Workshop k marketingu, managementu a ekonomii na AMBIS VŠ 13. 3. 2024
Dne 13. března 2024 se na AMBIS univerzitě v Praze konaly dva inspirativní workshopy v rámci projektu Erasmus „Inovace ve struktuře a obsahu vzdělávání v oblasti ekonomie a managementu“. Studenti a odborníci z praxe diskutovali o budoucnosti vzdělávání v těchto oborech, se zaměřením na digitalizaci, udržitelnost a integraci migrantů.
Workshop 1: Marketing a management
Dopolední workshop (9:00–12:00) se soustředil na témata marketingu a managementu. Zúčastnilo se jej 13 studentů a 5 odborníků z praxe. Program zahrnoval úvod do projektu, informace o předmětech Marketing a Management a panelovou diskusi o současných výzvách a příležitostech v těchto oblastech.
Studenti ocenili možnost vyjádřit své názory na připravované výukové materiály, zejména kladně hodnotili zařazení praktických případových studií a příkladů z reálného podnikatelského prostředí.
Zástupci z praxe – Erik Dianiš (Adwise, s.r.o.), Martina Ďurčanská a Alexandr Stojček (McCann Prague) a Vladimír Polomský (Stanton Chase) – přivítali příležitost poskytnout zpětnou vazbu k obsahu vzdělávacích materiálů.
Celkově byla struktura materiálů pozitivně přijata, zejména části věnované etickým a psychologickým tématům. Klíčovým bodem diskuse byla role YouTuberů a influencerů v moderních marketingových strategiích, což odráží rostoucí význam digitálních platforem v komunikaci značek.
Velmi oceňováno bylo také zařazení témat brandingu, který je klíčovým faktorem pro odlišení firem na konkurenčních trzích.
Workshop 2: Ekonomie a hospodářství
Odpolední workshop (13:00–16:00) byl věnován ekonomii. Stejně jako dopolední blok přilákal značný zájem studentů i odborníků z praxe. Úvodní část se zaměřila na představení obsahu kurzu, po níž následovala panelová diskuse o aktuálních výzvách a příležitostech v oblasti ekonomie.
Jedním z hlavních návrhů studentů bylo zařadit část o ekonomice v kyberprostoru, která reflektuje rostoucí vliv digitální ekonomiky na globální trhy.
Odborníci z praxe, kteří se účastnili i dopoledního workshopu, poskytli cennou zpětnou vazbu – doporučili mimo jiné zařadit samostatnou kapitolu o umělé inteligenci a jejím dopadu na pracovní trh, jelikož jde o zásadní faktor současných globálních ekonomických změn.
Panel rovněž diskutoval vliv globalizace a glokalizace na organizační kulturu, přičemž zástupci z praxe doporučili, aby se toto téma stalo klíčovou součástí budoucích výukových materiálů.
Závěr
Oba workshopy byly velmi úspěšné a nabídly možnost aktivní spolupráce mezi studenty a odborníky z praxe. Získaná zpětná vazba bude mít zásadní význam pro další rozvoj vzdělávacích materiálů v oblastech ekonomie, managementu a marketingu.
Zařazení praktických případových studií, důraz na etická a psychologická témata a zohlednění současných trendů v digitální a globální ekonomice zajistí, že studenti budou dobře připraveni na výzvy budoucího podnikatelského světa.
Tyto workshopy, pořádané v rámci projektu Erasmus 2023-1-SK01-KA220-HED-000166871, představují trvalou snahu o inovaci a zlepšování vysokoškolského vzdělávání v oblasti ekonomie a managementu, s důrazem na udržitelnost, digitální transformaci a integraci rozmanitých perspektiv.
