Sportovní management

Tříleté bakalářské studium

Školné

od 28 900 Kč
za semestr

Obor

Ekonmika a management podniku

Lokalita

Praha a
Brno

Titul

Bakalář
(Bc.)

Zajímá vás business a máte blízko ke sportu?

V rámci tohoto zaměření získáte obecné znalosti v řízení a managementu podniku se specializací na sportovní prostředí. Znalosti získané během studia tak lze uplatnit nejen ve sportovním prostředí, ale všeobecně v podnikání.


Uplatnění absolventů

  • Manažer sportovního klubu
  • Manažer fitness, wellness centra
  • Řízení oblasti sportu v obecních samosprávách
  • Práce v soukromých sportovních zařízeních a jejich organizace

Předměty v rámci zaměření

  • Úvod do sportovního managementu
  • Management sportu
  • Psychologie sportu
  • Sportovní marketing
  • Profesní etika a etika sportu

Chci se přihlásit ke studiu

Napište nám o sobě pár údajů a my se vám do dvou pracovních dnů ozveme zpět s pozvánkou k přijímacímu pohovoru.

Další zaměření oboru Ekonomika a management podniku


Manažerská psychologie

Sales management

Arts a event management


Management a rozvoj lidských zdrojů

Marketing
a brand management

Andragogika
a rozvoj zaměstnanců


Digitální marketing

Media a PR

Právo v obchodních vztazích


Logistika a management
výroby

IT
management

Sportovní management
 


Startup a podnikání
 

Finanční management a účetnictví

Bankovní
management



6 studijních oborů
35 zaměření

Zajímá nás názor našich studentů


"Nespornou výhodou soukromé školy je rozhodně osobní přístup. Zní to jako klišé, ale u nás to funguje. S učiteli máme opravdu blízký kontakt. Na schůzku se s nimi můžeme domluvit i mimo konzultační hodiny. Jednají s námi spíš jako s kolegy, než se studenty."

- Petr, Ekonomika a management podniku


"Naše škola má vysoký počet kvalifikovaných učitelů, kteří řídí svůj vlastní byznys. A kromě praktických přednášek nám dávají velkou dávku motivace. Státní školy vás učí, jak být dobrým zaměstnancem. Na Ambis nás učí být úspěšným podnikatelem."

- Ludvík, Ekonomika a management podniku

Studijní plán

Chcete vědět, jaké předměty vás čekají od prvního do šestého semestru
a co v nich budete probírat? Pokud vám nebude něco jasné, napište nám.

Název předmětu
Způsob ukončení
Typ předmětu

1. Semestr

zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Poskytnout základní přehled důležitých znalostí z oblasti informačních a komunikačních technologií pro zajištění efektivního fungování výpočetní techniky a formou seminářů rozšířit základní znalosti s prací na počítači a s kancelářskými aplikacemi (MS Office).

Obsah předmětu:

  1. Historie výpočetní techniky, hardware, software
  2. Stavba počítače
  3. Software pro PC, operační systémy, aplikační programy.
  4. Práce s daty a jejich ochrana, údržba počítače
  5. Databáze
  6. Počítačové sítě, topologie, komponenty, protokoly
  7. Internet, vybrané služby internetu, elektronická pošta, sociální sítě
  8. Malware – škodlivý software a ochrana počítače a dat před zneužitím
  9. Počítačová grafika a prezentace
  10. Multimedia, výukové programy
  11. Získávání a šíření programů, právní aspekty
  12. Ergonometrie a práce na počítači

Cíl předmětu:

Seznámit studenty se základními výpočetními postupy a možnostmi jejich využití v ekonomii, investování a rozhodování. Předmět představuje jeden ze základních prvků odborné části studijního oboru.

a) Odborné znalosti – student: - Má osvojené znalosti základních matematických pojmů, které jsou nezbytně nutné pro popis a modelování ekonomických ukazatelů a situací. - Zná základní matematické postupy a využívá tvořivé myšlení při řešení problémů. - Umí zdůvodnit, zda předkládaný jednoduchý matematický model je v souladu s matematickými pravidly. b) Odborné dovednosti - student: - Umí navrhnout řešení problému, stanovit jednotlivé kroky a zahrnout vstupní podmínky. - Umí zhodnotit správnost výstupu při řešení konkrétní situace s využitím matematiky. - Ovládá základy jednoduchého modelování a rozhodování s využitím matematiky c) Obecné způsobilosti (klíčové, přenositelné kompetence) – student: - Umí týmově pracovat při řešení problému, je schopen dohledat „zamlčené“ informace. - Je schopen argumentovat s využitím matematického aparátu, dokáže objasnit, proč daný problému může mít víc než jedno řešení.

Osnova:

  1. Číselné množiny a operace s čísly.
  2. Algebraické výrazy a jejich úpravy.
  3. Lineární a kvadratické rovnice i nerovnice.
  4. Rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou, rovnice vyššího řádu. Soustavy rovnic.
  5. Výroková logika, kombinatorika.
  6. Číselné posloupnosti a jejich vlastnosti.
  7. Funkce a jejich vlastnosti, lineární a kvadratická funkce.
  8. Další elementární funkce.
  9. Derivace funkce.
  10. Využití derivace funkce.
  11. Průběh funkce.

Doporučená literatura:

  • POLÁK, J. Přehled středoškolské matematiky. 5. vyd. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-22885-2 (lze využít i libovolné pozdější přepracované vydání).
  • ABAUER, L., LIPOVSKÁ, H., MIKULÍK, M., MIKULÍK, V. Matematika v ekonomii a ekonomice. 1. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4419-3.
  • PETÁKOVÁ, J. Matematika, příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy.

Výukové metody: Individuální práce studentů formou řešení doporučených příkladů z přednášky, konzultace s vyučujícím, úspěšné absolvování závěrečného testu.

Metody hodnocení:Pro udělení zápočtu nesmí mít student víc jak dvě absence z uskutečněných cvičení. Písemná zkouška průřezově z odpřednášené látky, která byla upevněna v rámci cvičení a shrnuta ve studijní opoře, v rozsahu šesti až osmi otevřených úloh. Test si klade za cíl prověřit, do jaké míry student zvládl přednášené učivo a základní matematické dovednosti. Každá otázka je hodnocena na škále 0 – max. 6 bodů dle míry obtížnosti úlohy. Student může získat celkově max. 40 bodů. Student zkoušku vykoná, dosáhne-li alespoň 20 bodů. Hodnocení zkoušky: 1 (40-35), 2 (34-28), 3 (27-20)

zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je obeznámit studenty se základními postuláty právní vědy, metodiky aplikace a realizace práva, a to s důrazem na oblast práva soukromého. Studenti budou absolvováním předmětu připravení zorientovat se v právních textech, kterým dokážou porozumět a provést bazální aplikaci právních norem na životní situace. Základními koncepcemi studia tohoto předmětu jsou analýza a dedukce, a to jak na úrovní zkoumání právních norem, ale především na úrovni jejich interpretace a následné realizace.

Obsah předmětu:

  1. Právo, systém práva.
  2. Právní norma. Tvorba práva a tvorba právních norem (legislativní proces v ČR).
  3. Prameny práva obecně, prameny práva v ČR.
  4. Aplikace a interpretace práva v teorii a praxi.
  5. Právní vztahy (poměry).
  6. Subjekty právních vztahů. Zastoupení. Prokura.
  7. Právní skutečnosti.
  8. Právní jednání. Neplatnost a relativní neúčinnost. Promlčení a prekluze.
  9. Základní právní zásady. Zásady soukromého práva.
  10. Absolutní a relativní majetková práva – obecně.
  11. Věci jako objekty právních vztahů. Věcná práva.
  12. Vznik, změna a zánik závazků. Zajištění závazků.
  13. Smlouva. Uzavírání smluv. Náležitosti smluv.
  14. Základní smluvní typy – kupní smlouva, sml. o dílo, příkazní sml.
  15. Právní odpovědnost – druhy. Náhrada škody.
  16. Pracovní poměr – jeho vznik, změna a zánik. Subjekty, objekt a obsah. Pracovní smlouva – podstatné náležitosti. Pracovní doba, dovolená, pracovní podmínky.
  17. Dohody o pracovní činnosti a provedení práce.
  18. Civilní proces. Uplatnění práva před soudem. Pravomoc a příslušnost. Zahájení a průběh řízení. Rozhodnutí. Opravné prostředky.
  19. Základní pojmy obchodního práva – podnikání, podnikatel, spotřebitel, obchodní firma.
  20. Živnostenské a neživnostenské podnikání. Druhy živností.
  21. Obchodní korporace – obecně.
  22. Osobní obchodní společnosti.
  23. Kapitálové obchodní společnosti.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Předmět seznamuje studenty se základními ekonomickými pojmy, principy ekonomického chování lidí a fungování trhů. Tyto poznatky umožňují pochopit problémy soudobé hospodářské praxe. V této mikroekonomické části se studenti seznámí s principy rozhodování a chování ekonomických subjektů (domácností a firem), s fungováním trhů, s konkurencí a regulací na trzích, s důsledky cenové regulace, s trhy výrobních faktorů.

