Média a PR

Bakalářské studium

Školné

19 800 Kč
za semestr

Obor

Ekonomika a
management podniku

Délka studia

3 roky

Forma

Prezenční nebo
Kombinovaná

Titul

Bakalář
(Bc.)

Podpořte své podnikání vhodnou mediální či PR strategií a zvyšte své šance na úspěch. Vhodná komunikace značky nebo produktu může pomoci rozjet vaše podnikání. Zaměření Média a PR vám umožní prosadit se ve světě mediálních a PR agentur.


Předměty v rámci zaměření

Chci se přihlásit ke studiu

Napište nám o sobě pár údajů a my se vám do dvou pracovních dnů ozveme zpět s pozvánkou k přijímacímu pohovoru.

Další zaměření oboru Ekonomika a management podniku


Manažerská psychologie

Sales management

Arts a event management


Management a rozvoj lidských zdrojů

Marketing
a brand management

Andragogika
a rozvoj zaměstnanců


Digitální marketing

Media a PR

Právo v obchodních vztazích


Logistika a management
výroby

IT
management

Sportovní management
 


Startup a podnikání
 

Finanční management a účetnictví

Bankovní
management


6 studijních oborů
35 zaměření

Zajímá nás názor našich studentů


"Nespornou výhodou soukromé školy je rozhodně osobní přístup. Zní to jako klišé, ale u nás to funguje. S učiteli máme opravdu blízký kontakt. Na schůzku se s nimi můžeme domluvit i mimo konzultační hodiny. Jednají s námi spíš jako s kolegy, než se studenty."

- Petr, Ekonomika a management podniku


"Naše škola má vysoký počet kvalifikovaných učitelů, kteří řídí svůj vlastní byznys. A kromě praktických přednášek nám dávají velkou dávku motivace. Státní školy vás učí, jak být dobrým zaměstnancem. Na Ambis nás učí být úspěšným podnikatelem."

- Ludvík, Ekonomika a management podniku

Studijní plán

Chcete vědět, jaké předměty vás čekají od prvního do šestého semestru
a co v nich budete probírat? Pokud vám nebude něco jasné, napište nám.

Název předmětu
Způsob ukončení
Typ předmětu

1. Semestr

zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Poskytnout základní přehled důležitých znalostí z oblasti informačních a komunikačních technologií pro zajištění efektivního fungování výpočetní techniky a formou seminářů rozšířit základní znalosti s prací na počítači a s kancelářskými aplikacemi (MS Office).

Obsah předmětu:

    1. Historie výpočetní techniky, hardware, software 2. Stavba počítače 3. Software pro PC, operační systémy, aplikační programy. 4. Práce s daty a jejich ochrana, údržba počítače 5. Databáze 6. Počítačové sítě, topologie, komponenty, protokoly 7. Internet, vybrané služby internetu, elektronická pošta, sociální sítě 8. Malware – škodlivý software a ochrana počítače a dat před zneužitím 9. Počítačová grafika a prezentace 10. Multimedia, výukové programy 11. Získávání a šíření programů, právní aspekty 12. Ergonometrie a práce na počítači

Cíl předmětu:

Seznámit se základními matematickými pojmy a postupy a možnostmi jejich využití při popisu a řešení praktických problémů; pěstovat u posluchačů schopnost logického myšlení a orientace v problému, vést je k cílevědomému využívání matematického aparátu v praxi.

Obsah předmětu:

  1. Funkce jedné reálné proměnné: základní pojmy – definiční obor, obor hodnot, graf funkce.
  2. Elementární funkce a jejich vlastnosti.
  3. Limita a spojitost funkce.
  4. Diferenciální počet funkcí jedné reálné proměnné: derivace, výpočet derivací, využití v geometrii a mechanice.
  5. L´Hospitalovo pravidlo.
  6. Konvexnost a konkávnost funkce, inflexní body, asymptoty.
  7. Neurčitý integrál: vztah integrálu a derivace, základní integrály.
  8. Určitý integrál: definice a základní vlastnosti, vztah mezi určitým a neurčitým integrálem
  9. Metody výpočtu určitého integrálu – metoda per-partes, substituční metoda.
  10. Geometrický a fyzikální význam určitého integrálu.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je obeznámit studenty se základními postuláty právní vědy, metodiky aplikace a realizace práva, a to s důrazem na oblast práva soukromého. Studenti budou absolvováním předmětu připravení zorientovat se v právních textech, kterým dokážou porozumět a provést bazální aplikaci právních norem na životní situace. Základními koncepcemi studia tohoto předmětu jsou analýza a dedukce, a to jak na úrovní zkoumání právních norem, ale především na úrovni jejich interpretace a následné realizace.

