Cíl předmětu:
Osvojte si relevantní a standardizovaný strategický proces opravdu prakticky, abyste ho mohli ihned nebo i později použít k vybudování a rozvoji svého podnikání. Takového podnikání, které bude mít šanci přežít, na rozdíl od více jak 80% firem, vice jak pět let, či předání rodinného byznysu další generaci. Aplikujte specifika strategického managementu pro malé a střední podniky (rodinné i nerodinné). Dokažte ostatním, že se správnou strategií a bez ohledu na karty se hra businessu dá vyhrát
Předmět je založen na osvojení si zásad strategického řízení prostřednictvím studia metod analýzy vnitřního a vnějšího prostředí podniků a procesu formulace konkurenční strategie. Je kladen důraz na charakteristiku různých přístupů k tvorbě a realizaci podnikové strategie vycházejících z různého pojetí konkurenceschopnosti. Základní formou výuky jsou přednášky, cvičení, případové studie, manažerské hry a zpracování manažerských zpráv.
Cílem předmětu je osvojení si zásad strategického řízení prostřednictvím studia metod analýzy vnitřního a vnějšího prostředí podniků, procesu formulace konkurenční strategie a charakteristika různých přístupů k tvorbě a realizaci podnikové strategie vycházejících z různého pojetí konkurenceschopnosti. Základní formou výuky jsou přednášky, semináře, případové studie, manažerské hry, zpracování manažerských zpráv.
Studenti mají vysoce specializované teoretické a praktické znalosti a to nejen v oblasti managementu, ale i z navazujících oborů, zejména ekonomiky a psychologie. Získávají nejnovější teoretické znalosti a znalosti z jejich uplatňování v praxi. Získávají přehled o aktuálních problémech, a jak je řeší teorie a praxe. Současně mají kritické znalosti k jednotlivým postupům a ve vazbě na situace, v kterých jsou použitelné a s jakými výsledky.
Osnova
- Vývojové tendence managementu, charakteristika jednotlivých představitelů strategického managementu.
- Poslání podniku a hierarchie podnikových cílů. Principy formulace podnikových cílů. Identifikace a analýza zájmových skupin.
- Chování podniku a konkurenční výhoda.
- Proces strategického řízení.
- Analýza vnějšího prostředí podniku - analýza globálního prostředí, analýza odvětví, analýza konkurence aj.
- Vliv analýzy vnějšího prostředí na strategické rozhodování.
- Analýza vnitřního prostředí podniku - metody portfolio-analýzy aj.
- Vliv analýzy vnitřního prostředí na strategické rozhodování.
- Typologie podnikových strategií. Formulace strategie.
- Kritéria a mechanismus výběru strategie, implementace strategie, řízení strategické změny.
- Internacionalizace strategického řízení.
- Učící se organizace