Cílem výuky je zvládnutí základních ekonomických pojmů, osvojení ekonomického myšlení, pochopení ekonomických vztahů, umožnit chápání a orientaci v současném ekonomickém dění a poskytnutí základny pro hlubší studium ekonomie, osvojit si práci se základními ekonomickými modely a umět analyzovat ekonomické problémy ve vztahu k hospodářské praxi.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do ekonomie
    • Předmět, metoda a základní pojmy (statky, užitečnost, vzácnost a volba, křivka výrobních možností, ekonomické systémy, mezní veličiny)
    • Vznik a vývoj ekonomické teorie (merkantilismus, klasická ekonomie, keynesiánská teorie, monetarismus).
  2. Mikroekonomie
    • Trh a tržní mechanismus (ekonomický koloběh, trh spotřebních a kapitálových statků, cenový systém).
    • Trh výrobků a služeb- Poptávka a nabídka (Chování tržních subjektů, křivka poptávky a nabídky, elasticita poptávky a nabídky). - Teorie spotřebitele (užitek, měření užitku, optimum spotřebitele) - Teorie firmy (krátké a dlouhé období, produkční funkce, náklady firmy, příjmy, účetní ekonomický zisk, tržní nabídka).
    • Struktura trhů, modifikace konkurenčního prostředí-Dokonale konkurenční trh a nedokonale konkurenční trh- Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu (podmínky tržní rovnováhy, faktory ovlivňující rovnováhu) - Rovnováha firmy na nedokonalém trhu (monopol, oligopol monopolistická konkurence) - Konkurence a regulace vstupu na trh. Ochrana hospodářské soutěže. Zisk a alternativní cíle firmy.
    • Trhy výrobních faktorů - Tvorba cen a substituce výrobních faktorů (poptávka a nabídka výrobních faktorů, příjmy z výrobních faktorů)- Trh práce a tvorba mezd (individuální poptávka a nabídka práce, poptávka po práci) - Kapitál, trh kapitálu (nabídka a poptávka na trhu kapitálu, rovnováha na trhu kapitálu, míra a formy výnosu)- Pozemková renta.
    • Omezení a problémy působení tržního mechanismu (příčiny, externality, monopolní síla, veřejné statky, asymetrické informace, úloha státu).

Cíl předmětu:

Představit psychologii i sociologii nejenom jako vědy teoretické, ale zejména jako vědy empirické, ve kterých se věrně odráží každodenní život každého jedince. Těžiště výkladu sociologie se nachází v tzv. interpretativní a rozumějící sociologii. V části psychologie jsou studenti vedeni k tomu, aby pochopili základní pojmy, a dovedli se zorientovat mezi různými psychologickými přístupy k danému problému. V celkovém zaměření této části je proto kladen důraz na prezentování různých psychologických teorií a koncepcí, které umožňují analyzovat chování a prožívání člověka v relevantních, živých situacích praxe.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do psychologie, psychologické disciplíny, začlenění psychologie v systému věd, předmět a metody psychologie.
  2. Osobnost, utváření, její struktura a dynamika, hlavní teorie osobnosti, utváření typologií osobnosti.
  3. Kognitivní procesy (paměť, vnímání, myšlení, pozornost, představy, řeč).
  4. Jedinec ve skupině – sociální styk, znaky a typologie sociálních skupin, skupinová dynamika, interpersonální vztahy a interpersonální percepce.
  5. Mezilidská komunikace, teorie komunikace, verbální, neverbální, paralingvistické projevy, hlavní chyby v komunikaci.
  6. Komunikačně náročné situace, konflikty intra i interpersonální.
  7. Sociologie a sociologické myšlení, sociologie a common sense; předmět, struktura a funkce sociologie; vztah sociologie k jiným vědním disciplínám.
  8. Společnost a její struktura. Strukturální řezy společností. Základní stratifikační modely (kasty, stavy, třídy, vrstvy). Sociální status a jeho indikátory. Sociální mobilita. Sociální nerovnost.
  9. Kultura jako sociální fenomén: její struktura, druhy, funkce a podoby v současné společnosti. Masová kultura. Typické rysy a vývojové trendy společnosti 21. století očima vybraných autorů.
  10. Legitimizace moci a násilí, autorita, typologie panství dle Maxe Webera; základní rysy právního státu; totalitarismus vs. demokracie; pilíře občanské společnosti, otevřená a uzavřená společnost.
  11. Sociální instituce a sociální organizace. Teorie byrokracie.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je změnit u jeho absolventů postoj k sobě samým a k vedení různého typu obchodních i neziskových společností a vedení úřadů státní správy. Po ukončení předmětu bude absolvent chápat roli a postavení manažera, dokáže používat svoji autoritu, odpovědnost a bude zaměřen na cílové chování. Bude umět pracovat s cíli a zvládne delegování jako jednu ze základních manažerských dovedností.

Obsah předmětu:

  1. Základy managementu v majetkové struktuře.
  2. Základy managementu v podnikání a ve veřejné správě.
  3. Struktura a obsah základních manažerských funkcí.
  4. Maticová struktura manažerských funkcí.
  5. Plánování. Organizování. Řízení (vedení) lidských zdrojů. Kontrola. Analýza.
  6. Rozhodování. Implementace.
  7. Prostředí realizace manažerských funkcí.
  8. Systémové pojetí základních manažerských funkcí.
  9. Majetková struktura a její problémy.
  10. Podnikání ve vztahu k manažerským funkcím.
  11. Plánování jako první druh manažerských funkcí.
  12. Problémy a úskalí současného managementu.
  13. Aktuální otázky do projektového managementu.
  14. Aplikace simulace a modelování.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je naučit studenty komunikovat v cizím jazyce, rozumět textu a číst odbornou literaturu.

Obsah předmětu:

Modul A – studenti, kteří prokáží při vstupu na VŠ alespoň dobrou znalost jazyka (student skládá vstupní rozřazovací test). Tito studenti si v prvním ročníku doplní a rozšíří dosavadní znalosti, zkultivují jazykový projev tak, aby odpovídal nárokům budoucí manažerské komunikace. Cílem je zvládnutí znalostí na úrovní B2 (v krajním případě B1) podle úrovně evropského referenčního rámce. Studenti Modulu A se obecný jazyk učí jen dva semestry, od druhého ročníku pokračují v odborném jazyce.

V modulu A odpovídají požadavky na zkoušku z obecného jazyka úrovni B1/B2 podle evropského referenčního rámce. Ve druhém ročníku studenti pokračují ve studiu odborného jazyka se zaměřením na oblast finanční, právní nebo IT v souladu se studovaným oborem, anebo mají možnost absolvovat jeden z nabízených odborných předmětů v cizím jazyce. Modul B – je určen studentům, kteří si dosud neuvědomili nutnost systematické dlouhodobé práce při studiu jazyka nebo popř., v jejichž dosavadním studiu nebyl jazyk dostatečně zastoupen. Cílem výuky jazyka v tomto modulu bude pomoci studentům rozvinout komunikační schopnosti na obecné jazykové úrovni a uvést je do studia základů odborného a obchodního jazyka, nebudou se však na odborný jazyk specializovat. Konkrétní obsah předmětu je v modulu B stanoven v souladu s požadavky evropského referenčního rámce na úroveň A2/B1. Modul B se učí čtyři semestry.