Obsah předmětu:

  1. Právo, systém práva.
  2. Právní norma. Tvorba práva a tvorba právních norem (legislativní proces v ČR).
  3. Prameny práva obecně, prameny práva v ČR.
  4. Aplikace a interpretace práva v teorii a praxi.
  5. Právní vztahy (poměry).
  6. Subjekty právních vztahů. Zastoupení. Prokura.
  7. Právní skutečnosti.
  8. Právní jednání. Neplatnost a relativní neúčinnost. Promlčení a prekluze.
  9. Základní právní zásady. Zásady soukromého práva.
  10. Absolutní a relativní majetková práva – obecně.
  11. Věci jako objekty právních vztahů. Věcná práva.
  12. Vznik, změna a zánik závazků. Zajištění závazků.
  13. Smlouva. Uzavírání smluv. Náležitosti smluv.
  14. Základní smluvní typy – kupní smlouva, sml. o dílo, příkazní sml.
  15. Právní odpovědnost – druhy. Náhrada škody.
  16. Pracovní poměr – jeho vznik, změna a zánik. Subjekty, objekt a obsah. Pracovní smlouva – podstatné náležitosti. Pracovní doba, dovolená, pracovní podmínky.
  17. Dohody o pracovní činnosti a provedení práce.
  18. Civilní proces. Uplatnění práva před soudem. Pravomoc a příslušnost. Zahájení a průběh řízení. Rozhodnutí. Opravné prostředky.
  19. Základní pojmy obchodního práva – podnikání, podnikatel, spotřebitel, obchodní firma.
  20. Živnostenské a neživnostenské podnikání. Druhy živností.
  21. Obchodní korporace – obecně.
  22. Osobní obchodní společnosti.
  23. Kapitálové obchodní společnosti.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Předmět seznamuje studenty se základními ekonomickými pojmy, principy ekonomického chování lidí a fungování trhů. Tyto poznatky umožňují pochopit problémy soudobé hospodářské praxe. V této mikroekonomické části se studenti seznámí s principy rozhodování a chování ekonomických subjektů (domácností a firem), s fungováním trhů, s konkurencí a regulací na trzích, s důsledky cenové regulace, s trhy výrobních faktorů.

Cílem výuky je zvládnutí základních ekonomických pojmů, osvojení ekonomického myšlení, pochopení ekonomických vztahů, umožnit chápání a orientaci v současném ekonomickém dění a poskytnutí základny pro hlubší studium ekonomie, osvojit si práci se základními ekonomickými modely a umět analyzovat ekonomické problémy ve vztahu k hospodářské praxi.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do ekonomie
    • Předmět, metoda a základní pojmy (statky, užitečnost, vzácnost a volba, křivka výrobních možností, ekonomické systémy, mezní veličiny)
    • Vznik a vývoj ekonomické teorie (merkantilismus, klasická ekonomie, keynesiánská teorie, monetarismus).
  2. Mikroekonomie
    • Trh a tržní mechanismus (ekonomický koloběh, trh spotřebních a kapitálových statků, cenový systém).
    • Trh výrobků a služeb- Poptávka a nabídka (Chování tržních subjektů, křivka poptávky a nabídky, elasticita poptávky a nabídky). - Teorie spotřebitele (užitek, měření užitku, optimum spotřebitele) - Teorie firmy (krátké a dlouhé období, produkční funkce, náklady firmy, příjmy, účetní ekonomický zisk, tržní nabídka).
    • Struktura trhů, modifikace konkurenčního prostředí-Dokonale konkurenční trh a nedokonale konkurenční trh- Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu (podmínky tržní rovnováhy, faktory ovlivňující rovnováhu) - Rovnováha firmy na nedokonalém trhu (monopol, oligopol monopolistická konkurence) - Konkurence a regulace vstupu na trh. Ochrana hospodářské soutěže. Zisk a alternativní cíle firmy.
    • Trhy výrobních faktorů - Tvorba cen a substituce výrobních faktorů (poptávka a nabídka výrobních faktorů, příjmy z výrobních faktorů)- Trh práce a tvorba mezd (individuální poptávka a nabídka práce, poptávka po práci) - Kapitál, trh kapitálu (nabídka a poptávka na trhu kapitálu, rovnováha na trhu kapitálu, míra a formy výnosu)- Pozemková renta.
    • Omezení a problémy působení tržního mechanismu (příčiny, externality, monopolní síla, veřejné statky, asymetrické informace, úloha státu).

