Základy marketingu

Zaměření předmětu

Cílem předmětu je vymezit základní kategorie moderního marketingu a marketingových přístupů ve vazbě na management se zaměřením na praktické uplatnění v malých a středních podnicích, bankovnictví a v regionálním managementu. Obsah předmětu je zaměřen zejména na marketingový mix, marketingový plán a marketingovou komunikaci. Součástí přednášek jsou případové studie, které si kladou za cíl ukázat uplatnění marketingových přístupů a technik v regionálním a bankovním prostředí. Aplikační část předmětu bude probíhat na počítačové učebně.

Výstupy předmětu - výstupy učení

Po úspěšném absolvování předmětu získají studenti základní znalosti marketingových pojmů, metod a postupů a pochopí systém praktické aplikace v malých a středních podnicích, bankovnictví a regionálním managementu.

Hlavní témata - obsah předmětu

  1. Úvod do marketingu. Základní pojmy, podstata, definice.
  2. Koncepce marketingového řízení.
  3. Marketingový proces. Segmentace trhu.
  4. Marketingový mix.
  5. Produkt.
  6. Cenová politika.
  7. Distribuční politika.
  8. Marketingová komunikace a propagace (výuka na počítačové učebně).
  9. Strategické plánování.
  10. Marketingový plán MSP.
  11. Marketingový výzkum.
  12. Případová studie (výuka na počítačové učebně).
  13. Případová studie.