V obou modulech se studenti mohou učit až 4 semestry, návazně předmět Cizí jazyk III-IV (povinně volitelný). Zkouška po prvním ročníku bude z obecného jazyka na odpovídající úrovni a ve druhém ročníku budou studenti skládat buď zkoušku z pokročilejší úrovně obecného jazyka (Modul B) anebo z odborného jazyka (Modul A) popř. zkoušku z odborného předmětu vyučovaného v cizím jazyce.

zkouška
povinně volitelný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je usnadnit zahraničním studentům jejich začlenění do nového kulturně - jazykového prostředí. Protože tito studenti mají zpravidla na základě předchozí absolvované jazykové výuky i z praktické zkušenosti již zvládnutou komunikativní češtinu na dobré úrovni, jde ve výuce českého jazyka především o to, pomoci jim zorientovat se v určitých gramatických a stylistických pravidlech, která jim umožní dále kultivovat jejich jazykový projev, a to jak ústní tak písemný. Pokračují jednak v rozšiřování gramatické znalosti jazyka, ale také v kultivaci stylistické a v rozšiřování slovní zásoby. Výuka je zaměřena na schopnost porozumění textu a jeho interpretaci, vlastní stylizaci, jakož i na ústní i písemný projev v každodenní komunikaci.

Obsah předmětu:

L1: Seznamujeme se; vyplňování úředního formuláře; gramatika: opakování gramatických termínů.
L2: Rodina a rodinné vztahy; návštěva restaurace; gramatika: akuzativ singuláru.
L3: Kde bydlíme a žijeme; hledání bytu, inzeráty; gramatika: lokál singuláru.
L4: Cestování včera a dnes; orientace ve městě; gramatika: genitiv singuláru, posesivní genitiv.
L5: Hledání práce; pracovní pohovor, životopis, uchazečský dopis; gramatika: instrumentál singuláru.
L6: Slavíme narozeniny, svátky a výročí; přání, gratulace; gramatika: dativ singuláru.

2. Semestr

zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Poskytnout základní přehled důležitých znalostí pro použití komponent MS Office jako SW podpory pro zajištění efektivního fungování podnikatelského subjektu.

Obsah předmětu:

Řešení praktických úloh pomocí komponent MS Office

  1. WORD
    • Vizuální efekty – standardní kliparty, vlastní obrázky (velikost, stín, 3D, objekt), obtékání textu.
    • Editor rovnic – zápis vzorců, např. pro výpočet norem matic, iteračních metod pro řešení soustav lineárních algebraických rovnic, atd.
    • Práce s tabulkou – ohraničení buněk, zarážky, atd.; styly a jejich použití v dokumentu.
    • Práce s velkými dokumenty – oddíly, zrcadlové uspořádání sudé a liché stránky, záhlaví a zápatí lichých a sudých stránek, číslování stránek, generování obsahu, poznámky pod čarou, atd.
  2. WORD & EXCEL
    • Hromadná korespondence – adresy (štítky, obálky), dopisy.
  3. EXCEL
    • . Funkce – adresování relativní a absolutní, použití standardních matematických, statistických funkcí, uživatelská funkce.
    • Funkce – práce s polem čísel, vyhledávání v poli, práce s kalendářovými funkcemi.
    • Úlohy – např. vyhodnocení spotřeby pohonných hmot, Body Mass Index, vyhodnocení přijímacího řízení atd.
    • Formuláře – tvorba formulářů v Excelu.
    • Kontingenční tabulky.
    • Životopis, opakování logických a rozhodovacích funkcí ve spojení s hromadnou korespondencí.
  4. POWERPOINT
    • Prezentace – tvorba prezentace, zásady a doporučení.
    • Prezentace – složitější animace v prezentacích.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Předmět seznamuje studenty se základními ekonomickými pojmy, principy ekonomického chováni lidi a fungování trhů. Tyto poznatky umožňují pochopit problémy soudobé hospodářské praxe. Cílem výuky je zvládnutí základních ekonomických pojmů, osvojení ekonomického myšlení, pochopení ekonomických vztahů, umožnit chápáni a orientaci v současném ekonomickém dění a poskytnutí základny pro hlubší studium ekonomie, osvojit si práci se základními ekonomickými modely a umět analyzovat ekonomické problémy ve vztahu k hospodářské praxi.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do makroekonomie. Předmět a metody zkoumání. Hlavní směry v makroekonomické teorie a jejich charakteristiky, porovnání klasického a keynesiánského směru.
  2. Agregátní makroekonomické veličiny a jejich vzájemné vztahy. Makroekonomické cíle a nástroje.
  3. Spotřeba, investice a úspory, model investičního multiplikátoru.
  4. Agregátní poptávka a nabídka, potenciální produkt, deflační a inflační mezera produktu.
  5. Trh práce, měření nezaměstnanosti, druhy nezaměstnanosti, rovnováha na trhu práce.
  6. Trh peněz, vznik a vývoj peněz, složky nabídky peněz, poptávka po penězích, kreace peněz a peněžní multiplikátor.
  7. Měnový kurz a měnový trh, typy měnových kurzů, intervence centrální banky.
  8. Pojem ekonomický růst. Zdroje ekonomického růstu. Bariéry ekonomického růstu. Extenzivní vs. intenzivní růst. Potenciální produkt. Hospodářský cyklus a jeho fáze, vnější a vnitřní příčiny cyklických kolísání.
  9. Charakteristika a druhy inflace, příčiny inflace, Phillipsova křivka, antiinflační terapie.
  10. Centrální banka a monetární politika, cíle a nástroje monetární politiky, druhy monetární politiky.
  11. Státní rozpočet a fiskální politika, státní dluh a deficit státního rozpočtu, peněžní a dluhové financování.
  12. Mezinárodní obchod, absolutní a komparativní výhody, platební bilance, účinek cel a kvót na mezinárodní obchod.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je obeznámit studenty se základními postuláty právní vědy, metodiky aplikace a realizace práva, a to s důrazem na oblast práva soukromého. Studenti budou absolvováním předmětu připravení zorientovat se v právních textech, kterým dokážou porozumět a provést bazální aplikaci právních norem na životní situace. Základními koncepcemi studia tohoto předmětu jsou analýza a dedukce, a to jak na úrovní zkoumání právních norem, ale především na úrovni jejich interpretace a následné realizace.

Obsah předmětu:

  1. Právo, systém práva.
  2. Právní norma. Tvorba práva a tvorba právních norem (legislativní proces v ČR).
  3. Prameny práva obecně, prameny práva v ČR.
  4. Aplikace a interpretace práva v teorii a praxi.
  5. Právní vztahy (poměry).
  6. Subjekty právních vztahů. Zastoupení. Prokura.
  7. Právní skutečnosti.
  8. Právní jednání. Neplatnost a relativní neúčinnost. Promlčení a prekluze.
  9. Základní právní zásady. Zásady soukromého práva.
  10. Absolutní a relativní majetková práva – obecně.
  11. Věci jako objekty právních vztahů. Věcná práva.
  12. Vznik, změna a zánik závazků. Zajištění závazků.
  13. Smlouva. Uzavírání smluv. Náležitosti smluv.
  14. Základní smluvní typy – kupní smlouva, sml. o dílo, příkazní sml.
  15. Právní odpovědnost – druhy. Náhrada škody.
  16. Pracovní poměr – jeho vznik, změna a zánik. Subjekty, objekt a obsah. Pracovní smlouva – podstatné náležitosti. Pracovní doba, dovolená, pracovní podmínky.
  17. Dohody o pracovní činnosti a provedení práce.
  18. Civilní proces. Uplatnění práva před soudem. Pravomoc a příslušnost. Zahájení a průběh řízení. Rozhodnutí. Opravné prostředky.
  19. Základní pojmy obchodního práva – podnikání, podnikatel, spotřebitel, obchodní firma.
  20. Živnostenské a neživnostenské podnikání. Druhy živností.
  21. Obchodní korporace – obecně.
  22. Osobní obchodní společnosti.
  23. Kapitálové obchodní společnosti.

Cvičení:

  1. Majetková struktura a její problémy.
  2. Podnikání ve vztahu k manažerským funkcím.
  3. Plánování jako první druh manažerských funkcí.
  4. Problémy a úskalí současného managementu.
  5. Aktuální otázky do projektového managementu.
  6. Aplikace simulace a modelování.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je studentům představit a vysvětlit základní podnikohospodářské pojmy a jejich význam a tím poskytnout celistvý pohled na podnik. Zásadním cílem předmětu je manažerské pojetí jednotlivých ekonomických informačních systémů, jejichž výstupy jsou využívány při rozhodování. V rámci příprav semestrálních prací si studenti osvojí manažerské zásady prezentačních dovedností. Podniková ekonomika jako teoretická disciplína vytváří předpoklady pro optimalizaci podnikových procesů. Jako praktická disciplína pak má za cíl naučit, pochopit a pracovat studenty s nástroji pro řízení ekonomiky. Hospodářská činnost začíná zhodnocováním podnikových vstupů, pokračuje účinnou vnitřní transformací do výstupů až po celkově zhodnocený majetek podniku a tvorbu zisku.