Cíl předmětu:

Představit psychologii i sociologii nejenom jako vědy teoretické, ale zejména jako vědy empirické, ve kterých se věrně odráží každodenní život každého jedince. Těžiště výkladu sociologie se nachází v tzv. interpretativní a rozumějící sociologii. V části psychologie jsou studenti vedeni k tomu, aby pochopili základní pojmy, a dovedli se zorientovat mezi různými psychologickými přístupy k danému problému. V celkovém zaměření této části je proto kladen důraz na prezentování různých psychologických teorií a koncepcí, které umožňují analyzovat chování a prožívání člověka v relevantních, živých situacích praxe.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do psychologie, psychologické disciplíny, začlenění psychologie v systému věd, předmět a metody psychologie.
  2. Osobnost, utváření, její struktura a dynamika, hlavní teorie osobnosti, utváření typologií osobnosti.
  3. Kognitivní procesy (paměť, vnímání, myšlení, pozornost, představy, řeč).
  4. Jedinec ve skupině – sociální styk, znaky a typologie sociálních skupin, skupinová dynamika, interpersonální vztahy a interpersonální percepce.
  5. Mezilidská komunikace, teorie komunikace, verbální, neverbální, paralingvistické projevy, hlavní chyby v komunikaci.
  6. Komunikačně náročné situace, konflikty intra i interpersonální.
  7. Sociologie a sociologické myšlení, sociologie a common sense; předmět, struktura a funkce sociologie; vztah sociologie k jiným vědním disciplínám.
  8. Společnost a její struktura. Strukturální řezy společností. Základní stratifikační modely (kasty, stavy, třídy, vrstvy). Sociální status a jeho indikátory. Sociální mobilita. Sociální nerovnost.
  9. Kultura jako sociální fenomén: její struktura, druhy, funkce a podoby v současné společnosti. Masová kultura. Typické rysy a vývojové trendy společnosti 21. století očima vybraných autorů.
  10. Legitimizace moci a násilí, autorita, typologie panství dle Maxe Webera; základní rysy právního státu; totalitarismus vs. demokracie; pilíře občanské společnosti, otevřená a uzavřená společnost.
  11. Sociální instituce a sociální organizace. Teorie byrokracie.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je změnit u jeho absolventů postoj k sobě samým a k vedení různého typu obchodních i neziskových společností a vedení úřadů státní správy. Po ukončení předmětu bude absolvent chápat roli a postavení manažera, dokáže používat svoji autoritu, odpovědnost a bude zaměřen na cílové chování. Bude umět pracovat s cíli a zvládne delegování jako jednu ze základních manažerských dovedností.

Obsah předmětu:

  1. Základy managementu v majetkové struktuře.
  2. Základy managementu v podnikání a ve veřejné správě.
  3. Struktura a obsah základních manažerských funkcí.
  4. Maticová struktura manažerských funkcí.
  5. Plánování. Organizování. Řízení (vedení) lidských zdrojů. Kontrola. Analýza.
  6. Rozhodování. Implementace.
  7. Prostředí realizace manažerských funkcí.
  8. Systémové pojetí základních manažerských funkcí.
  9. Majetková struktura a její problémy.
  10. Podnikání ve vztahu k manažerským funkcím.
  11. Plánování jako první druh manažerských funkcí.
  12. Problémy a úskalí současného managementu.
  13. Aktuální otázky do projektového managementu.
  14. Aplikace simulace a modelování.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je naučit studenty komunikovat v cizím jazyce, rozumět textu a číst odbornou literaturu.

Obsah předmětu:

Modul A – studenti, kteří prokáží při vstupu na VŠ alespoň dobrou znalost jazyka (student skládá vstupní rozřazovací test). Tito studenti si v prvním ročníku doplní a rozšíří dosavadní znalosti, zkultivují jazykový projev tak, aby odpovídal nárokům budoucí manažerské komunikace. Cílem je zvládnutí znalostí na úrovní B2 (v krajním případě B1) podle úrovně evropského referenčního rámce. Studenti Modulu A se obecný jazyk učí jen dva semestry, od druhého ročníku pokračují v odborném jazyce.

