Strategické řízení organizací

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je porozumět základům strategického myšlení a rozhodování. Zvláštní pozornost je věnována seznámení studenta s metodickou výbavou manažera v relaci k požadavkům systematické strategické analýzy a moderním přístupům strategického řízení. Součástí výuky je řešení případových studií, zpracování a prezentace projektů, využití brainstormingu a metodiky řízení diskuze.

Obsah předmětu:

  1. Systémové a strategické myšlení.
  2. Konkurenční výhoda a spoluvytváření jedinečné užitné hodnoty pro zákazníka.
  3. Proces strategického řízení organizací a výklad relevantních pojmů.
  4. Strategická analýza a vybrané analytické nástroje.
  5. Strategické rozhodování: myšlenkové mapy, strategické mapy a rozhodovací analýza.
  6. Proces implementace strategického plánu a vybrané analytické nástroje.
  7. Řízení změn v organizaci a moderní organizační struktura.
  8. Role organizační kultury a její formování managementem a vlastníky organizace.
  9. Manažerský systém na bázi Balanced Scorecard.
  10. Řízení inovací, logika hodnotové inovace, evropský inovační prostor a modely globálních inovací.
  11. Vyzvaná přednáška Prof. Ing. Jaroslav Jirásek, DrSc. / Ing. Jan Mühlfeit na aktuální téma.
  12. Posuny podnikatelského paradigmatu v relaci ke globální finanční krizi, dluhové krizi a přetrvávající hospodářské recesi /virtuální podniky, networking, klastry atd.