Obsah předmětu:

  1. Význam podniku v národním hospodářství a typologie podniků.
  2. Členění ekonomických informací v podniku.
  3. Analýza bodu zvratu a nákladově výnosové varianty.
  4. Principy sestavení podnikového rozpočtu a členění nákladů.
  5. Kalkulační metody.
  6. Kapitálová struktura podniku.
  7. Účetní výkazy a jejich provázanost.
  8. Vnitropodniková ekonomika a controlling.
  9. Financování podniku.
  10. Metody hodnocení investic.
  11. Význam marketingu v rámci podnikové ekonomiky.

Semináře:

  1. Členění ekonomických informací v podniku v praxi.
  2. Analýza bodu zvratu a nákladově výnosové varianty.
  3. Sestava podnikového rozpočtu.
  4. Kalkulační metody.
  5. Kapitálová struktura podniku.
  6. Účetní výkazy.
  7. Úlohy z controllingu.
  8. Finanční ukazatele.
  9. Metody hodnocení investic.
  10. Úlohy z marketingu.
zkouška
povinný

Viz Odborný jazyk – AJ/NJ I.

zkouška
povinně volitelný

Cíl předmětu:

Zahraničním studentům studujícím obory v češtině musí další rozšiřování znalostí českého jazyka především dát možnost zvládat úlohy při výuce odborných předmětů. Ve snaze pomoci jim začlenit se do nového prostředí jsou systematicky zařazována témata přibližující zvyky a kulturu naší země. Po prvním ročníku musí být jejich dosažená jazyková úroveň minimálně B1 až B2.

Obsah předmětu:

Na základě předchozí absolvované jazykové výuky i z praktické zkušenosti mají zahraniční studenti již zvládnutou komunikativní češtinu na dobré úrovni, proto jde ve výuce českého jazyka především o to, pomoci jim zorientovat se v určitých gramatických a stylistických pravidlech, která jim umožní dále zdokonalovat jejich jazykový projev. Pokračuje se jednak v rozšiřování gramatické znalosti jazyka, ale také v kultivaci stylistické a v rozšiřování slovní zásoby. Výuka je zaměřena na schopnost porozumění textu a jeho interpretaci, vlastní stylizaci, jakož i na ústní i písemný projev v každodenní komunikaci.

L7: Lidé a věci; gramatika: nominativ a akuzativ plurálu.
L8: Svátky a tradice; gramatika: časové výrazy a spojky.
L9: Muži versus ženy; gramatika: slovesný vid.
L10: Sporty a hry; gramatika: slovesa pohybu s prefixy.
L11: Zdraví a životní styl; gramatika: imperativ, objekt. konstrukce.
L12: Kultura a umění; gramatika: posesivní adjektiva, genitiv plurálu.

3. Semestr

Cíl předmětu:

Umožnit studentům orientovat se v oblasti zahraničních obchodních vztahů se zřetelem na jejich základní principy. Získat praktické i základní teoretické znalosti z oblasti mezinárodního obchodu, které vytvářejí předpoklady pro aplikaci v rámci managementu ve velkých mezinárodních firmách (zejména v obchodních firmách, bankách a dalších finančních institucích), i pro práci v českých podnicích, které se zapojují do zahraničněobchodní činnosti. Poskytuje základní přehled o mezinárodním obchodě jak z makroekonomického, tak i mikroekonomického pohledu, umožňuje poznat hlavní oblasti fungování teorie i praxe mezinárodního obchodu a zahraničně obchodní politiky, jako důležitých podmínek současného řízení obchodních i finančních transakcí spojených s touto sférou podnikání. Prostřednictvím představení praktických ukázek obchodních případů umožní propojit obecné ekonomické znalosti studenta s lepší orientací v dané problematice.

  1. Postavení a role mezinárodního obchodu jako součásti mezinárodních ekonomických vztahů, globální a národní ekonomiky, vztah k procesům globalizace.
  2. Mezinárodní obchod, jeho historické a současné vývojové tendence a strukturální změny.
  3. Teoretické základy mezinárodního obchodu a zahraničně obchodní politiky států, makroekonomický pohled na vznik a rozvoj zahraničního a mezinárodního obchodu.
  4. Základy techniky a logistiky obchodních operací v mezinárodním obchodě a přehled s tím spojených podmínek a dokumentů.
  5. Právní normy platné v rámci realizace obchodních vztahů, kupní smlouvy, specifika uzavírání zahraničně-obchodních kontraktů a stanovení jejich podmínek.
  6. Rizika v mezinárodním obchodě a jejich eliminace.
  7. Úloha mezinárodního platebního styku a vybraných platebních instrumentů při obsluze mezinárodního obchodu.
  8. Způsoby financování mezinárodního obchodu a pojišťování rizik - tradiční a alternativní metody, role globálních finančních trhů při financování a zajišťování měnových rizik.
  9. Statistické vykazování mezinárodního obchodu, bilancování mezinárodního obchodu, zahraniční obchod státu a vnější ekonomická rovnováha.
  10. Zahraničně obchodní politika států a její nástroje.
  11. Mezinárodní ekonomická integrace a její vliv na rozvoj mezinárodního obchodu.
  12. Národní a mezinárodní instituce orientované na podporu zahraničního a mezinárodního obchodu.
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními pojmy z účetnictví v relaci k účetní jednotce. Předmět poskytuje posluchačům získání základních znalostí a dovedností v účetnictví. Vytváří základy pro návazné studium účetnictví jednotlivých typů účetních jednotek, tj. účetnictví podnikatelů, účetnictví finančních institucí, pojišťoven, účetnictví ve veřejném sektoru, účetnictví v neziskových organizacích a manažerského účetnictví.

Obsah předmětu:

  1. Účetnictví a jeho význam, úkoly a obsah finančního účetnictví, uživatelé účetních výkazů. Základní pojmy a kategorie v účetnictví – standardizace výstupů z účetnictví.
  2. Koloběh majetku v podniku. Vlivy pohybu majetku na rozvahu. Výsledkové transakce – výdaje a příjmy, náklady a výnosy, členění nákladů (druhové, účelové). Výsledovka.
  3. Účet jako základní prvek účetnictví, typy účtů, účetní proces (podvojnost, souvztažnost, účtová osnova, druhy účtů, účtový rozvrh).
  4. Dokumentace, oceňování, účetní zápisy, účetní knihy, účetní výkazy, kontrola (předvaha, kontrolní čísla). 5. Obecné zásady účetnictví. Regulace účetnictví v ČR.
  5. Zásoby – vymezení, oceňování, základní postupy účtování.
  6. Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek – vymezení, oceňování, odpisování, základní postupy účtování.
  7. Dlouhodobý a krátkodobý finanční majetek – vymezení, oceňování, základní postupy účtování.
  8. Pohledávky – vymezení, klasifikace, oceňování, základní postupy účtování.
  9. Vlastní kapitál – vymezení, vznik, struktura, pohyb, základní postupy účtování.
  10. Závazky – vymezení, klasifikace, oceňování. Rezervy – vymezení, základní postupy účtování.
  11. Uzavření účetních knih. Účetní závěrka.
povinný

Cíl předmětu:

Seznámit studenty se základy marketingu, hlavními metodami a pracovními postupy uplatňovanými v marketingové praxi firem. Vysvětlit strategickou důležitost marketingového řízení v organizaci a specifika marketingu služeb.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do marketingu, základní pojmy, vývoj marketingového myšlení, teorie marketingu; cvičení - Přední osobnosti marketingu
  2. Vývoj marketingových koncepcí a marketingového řízení; cvičení - Příklady firem s různými koncepty
  3. Trh a jeho účastníci, nabídka, poptávka, regulátoři trhu, globální zákazníci a konkurence; cvičení -Typy globálních firem – příklady
  4. Analýzy chování zákazníků, definice zákazníka a faktory ovlivňující jeho chování zákazníků, segmentace; cvičení - Příklady procesu segmentace zákazníků podle různých typů trhu
  5. Marketingové analýzy - vybrané portfoliové analýzy - BCG matice, matice GE a analýza životního cyklu produktu; cvičení - Zpracování BCG matice na konkrétním trhu
  6. Marketingový výzkum (zdroje informací, MIS a CRM, základní metodické přístupy, Focus Group, Mystery Shopping atd.); cvičení -Praktické vyhledávání informací na informačních serverech
  7. Marketingové řízení a plánování (strategické, taktické a operativní marketingové řízení, proces tvorby strategického marketingového plánu); cvičení -Postup při sestavení marketingových plánů
  8. Marketingový mix; cvičení - Příklady různých konceptů marketingového mixu
  9. Produkt /služba (definice produktu, produktové analýzy, vývoj nových produktů a služeb, produktové strategie); cvičení - Příklad zpracování analýzy životního cyklu produktu
  10. Distribuce (definice, typy distribuce, distribuční systémy, distribuční strategie; cvičení - Příklady multikanálové distribuce
  11. Cena (definice a formy ceny, metody stanovení ceny, hlavní cenové strategie); cvičení - Příklad použití cenových strategií
  12. Marketingová komunikace (definice, komunikační mix a jeho nástroje, trendy v marketingové komunikaci); cvičení - kompletace semestrálních projektových studií týmů studentů.