V modulu A odpovídají požadavky na zkoušku z obecného jazyka úrovni B1/B2 podle evropského referenčního rámce. Ve druhém ročníku studenti pokračují ve studiu odborného jazyka se zaměřením na oblast finanční, právní nebo IT v souladu se studovaným oborem, anebo mají možnost absolvovat jeden z nabízených odborných předmětů v cizím jazyce. Modul B – je určen studentům, kteří si dosud neuvědomili nutnost systematické dlouhodobé práce při studiu jazyka nebo popř., v jejichž dosavadním studiu nebyl jazyk dostatečně zastoupen. Cílem výuky jazyka v tomto modulu bude pomoci studentům rozvinout komunikační schopnosti na obecné jazykové úrovni a uvést je do studia základů odborného a obchodního jazyka, nebudou se však na odborný jazyk specializovat. Konkrétní obsah předmětu je v modulu B stanoven v souladu s požadavky evropského referenčního rámce na úroveň A2/B1. Modul B se učí čtyři semestry.

V obou modulech se studenti mohou učit až 4 semestry, návazně předmět Cizí jazyk III-IV (povinně volitelný). Zkouška po prvním ročníku bude z obecného jazyka na odpovídající úrovni a ve druhém ročníku budou studenti skládat buď zkoušku z pokročilejší úrovně obecného jazyka (Modul B) anebo z odborného jazyka (Modul A) popř. zkoušku z odborného předmětu vyučovaného v cizím jazyce.

zkouška
povinně volitelný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je usnadnit zahraničním studentům jejich začlenění do nového kulturně - jazykového prostředí. Protože tito studenti mají zpravidla na základě předchozí absolvované jazykové výuky i z praktické zkušenosti již zvládnutou komunikativní češtinu na dobré úrovni, jde ve výuce českého jazyka především o to, pomoci jim zorientovat se v určitých gramatických a stylistických pravidlech, která jim umožní dále kultivovat jejich jazykový projev, a to jak ústní tak písemný. Pokračují jednak v rozšiřování gramatické znalosti jazyka, ale také v kultivaci stylistické a v rozšiřování slovní zásoby. Výuka je zaměřena na schopnost porozumění textu a jeho interpretaci, vlastní stylizaci, jakož i na ústní i písemný projev v každodenní komunikaci.

Obsah předmětu:

L1: Seznamujeme se; vyplňování úředního formuláře; gramatika: opakování gramatických termínů.
L2: Rodina a rodinné vztahy; návštěva restaurace; gramatika: akuzativ singuláru.
L3: Kde bydlíme a žijeme; hledání bytu, inzeráty; gramatika: lokál singuláru.
L4: Cestování včera a dnes; orientace ve městě; gramatika: genitiv singuláru, posesivní genitiv.
L5: Hledání práce; pracovní pohovor, životopis, uchazečský dopis; gramatika: instrumentál singuláru.
L6: Slavíme narozeniny, svátky a výročí; přání, gratulace; gramatika: dativ singuláru.

2. Semestr

zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Poskytnout základní přehled důležitých znalostí pro použití komponent MS Office jako SW podpory pro zajištění efektivního fungování podnikatelského subjektu.

Obsah předmětu:

