční výhodě na trhu a ke snížení rizik podnikatelské činnosti. Studenti porozumí obsahu dalších souvisejících pojmů jako je reputace, Image, logo, Corporate Identity a obchodní značka, ale i vnímání a chování spotřebitelů ve vztahu ke značce. Studenti se seznámí s nástroji měření značky i procesem vytváření hodnoty značky, plánováním a řízením značky i důvodech jejího rebrandingu. Získají povědomí o právních a etických aspektech souvisejících se značkou a její ochranou.
Osnova:
- Základní pojmy související s Brandem a Brand managementem – reputace, image, Logo, logo manuál, Corporate Identity.
- Brand – definice značky. Historie značky.
- Interpretace značky založené na perspektivě vstupu, výstupu a čase.
- Vnímání spotřebitele a jeho chování ve vztahu ke značce.
- Hodnota značky. Love Brand. Příklady úspěšných značek.
- Měření značky – hlavní metody měření a oceňování značky.
- Strategické plánování značky. Vize, poslání a cíle značky.
- Proces vytváření značky, vč. tvorby designu.
- Strategie a strategické řízení značky.
- Rebranding a Repositioning. Příklady z praxe.
- Nové přístupy v řízení značky v digitálním věku.
- Sociální odpovědnost firem a etické otázky budování značky a právní ochrana majetku značky.