Cíl předmětu:

Seznámit posluchače s elementárními statistickými pojmy a základními postupy zpracování dat; základy počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky; Základy regresní a korelační analýzy. Ukázat možnosti analýzy a prezentace statistických dat.

Obsah předmětu:

  1. Kombinatorika.
  2. Úvod do teorie pravděpodobnosti.
  3. Klasická definice pravděpodobnosti, podmíněná pravděpodobnost.
  4. Nezávislost náhodných jevů, věta o sčítání pravděpodobností.
  5. Věta o úplné pravděpodobnosti, Bayesova věta, Bernoulliho nezávislé opakované pokusy.
  6. Rozdělení pravděpodobností náhodných veličin.
  7. Dvojrozměrná náhodná veličina.
  8. Charakteristiky jednorozměrných náhodných veličin.
  9. Úvod do matematické statistiky, základní pojmy.
  10. Náhodný výběr, formy zápisu náhodného výběru, výběrové rozdělení pravděpodobností.
  11. Výběrové charakteristiky polohy.
  12. Výběrové charakteristiky variability, koeficienty asymetrie a excesu.

Cíl předmětu:

Naučit studenty komunikovat v cizím jazyce, rozumět textu a číst základní pracovní texty. Studenti modulu B si rozvíjejí znalosti obecného jazyka a jeho logické struktury, jsou vedeni ke schopnosti samostatně formulovat svoje názory. Při zvládnutí základních časů se i oni postupně seznamují s texty zaměřenými na otázky spojené s jejich budoucí profesní orientací. Budou mít tedy předpoklad navázat v budoucnosti na dobrý základ znalosti jazyka a dále si rozvíjet svoji odbornou slovní zásobu.

Obsah předmětu:

Je určen pro studenty, kteří v prvním ročníku studovali modul B (začínali studovat na jazykové úrovni A1 nebo A2, popř. byli úplní začátečníci). Pokračují tedy i ve druhém ročníku studiem obecného jazyka s tím, že do výukových programů jsou zařazována témata odpovídající potřebám užívání jazyka v pracovním procesu. Obsah konkrétních kurzů je přizpůsoben reálné úrovni studentů. Cílem je dosažení jazykové úrovně minimálně A2 (pokud jsou studenti na počátku začátečníci) anebo úrovni B1, což jim umožňuje používat jazyk v profesní komunikaci, a to slovem i písmem. Bez větších problémů by měli zvládnout porozumění základního komunikačního cizojazyčného textu.

povinně volitelný

Cíl předmětu:

Studentům studujícím obory v češtině musí další rozšiřování znalostí českého jazyka především dát možnost zvládat úlohy při výuce odborných předmětů. Po druhém ročníku musí být jejich dosažená jazyková úroveň B2, příp. C1. Studenti studující obor v angličtině nebo v ruštině dosáhnou výsledných jazykových znalostí češtiny zpravidla na úrovni B1.

Obsah předmětu:

Průběžně - vybrané kapitoly z odborné učebnice - výuka v obou semestrech je zaměřena především na procvičování gramatiky a vyjadřovacích schopností na základě odborných textů rámcově modifikovaných podle toho, v jakém studijním programu jsou studenti zařazeni. Paralelně se pak dále pokračuje i v probírání lekcí podle učebnice obecného jazyka:

L 13: Jací jsme a jak vypadáme, charakteristika, vlastnosti lidí, zásady správné diskuse; gramatika: komparace adjektiv, tvoření a komparace adverbií.
L 14: Žijeme ve věku informací, média, nové informační technologie; gramatika: lokál plurálu, pomnožná podstatná jména, země a národnosti.
L 15: Společnost, hodnoty a my, jednání na úřadech; gramatika: kondicionál, účelové a předmětné věty, modální slovesa a výrazy.
L 16: Náš svět - planeta Země, eko a bio - móda nebo styl života; gramatika: dativ plurálu, opakování deklinace plurálu, konjunkce a spojovací výrazy.

Cíl předmětu:

Cíl předmětu je stanoven na základě rozboru jazykových potřeb vzhledem k požadavkům soudobé hospodářské a společenské praxe, které jsou kladeny na absolventa vysoké školy. Výuka druhého jazyka chce rozšířit komunikační schopnosti našich absolventů s budoucími cizojazyčnými klienty a obchodními partnery především na úrovni základního společenského styku.

Obsah předmětu:

V souladu s cílovou úrovní je volen i obsah předmětu vzhledem ke schopnosti pasivního porozumění, aktivní komunikace i objemu gramatických znalostí. Možné tematické okruhy a gramatika: Wir stellen uns vor; gramatika – časování pravidelných sloves, osobní zájmena, pořádek slov Zu Besuch; gramatika: přivlastňovací zájmena, skloňování podstatných jmen, vyjadřování záporu Vorbereitung auf die Reise; gramatika: modální slovesa, skloňování přídavných jmen, složená podstatná jména Ein Brief; gramatika: nepravidelná slovesa, předložky, rozkazovací způsob Im Hotel; gramatika: neurčitý podmět „man“ a „es“, slovesné vazby, další předložky Im Restaurant; gramatika: zvratná slovesa, slabé skloňování, množné číslo podst. jmen, stupňování příd. jmen Einkaufen; gramatika: vedlejší věty, bezespojkové věty, látková jména Eine typische Familie; gramatika: slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami, spojky souřadicí Orientierung in der Stadt; gramatika: nepřímé otázky, další předložky a zájmena.

volitelný

4. Semestr

Cíl předmětu:

Cíl předmětu seznámit studenty se základními pojmy s oblasti veřejných financí. Student by měl po absolvování kurzu pochopit hlavní problémy z oblasti veřejných financí, porozumět trendům v oblasti veřejných financí jak na příjmové tak i výdajové straně a odborně diskutovat změny realizované politiky v dané oblasti.

Obsah předmětu:

  1. Vymezení základních pojmů tj. teoretická východiska veřejných financí, funkce veřejných financí, charakteristiky veřejných financí.
  2. Hlavní východiska veřejné volby – charakteristiky politického trhu, typy kolektivního rozhodování, aplikace v ČR.
  3. Veřejné výdaje a jejich funkce, struktura a trendy.
  4. Vývoj veřejných výdajů v České republice.
  5. Analýza veřejných projektů a veřejných programů, aplikace input outputových metod.
  6. Veřejné příjmy teoretická východiska, vymezení základních pojmů.
  7. Úvod do daňové teorie, mikroekonomické důsledky zdanění.
  8. Daňová soustava ČR.
  9. Fiskální federalismus, decentralizace, prostorové aspekty veřejných financí.
  10. Rozpočtová soustava – tvorba státního rozpočtu, rozpočtový proces.
  11. Fiskální politika – vybrané problémy.
  12. Současné problémy veřejných financí – reformy veřejných financí.

Cíl předmětu:

Seznámit studenty se základními pojmy, metodami a technikami z oblasti řízení lidských zdrojů. Objasnit roli řízení lidských zdrojů v organizaci. Studující získá potřebné dovednosti a znalosti z relevantních oblastí s důrazem na motivaci pracovníků, řízení výkonu a systém odměňování. Poskytuje posluchačům základ nutný pro výkon manažerských funkcí.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do řízení lidských zdrojů, uplatnění řízení lidských zdrojů v řízení firmy.
  2. Organizační management, organizační struktury.
  3. Získávání zaměstnanců, zdroje a nástroje.
  4. Výběr zaměstnanců a využívané metody.
  5. Adaptace zaměstnance a její oblasti.
  6. Vzdělávání a rozvoj.
  7. Řízení výkonu a jeho determinanty.
  8. Úvod do systémů odměňování.
  9. Hodnocení zaměstnanců a jeho metody.
  10. Pracovní kariéra a její možnosti.
  11. Role a osobnost manažera, styly řízení.
  12. Odchod zaměstnance.