Řešení praktických úloh pomocí komponent MS Office

  1. WORD
    • Vizuální efekty – standardní kliparty, vlastní obrázky (velikost, stín, 3D, objekt), obtékání textu.
    • Editor rovnic – zápis vzorců, např. pro výpočet norem matic, iteračních metod pro řešení soustav lineárních algebraických rovnic, atd.
    • Práce s tabulkou – ohraničení buněk, zarážky, atd.; styly a jejich použití v dokumentu.
    • Práce s velkými dokumenty – oddíly, zrcadlové uspořádání sudé a liché stránky, záhlaví a zápatí lichých a sudých stránek, číslování stránek, generování obsahu, poznámky pod čarou, atd.
  2. WORD & EXCEL
    • Hromadná korespondence – adresy (štítky, obálky), dopisy.
  3. EXCEL
    • . Funkce – adresování relativní a absolutní, použití standardních matematických, statistických funkcí, uživatelská funkce.
    • Funkce – práce s polem čísel, vyhledávání v poli, práce s kalendářovými funkcemi.
    • Úlohy – např. vyhodnocení spotřeby pohonných hmot, Body Mass Index, vyhodnocení přijímacího řízení atd.
    • Formuláře – tvorba formulářů v Excelu.
    • Kontingenční tabulky.
    • Životopis, opakování logických a rozhodovacích funkcí ve spojení s hromadnou korespondencí.
  4. POWERPOINT
    • Prezentace – tvorba prezentace, zásady a doporučení.
    • Prezentace – složitější animace v prezentacích.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Předmět seznamuje studenty se základními ekonomickými pojmy, principy ekonomického chováni lidi a fungování trhů. Tyto poznatky umožňují pochopit problémy soudobé hospodářské praxe. Cílem výuky je zvládnutí základních ekonomických pojmů, osvojení ekonomického myšlení, pochopení ekonomických vztahů, umožnit chápáni a orientaci v současném ekonomickém dění a poskytnutí základny pro hlubší studium ekonomie, osvojit si práci se základními ekonomickými modely a umět analyzovat ekonomické problémy ve vztahu k hospodářské praxi.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do makroekonomie. Předmět a metody zkoumání. Hlavní směry v makroekonomické teorie a jejich charakteristiky, porovnání klasického a keynesiánského směru.
  2. Agregátní makroekonomické veličiny a jejich vzájemné vztahy. Makroekonomické cíle a nástroje.
  3. Spotřeba, investice a úspory, model investičního multiplikátoru.
  4. Agregátní poptávka a nabídka, potenciální produkt, deflační a inflační mezera produktu.
  5. Trh práce, měření nezaměstnanosti, druhy nezaměstnanosti, rovnováha na trhu práce.
  6. Trh peněz, vznik a vývoj peněz, složky nabídky peněz, poptávka po penězích, kreace peněz a peněžní multiplikátor.
  7. Měnový kurz a měnový trh, typy měnových kurzů, intervence centrální banky.
  8. Pojem ekonomický růst. Zdroje ekonomického růstu. Bariéry ekonomického růstu. Extenzivní vs. intenzivní růst. Potenciální produkt. Hospodářský cyklus a jeho fáze, vnější a vnitřní příčiny cyklických kolísání.
  9. Charakteristika a druhy inflace, příčiny inflace, Phillipsova křivka, antiinflační terapie.
  10. Centrální banka a monetární politika, cíle a nástroje monetární politiky, druhy monetární politiky.
  11. Státní rozpočet a fiskální politika, státní dluh a deficit státního rozpočtu, peněžní a dluhové financování.
  12. Mezinárodní obchod, absolutní a komparativní výhody, platební bilance, účinek cel a kvót na mezinárodní obchod.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je obeznámit studenty se základními postuláty právní vědy, metodiky aplikace a realizace práva, a to s důrazem na oblast práva soukromého. Studenti budou absolvováním předmětu připravení zorientovat se v právních textech, kterým dokážou porozumět a provést bazální aplikaci právních norem na životní situace. Základními koncepcemi studia tohoto předmětu jsou analýza a dedukce, a to jak na úrovní zkoumání právních norem, ale především na úrovni jejich interpretace a následné realizace.

Obsah předmětu:

  1. Právo, systém práva.
  2. Právní norma. Tvorba práva a tvorba právních norem (legislativní proces v ČR).
  3. Prameny práva obecně, prameny práva v ČR.
  4. Aplikace a interpretace práva v teorii a praxi.
  5. Právní vztahy (poměry).
  6. Subjekty právních vztahů. Zastoupení. Prokura.
  7. Právní skutečnosti.
  8. Právní jednání. Neplatnost a relativní neúčinnost. Promlčení a prekluze.
  9. Základní právní zásady. Zásady soukromého práva.
  10. Absolutní a relativní majetková práva – obecně.
  11. Věci jako objekty právních vztahů. Věcná práva.
  12. Vznik, změna a zánik závazků. Zajištění závazků.
  13. Smlouva. Uzavírání smluv. Náležitosti smluv.
  14. Základní smluvní typy – kupní smlouva, sml. o dílo, příkazní sml.
  15. Právní odpovědnost – druhy. Náhrada škody.
  16. Pracovní poměr – jeho vznik, změna a zánik. Subjekty, objekt a obsah. Pracovní smlouva – podstatné náležitosti. Pracovní doba, dovolená, pracovní podmínky.
  17. Dohody o pracovní činnosti a provedení práce.
  18. Civilní proces. Uplatnění práva před soudem. Pravomoc a příslušnost. Zahájení a průběh řízení. Rozhodnutí. Opravné prostředky.
  19. Základní pojmy obchodního práva – podnikání, podnikatel, spotřebitel, obchodní firma.
  20. Živnostenské a neživnostenské podnikání. Druhy živností.
  21. Obchodní korporace – obecně.
  22. Osobní obchodní společnosti.
  23. Kapitálové obchodní společnosti.

