Strategický management

Předmět navazuje na předměty Management, Podniková ekonomika, Podnikatelský záměr a projektový management. Je zaměřen na význam strategického managementu pro podnikání. Cílem předmětu je seznámit studenty s principy a procesy strategického řízení organizací. Na praktických příkladech vysvětluje využití základních metod a nástrojů využívaných v procesech strategického managementu při vytváření podnikové konkurenční výhody.

Obsah předmětu:

  1. Vznik a podstata strategického managementu.
  2. Strategické řízení, strategie, hierarchie strategií.
  3. Podniková strategie.
  4. Strategická analýza vnějšího prostředí organizace.
  5. Strategická analýza vnitřních zdrojů a schopností organizace.
  6. Strategická analýza vnějšího a vnitřního prostředí organizace.
  7. Výběr strategie.
  8. Implementace strategie v organizaci.
  9. Životní cyklus podniku a podnikové cíle.
  10. Strategické plánování.
  11. Metoda BSC a její využití ve strategickém řízení.
  12. Řízení změn.