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je: seznámit posluchače se základními pojmy z oblasti hodnocení hospodaření podniku a z hlediska stavu jeho ekonomického okolí. Předmět poskytuje posluchačům získání základních znalostí a dovedností pro analýzu produkčních organizací

Obsah předmětu:

  1. Pojetí a cíle finanční analýzy.
  2. Zdroje vstupních informací pro finanční analýzu, ekonomické okolí, účetnictví podniku a kapitálový trh.
  3. Postupy zpracování účetních vstupů finanční analýzy.
  4. Postupy zpracování obecných finančních vstupů do finanční analýzy, makroekonomické vazby, postavení na kapitálovém trhu.
  5. Metody finanční analýzy (dynamické a statické srovnávání).
  6. Výstupy z finanční analýzy (bonita a hodnota podniku).
  7. Vypovídací schopnost výsledků finanční analýzy – základní analýza.
  8. Koncepční rámec finanční analýzy.
  9. Základní (poměrová) analýza a její aplikace.
  10. Sofistikované metody finanční analýzy.
  11. Soustavy ukazatelů finanční analýzy.
  12. Odvětvová analýza.

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je seznámit studenty se strukturou podnikatelského záměru a úlohou projektového řízení v pojetí moderního managementu. Úspěšné absolvování předmětu předpokládá získání klíčových kompetencí spojených se systémovým přístupem k řízení projektů, sestavením plánu a rozpočtu projektu, znalostí a dovedností spojených s řízením projektových týmů, kontrolou projektu a řízením projektových rizik.

Obsah předmětu:

  1. Projektové řízení a jeho použití. Softwarová podpora pro řízení projektu.
  2. Projektový záměr (funkce podnikatelského záměru, zásady tvorby úspěšného podnikatelského záměru).
  3. Proces přípravy podnikatelského záměru, jeho struktura a forma.
  4. Náležitosti podnikatelského záměru.
  5. Zdroje financování podnikatelského záměru.
  6. Definice projektu, Logical Framework Matrix (Matice logického rámce).
  7. Plánování projektových činností: grafické nástroje pro řízení projektu.
  8. Plánování projektových činností: CPM a PERT metody rozvrhování aktivit.
  9. Financování projektů a řízení investic: Partie z finanční matematiky, časová hodnota peněz, budoucí hodnota.
  10. Financování projektů a řízení investic: Teorie investičního rozhodování, metody optimální volby investic.
  11. Případové studie optimálního investičního a finančního rozhodování.
  12. Specifika integrovaného řízení projektů.
  13. xxxxx
  14. xxxxx

Cvičení:

  1. Náležitosti podnikatelského záměru.
  2. Plánování projektových činností: CPM a PERT metody rozvrhování aktivit.
  3. Financování projektů a řízení investic.
  4. Případové studie optimálního investičního a finančního rozhodování.

Cíl předmětu:

Naučit studenty komunikovat v cizím jazyce, rozumět textu a číst základní pracovní texty. Studenti modulu B si rozvíjejí znalosti obecného jazyka a jeho logické struktury, jsou vedeni ke schopnosti samostatně formulovat svoje názory. Při zvládnutí základních časů se i oni postupně seznamují s texty zaměřenými na otázky spojené s jejich budoucí profesní orientací. Budou mít tedy předpoklad navázat v budoucnosti na dobrý základ znalosti jazyka a dále si rozvíjet svoji odbornou slovní zásobu.

Obsah předmětu:

Je určen pro studenty, kteří v prvním ročníku studovali modul B (začínali studovat na jazykové úrovni A1 nebo A2, popř. byli úplní začátečníci). Pokračují tedy i ve druhém ročníku studiem obecného jazyka s tím, že do výukových programů jsou zařazována témata odpovídající potřebám užívání jazyka v pracovním procesu. Obsah konkrétních kurzů je přizpůsoben reálné úrovni studentů. Cílem je dosažení jazykové úrovně minimálně A2 (pokud jsou studenti na počátku začátečníci) anebo úrovni B1, což jim umožňuje používat jazyk v profesní komunikaci, a to slovem i písmem. Bez větších problémů by měli zvládnout porozumění základního komunikačního cizojazyčného textu.

Cíl předmětu:

Naučit studenty správně pracovat s odbornou literaturou, volit v písemném projevu vhodný odpovídající jazyk a předepsaný formát. Seznámit se strukturou a obsahovou stránkou závěrečné vysokoškolské kvalifikační práce.

povinně volitelný

Cíl předmětu:

Zahraničním studentům studujícím obory v češtině musí další rozšiřování znalostí českého jazyka především dát možnost zvládat úlohy při výuce odborných předmětů. Ve snaze pomoci jim začlenit se do nového prostředí jsou systematicky zařazována témata přibližující zvyky a kulturu naší země. Po druhém ročníku musí být jejich dosažená jazyková úroveň minimálně B2 až C1.

Obsah předmětu:

Na základě předchozí absolvované jazykové výuky i z praktické zkušenosti mají zahraniční studenti již zvládnutou komunikativní češtinu na dobré úrovni, proto jde ve výuce českého jazyka především o to, pomoci jim zorientovat se v určitých gramatických a stylistických pravidlech, která jim umožní dále zdokonalovat jejich jazykový projev. Pokračuje se jednak v rozšiřování gramatické znalosti jazyka, ale také v kultivaci stylistické a v rozšiřování slovní zásoby. Výuka je zaměřena na schopnost porozumění textu a jeho interpretaci, vlastní stylizaci, jakož i na ústní i písemný projev v každodenní komunikaci. Průběžně - vybrané kapitoly z odborné učebnice - procvičování gramatiky a vyjadřovacích schopností na základě odborných textů. Paralelně se pak dále pokračuje i v probírání lekcí podle učebnice obecného jazyka:

L 17: Investujeme, obchodujeme, podnikáme; úřední dopisy, obchodní jednání, gramatika: instrumentál plurálu.
L 18: Vzdělání a školství; teorie a praxe; gramatika: deklinace číslovek, plurálová substantiva.
L 19: Významné mezníky české historie; gramatika: reflexivní a složené pasivum, verbální substantiva.
L 20: Vybrané kapitoly z české literatury; gramatika: spisovná a obecná čeština.

5. Semestr

Cíl předmětu:

Zvládnutí právních pravidel fungování ekonomických subjektů působících na trhu, zejména obchodních společností. Předmět rovněž poskytuje základní orientaci v problematice související s veřejnoprávní úpravou podnikání.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do problematiky právní úpravy podnikání. Podnikatel a obchodní korporace. Základní pojmy z práva obchodních korporací.
  2. Veřejná obchodní společnost. Komanditní společnosti. Společnost s ručením omezeným. Akciová společnost.
  3. Podíl, obchodní podíl a akcie, dispozici s obchodním podílem a akciemi, uvolněný obchodní podíl, vypořádací podíl, vkladová povinnost společníka, ručení společníka za závazky společnosti, příplatková povinnost, právo společníka na podíl na zisku a dividendu, kaduční řízení.
  4. Pojem a předmět úpravy občanského práva, právo veřejné a soukromé.
  5. Prameny a systém občanského práva a občanského zákoníku.
  6. Subjekty občanského práva. Právní jednání, pojem, náležitosti. Vznik smlouvy. Následky vadných právních jednání. Promlčení a prekluze.
  7. Občanskoprávní poměr, pojem, předpoklady vzniku, prvky, subjekty, zastoupení. Objekt a obsah občanskoprávního poměru, třídění subjektivních práv, výkon a ochrana.
  8. Vlastnictví, pojem, obsah, držba, nabývání vlastnictví. Spoluvlastnictví, společné jmění manželů.
  9. Úvod do civilního procesu a zásady civilního procesu. Subjekty civilního procesu- charakteristika subjektů, účastníci řízení, způsobilost být účastníkem řízení, procesní způsobilost.
  10. Subjekty civilního procesu- společenství účastníků, vedlejší účastenství, věčná legitimace, zastupování, další osoby zúčastněné na řízení.
  11. Procesní úkony, lhůty, doručování, předvolání, podmínky řízení a jejich zkoumání. Smírčí řízení, předběžná opatření, zajištění důkazů, zahájení řízení (způsoby zahájení, jeho účinky a žaloba).
  12. Veřejnoprávní úprava podnikání, živnostenské podnikání, podnikání na základě jiných právních předpisů.

