Základy marketingu
Zaměření předmětu
Cílem předmětu je vymezit základní kategorie moderního marketingu a marketingových přístupů ve vazbě na management se zaměřením na praktické uplatnění v malých a středních podnicích, bankovnictví a v regionálním managementu. Obsah předmětu je zaměřen zejména na marketingový mix, marketingový plán a marketingovou komunikaci. Součástí přednášek jsou případové studie, které si kladou za cíl ukázat uplatnění marketingových přístupů a technik v regionálním a bankovním prostředí. Aplikační část předmětu bude probíhat na počítačové učebně.
Výstupy předmětu - výstupy učení
Po úspěšném absolvování předmětu získají studenti základní znalosti marketingových pojmů, metod a postupů a pochopí systém praktické aplikace v malých a středních podnicích, bankovnictví a regionálním managementu.
Hlavní témata - obsah předmětu
- Úvod do marketingu. Základní pojmy, podstata, definice.
- Koncepce marketingového řízení.
- Marketingový proces. Segmentace trhu.
- Marketingový mix.
- Produkt.
- Cenová politika.
- Distribuční politika.
- Marketingová komunikace a propagace (výuka na počítačové učebně).
- Strategické plánování.
- Marketingový plán MSP.
- Marketingový výzkum.
- Případová studie (výuka na počítačové učebně).
- Případová studie.