Sociologický a marketingový výzkum
Cílem předmětu je studenty seznámit s využíváním informačních zdrojů, s organizací a metodami výzkumů sociologických a marketingových. V průběhu kurzu budou získávat přehled o způsobech vytváření souboru zpravodajských jednotek (respondentů), o technikách sběru dat a postupech zpracování získaných informací. Velký důraz je kladen na seznámení studentů s aplikačním využitím kvalitativních a kvantitativním marketingových výzkumů, aby byli schopni posoudit vhodnost užití jednotlivých nástrojů a postupů při řešení úkolů, které sebou přinese jejich budoucí praxe, a aby dokázali znalosti a dovednosti získané v kurzu využít v rámci přípravy a realizace semestrálních marketingových projektů, případně při zpracování bakalářské práce.
Hlavní témata
- Charakteristika sociologického výzkumu. Primární a sekundární výzkum. Organizace výzkumu. Etika výzkumu.
- Úvod ke kvalitativnímu sociologickému výzkumu: vybrané základní teorie a metody.
- Kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum
- Techniky dotazování, pozorování a experimentu v marketingovém výzkumu
- Vymezení souboru, výběr a třídění podle zvolené charakteristiky
- Postupy sběru a zpracování dat v primárním marketingovém výzkumu
- Výzkum chování a potřeb zákazníků
- Výzkum spokojenosti a loajality zákazníků
- Výzkum segmentační, výzkum vedoucí k určení dynamiky a velikosti trhu
- Výzkum prohlubující analýzu konkurence
- Výzkum výrobkový, výzkum vnímání produktu/značky
- Výzkum cenový a distribuční