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je poskytnout základní poznatky z řízení výroby a distribuce. Předmět dále představuje činnosti potřebné k zavádění výrobků a služeb od výroby až po jejich cestu k zákazníkovi.

Obsah předmětu:

  1. Úvod. Operační management a jeho význam. Základní pojmy.
  2. Základy řízení jakosti.
  3. Základy prognózování.
  4. Procesní a funkční řízení.
  5. Řízení zásob.
  6. Provozní management a jeho význam při řízení firmy.
  7. Moderní manažerské přístupy k organizaci provozních činností.
  8. Operační výzkum a jeho využití v podnikové praxi.
  9. Síťová analýza, metody a jejich praktické využití.
  10. Vícekriteriální analýza, metody a jejich praktické využití.
  11. Management produktového portfolia.
  12. Vztah řízení výroby a logistiky, servis, pomocné a obslužné činnosti.

Cíl předmětu:

Seznámení se s důležitými oblastmi komplexu finančního řízení a financování firem s důrazem na klíčový význam finanční stability jako určujícího faktoru konkurenceschopnosti. Ujasnit podstatu popisovaných skutečností a poukázat na základní principy a charakteristické znaky. Objasnit studentům problematiku rizika spojeného s podnikáním a klíčový význam řízení rizika v plánu i provozu podniku.

Obsah předmětu:

  1. Podnik v tržním prostředí, organizace a řízení.
  2. Strategie a cíle, etapy plánování, zpětná vazba.
  3. Informace pro finanční řízení, manažerské účetnictví.
  4. Struktura a nákladovost finančních zdrojů v podniku.
  5. Cizí a alternativní zdroje financování podniku.
  6. Dlouhodobý a krátkodobý finanční plán a jejich výstupy.
  7. Význam poznání a řízení rizik.
  8. Finanční a nefinanční rizika.
  9. Organizace a nástroje řízení rizika.
  10. Posloupnost řízení rizika v organizační struktuře podniku.
  11. Strategie portfolia investic (rizik).
  12. Ekonomické vyhodnocení investičního projektu.
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je seznámit studenty s odbornou terminologií, používanou bankami, a se základními bankovními obchody.

Obsah předmětu:

  1. Bankovní systém.
  2. Obchodní bankovnictví.
  3. Přehled bankovních obchodů a jejich rizika.
  4. Aktivní obchody.
  5. Pasivní obchody.
  6. Platební styk.
  7. Obchody s cennými papíry.
  8. Devizové obchody, devizový kurz.
  9. Leasing, faktoring a forfaiting.
  10. Centrální bankovnictví.
  11. Bankovní regulace a dohled.
  12. Historie bankovnictví.
volitelný

6. Semestr

Cíl předmětu:

Cílem je porozumět sociálně psychologické dimenzi vedení lidí a řízení lidských zdrojů, pochopení významu a možnosti uplatnění psychologie v organizacích a manažerské práci.
 Dále osvojení si základních dovedností nezbytných pro formování efektivních týmů, řešení konfliktů a rozvoj kreativity nezbytných pro učící se organizace, prohloubení sebepoznání.

Obsah předmětu:

  1. Úvod, struktura předmětu, člověk v sociálním prostředí.
  2. Osobnost jedince v pracovním procesu, rozdíly mezi jednotlivci, postoje v práci.
  3. Člověk v pracovním procesu.
  4. Výběr pracovníků a metody hodnocení v relaci k požadavkům pracovní pozice.
  5. Popis pracovní role, strukturování pracovního místa, profesiografie.
  6. Motivace pracovního jednání, obecné a specifické teorie, různé přístupy k pracovní motivaci v relaci k osobnosti pracovníka.
  7. Pracovní spokojenost a pracovní chování, modifikace pracovního chování, pojetí kvality pracovního života.
  8. Týmy a pracovní skupiny (metody formování týmů, technika analýzy a vyjednávání role, model silového pole).
  9. Osobní, interpersonální a skupinové intervence (role konsultanta, řešení konfliktů pomocí třetí strany).
  10. Stress management-teorie a modely pracovní zátěže, klasifikace stresorů, ukazatelé zátěže a prevence zátěže, burn-out.
  11. Patologické jevy na pracovišti.
  12. Psychologické rozměry trhu.

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je porozumět a osvojit si znalosti a dovednosti spojené s řízením organizací v globální ekonomice tj. architekturu systému řízení a role jeho klíčových subsystémů včetně základních analytických a syntetických přístupů.

Obsah předmětu:

Podnik jako složitý systém (systém řízení moderního podniku, jeho role a architektura, model 7S, model Excellence EFQM). Principy strategického myšlení a strategické rozhodování. Globální a lokální rizika a jejich vliv na strategické rozhodování (WEF, globální rizika, management rizika a krizový management).

Strategická východiska, proces strategického řízení a konkurenční výhoda podniku. Vybrané analytické metody pro analýzu vnějšího prostředí podniku (analýza a prognóza vývoje makrookolí a mikrookolí podniku, scénáře vývoje prostředí).

Vybrané analytické metody pro analýzu vnitřního prostředí podniku (analýza vnitřního potenciálu podniku, analýza dle podnikových funkcí, analýza dle modelu 7S, 12 M).

Tvorba variant strategie, jejich vyhodnocení a výběr ( SWOT matice, typy strategií, evaluace a výběr strategických alternativ / strategické operace, rozhodovací analýza).

Struktura strategického plánu podniku a postup jeho tvorby (strategický plán členěný dle funkčních plánů, strategický plánovací cyklus). Manažerský informační systém a strategické polohování podniku (IS, MIS a hodnocení dle FASMI, architektura IS na bázi BI, strategické polohování podniku na bázi BI a CI).

Manažerský systém řízení podnikové výkonnosti na bázi systému Balanced Scorecard (systém BSC, integrace BSC do strategického plánu, přínosy metodiky BSC, role strategické mapy). Systém controllingu, jeho role a struktura (strategický controlling, personální controlling a finanční controlling).

Systém integrovaného managementu kvality (subsystémy managementu kvality na bázi ČSN ISO 9001 (QMS) / HACCP, ČSN ISO 14 001 (EMS) / EMAS, ČSN OHSAS 18001 (SM BOZP)).

Cíl předmětu:

Seznámit posluchače s problematikou evropského a mezinárodního práva v jeho teoretické rovně, vztahu k mezinárodní politice a ostatním normativním subsystémům mezinárodního politického systému, nastínit proces tvorby pravidel a norem mezinárodního práva, popsat subjekty a prameny. Osvětlit problematiku odpovědnosti za mezinárodně protiprávní jednání a na ni navazující donucovací mechanismy. Pro posluchače je důležitá také problematika ekonomické dimenze evropského a mezinárodního práva, včetně tématiky mezinárodní justice a arbitráže, řešení mezinárodních investičních sporů.

Obsah předmětu:

1. Vývoj mezinárodního práva, pojem, funkce, význam pro mezinárodní společenství. Úprava poměru mezi vnitrostátním právním řádem a mezinárodním právem v ČR a jiných státech. Vztah k mezinárodnímu právu soukromému a právu mezinárodního obchodu. 2. Vztah a vzájemné působení mezinárodních smluv a obyčeje v současném mezinárodním právu, tzv. Diagonální smlouvy. Základní zásady soudobého mezinárodního práva podle Charty OSN. 3. Základy jurisdikce států (zásady teritoriality, personality a universality). Subjektivita mezinárodních organizací. 4. Vznik nových států a význam uznání států v soudobém mezinárodním právu. Práce komise OSN pro mezinárodní právo na návrhu článků o odpovědnosti států. Opravné prostředky a náhrady za porušení mezinárodních závazků. 5. Soutěžní právo EU, vybrané politiky EU. 6. Právní režim evropských mezinárodních řek. Režim volného moře, pobřežních vod a pevninské mělčiny podle Úmluvy OSN o mořském právu z roku 1982. 7. Právo vnitrozemských států na přístup k moři ve světle zájmů a potřeb ČR. Současný stav právního režimu a organizace pro oblast mořského dna za hranicemi jurisdikce států. 8. Základy, rozvoj právního režimu kosmického prostoru v OSN. Konference OSN o životním prostředí, rozvoj mezinárodního práva životního prostředí. 9. Systém ochrany lidských práv podle Paktů o lidských právech z r.1966. Systém ochrany lidských práv podle Evropské úmluvy na ochranu lidských práv. Ochrana menšin v rámci Rady Evropy. 10. Diplomatické a konzulární právo podle Vídeňských úmluv z let 1961 a 1963. Vývoj a právní úpravy výhrad k mezinárodním smlouvám a její řešení ve Vídeňské úmluvě o smluvním právu z r.1969. 11. Úloha mezinárodních konferenci OSN a jejich vliv na rozvoj mezinárodní spolupráce a mezinárodního práva. Úloha Rady bezpečnosti a Valného shromáždění OSN, udržování míru ve světe. Organizace Severoatlantické smlouvy. 12. Zásady statutů Mezinárodního soudního dvora a mezinárodního tribunálu pro mořské právo. Rozvoj prostředků pro pokojné řešení sporů mezi evropskými zeměmi. Zákaz použití síly a hrozby silou v Chartě OSN a definice agrese. Řešení sporů z mezinárodních investic.

Povinně volitelné předměty

Úvod do sportovního managementu
povinně volitelný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je poskytnout a vysvětlit studentům principy a manažerské vztahy a zdůraznit specifičnost aplikací teorie managementu ve sportovním prostředí. Také přeměnit základy obecného managementu na sportovní management. Obsahem kurzu je problematika prostředí pro řízení sportu na národní úrovni, na úrovni EU, strategického plánování a managementu (perspektivní podnikatelé, pohled, environmentální analýza sportovní organizace, analýza organizačních zdrojů), základní aspekty strategické rozhodování, vedení a řízení lidských zdrojů s důrazem na jejich využití a specifičnost prostředí sportovních organizací. Důraz je kladen na vedení sportovních klubů a organizací v ČR, jejich historický vývoj a hlavní aspekty výkonu sportovního manažera v současnosti. V rámci těchto obecných cílů je obsah kurzu orientován tak, aby umožnil studentům posoudit klíčové aspekty měnícího se prostředí, které ovlivňují sportovní organizace.

Studenti budou po úspěšném absolvování předmětu schopni:

  • identifikovat pozici, význam a úlohu sportu ve společnosti a v ekonomice zvlášť;
  • odborně diskutovat o specifikách odvětví sportu;
  • identifikovat problémy, jimž čelí organizace sportu při své činnosti;
  • definovat úlohu a význam lobbyingu ve sportu;
  • charakterizovat funkce, role a činnosti sportovního manažera

osnova

  1. Prostředí pro řízení sportu - vznik a vývoj sportu, základní koncepce, pojmy - definice sportu, definice řízení sportu - post sportu v ekonomice a v ekonomice ČR, třísektorový model sportu, jedinečné rysy sportu, makroekonomie a mikroekonomie sportu, externality sportu, státní role a funkce ve vývoji sportu, Evropská unie a sport
  2. Amatérský vs. profesionální sport - neziskový sektor a společnost, sport a neziskový sektor, sportovní dobrovolnictví, profesionální sportovní průmysl, struktura profesionálního sportovní průmysl, profesionální a amatérské sporty a jejich vzájemné vztahy, neziskové organizace - jejich definice, specifikace, úkol, jejich formování a řízení, neziskové sportovní prostředí, neziskové sportovní klubové prostředí
  3. Principy a funkce sportovního managementu - management, základní pojmy organizace, řízení, historické fáze vývoje managementu, strategické řízení, zásady strategického řízení, strategické, proces řízení: strategická analýza, formulace strategie, provádění strategie, hodnocení strategie, strategické řízení a sport, manažerské funkce
  4. Organizační struktura ve sportu - organizace, organizační struktura ve sportu, organizační kultura ve sportu, zúčastněné strany ve sportu z pohledu řízení sportu, lobbování ve sportu Vedení ve sportu - vedení: definice, teorie vedení, vedení ve sportu a ve sportovních organizacích
  5. Lidské zdroje ve sportu - HR ve sportu, jejich řízení, zvláštnost, postavení, úkol a řízení dobrovolníků ve sportu, sportovci, vedení sportovců
  6. Řízení výkonu - hodnocení sportovního výkonu, performance model z pohledu zúčastněných stran, vícerozměrný model výkonu ve sportu Řízení sportu - správa sportu, modely řízení ve sportu, ovladače změny ve správě sportu
  7. Ekonomika sportovního klubu - sportovní klub, jeho ekonomika a řízení, finanční řízení Marketing a média ve sportu - vztah: sport - média, strategický marketingový plán ve sportu: příprava, realizace, řízení, marketingový mix ve sportu, sponzorství ve sportu
Management sportu
povinně volitelný

Zaměření předmětu:

Student bude po absolvování předmětu schopen orientovat se v oblasti řízení sportovní organizace, schématech řízení, řízení chodu, financování, plánování a základům marketingu sportovní organizace, stejně tak jako řízení lidí v týmu a jeho motivaci a splnění cílů. Student bude schopen řídit malou firmu nebo organizaci, jako např. wellness nebo fitness centrum a rozumět principům a specifikům sportovního managementu.

Psychologie sportu
povinně volitelný

Cíl předmětu:

Student bude po absolvování předmětu schopen orientovat se v oblasti psychologie tělesných cvičení a sportu, praktická ukázka používání diagnostických testů osobnosti pro sportovní disciplíny a základy duševní hygieny. Studenti se seznámí s používáním diagnostických testů osobnosti, s jejich praktickým prováděním, administrací, vyhodnocováním a s jejich aplikací pro jednotlivá sportovní odvětví, naučí se některé relaxační techniky a seznámí se se základy duševní hygieny sportovce.

Osnova:

  1. Psychologie sportu jako vědní disciplína a psychologická typologie sportů
  2. Sportovní personologie, osobnost sportovce
  3. Ontogeneze člověka se vztahem k pohybové činnosti
  4. Motorické učení
  5. Předstartovní, startovní a soutěžní stavy
  6. Psychické selhání
  7. Regulace psychických stavů
  8. Duševní hygiena
  9. Psychomotorika
  10. Asertivita
  11. Agresivita ve sportu
  12. Psychologie koučování
Sportovní marketing
povinně volitelný

Cíl předmětu:

Student bude po absolvování předmětu schopen orientovat se v základním přehledu problematiky sportovní reklamy a sponzorování ve sportu, sportovní reklamou, využití různých typů médií v oblasti sportu, s novými možnostmi komunikace s diváky přítomnými na sportovištích i TV, z širší možnosti obchodování sportovních organizací s firmami a s nabídkou jednotlivých forem sponzorování a jejich kombinaci

Osnova:

  1. Reklama ve sportu
  2. Marketing ve sportu
  3. Prodej reklamy ve sportu
  4. Sponzoring ve sportu
  5. Druhy sponzorování podle sponzorovaného objektu
  6. Koncepty sportovního marketingu
  7. Marketing sportovních služeb
  8. Marketing sportovních akcí
  9. Public relations ve sportovních organizacích
Profesní etika a etika sportu
povinně volitelný

Cíl předmětu:

Student bude po absolvování předmětu schopen orientovat se v oblasti manažerské etiky. Seznámí se s Etickým kodexem sportu a Evropskou chartou sportu. Bude schopen analyzovat negativní faktory, jevy a problémy současného sportovního prostředí a také kategorizovat etické chování sportovního manažera.

Osnova:

  1. Etika, etické kategorie a pojmy, manažerská etika
  2. Etika ve sportu
  3. Negativní faktory a problémy současného sportovního prostředí
  4. Manažerské etika, přístup k problematice, přehled nástrojů
  5. Etický rozhodovací proces ve sportovním prostředí
  6. Etické chování, etické kodexy a sport
  7. Výchova k etickému jednání, etické jednání z pohledu sportovního manažera
  8. Etické chování uvnitř sportovního klubu, organizace
  9. Etické chování směrem k vnějšímu prostředí
  10. Největší problémy sportovní etiky, etiketa
  11. Etické přístupy vzhledem k handicapovaným sportovcům
  12. Doping ve sportu

Chci se přihlásit ke studiu

Napište nám o sobě pár údajů a my se vám do dvou pracovních dnů ozveme zpět s pozvánkou k přijímacímu pohovoru.