Cvičení:

  1. Majetková struktura a její problémy.
  2. Podnikání ve vztahu k manažerským funkcím.
  3. Plánování jako první druh manažerských funkcí.
  4. Problémy a úskalí současného managementu.
  5. Aktuální otázky do projektového managementu.
  6. Aplikace simulace a modelování.
zkouška
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je studentům představit a vysvětlit základní podnikohospodářské pojmy a jejich význam a tím poskytnout celistvý pohled na podnik. Zásadním cílem předmětu je manažerské pojetí jednotlivých ekonomických informačních systémů, jejichž výstupy jsou využívány při rozhodování. V rámci příprav semestrálních prací si studenti osvojí manažerské zásady prezentačních dovedností. Podniková ekonomika jako teoretická disciplína vytváří předpoklady pro optimalizaci podnikových procesů. Jako praktická disciplína pak má za cíl naučit, pochopit a pracovat studenty s nástroji pro řízení ekonomiky. Hospodářská činnost začíná zhodnocováním podnikových vstupů, pokračuje účinnou vnitřní transformací do výstupů až po celkově zhodnocený majetek podniku a tvorbu zisku.

Obsah předmětu:

  1. Význam podniku v národním hospodářství a typologie podniků.
  2. Členění ekonomických informací v podniku.
  3. Analýza bodu zvratu a nákladově výnosové varianty.
  4. Principy sestavení podnikového rozpočtu a členění nákladů.
  5. Kalkulační metody.
  6. Kapitálová struktura podniku.
  7. Účetní výkazy a jejich provázanost.
  8. Vnitropodniková ekonomika a controlling.
  9. Financování podniku.
  10. Metody hodnocení investic.
  11. Význam marketingu v rámci podnikové ekonomiky.

Semináře:

  1. Členění ekonomických informací v podniku v praxi.
  2. Analýza bodu zvratu a nákladově výnosové varianty.
  3. Sestava podnikového rozpočtu.
  4. Kalkulační metody.
  5. Kapitálová struktura podniku.
  6. Účetní výkazy.
  7. Úlohy z controllingu.
  8. Finanční ukazatele.
  9. Metody hodnocení investic.
  10. Úlohy z marketingu.
zkouška
povinný

Viz Odborný jazyk – AJ/NJ I.

zkouška
povinně volitelný

Cíl předmětu:

Zahraničním studentům studujícím obory v češtině musí další rozšiřování znalostí českého jazyka především dát možnost zvládat úlohy při výuce odborných předmětů. Ve snaze pomoci jim začlenit se do nového prostředí jsou systematicky zařazována témata přibližující zvyky a kulturu naší země. Po prvním ročníku musí být jejich dosažená jazyková úroveň minimálně B1 až B2.

Obsah předmětu:

Na základě předchozí absolvované jazykové výuky i z praktické zkušenosti mají zahraniční studenti již zvládnutou komunikativní češtinu na dobré úrovni, proto jde ve výuce českého jazyka především o to, pomoci jim zorientovat se v určitých gramatických a stylistických pravidlech, která jim umožní dále zdokonalovat jejich jazykový projev. Pokračuje se jednak v rozšiřování gramatické znalosti jazyka, ale také v kultivaci stylistické a v rozšiřování slovní zásoby. Výuka je zaměřena na schopnost porozumění textu a jeho interpretaci, vlastní stylizaci, jakož i na ústní i písemný projev v každodenní komunikaci.

L7: Lidé a věci; gramatika: nominativ a akuzativ plurálu.
L8: Svátky a tradice; gramatika: časové výrazy a spojky.
L9: Muži versus ženy; gramatika: slovesný vid.
L10: Sporty a hry; gramatika: slovesa pohybu s prefixy.
L11: Zdraví a životní styl; gramatika: imperativ, objekt. konstrukce.
L12: Kultura a umění; gramatika: posesivní adjektiva, genitiv plurálu.

3. Semestr

Cíl předmětu:

Umožnit studentům orientovat se v oblasti zahraničních obchodních vztahů se zřetelem na jejich základní principy. Získat praktické i základní teoretické znalosti z oblasti mezinárodního obchodu, které vytvářejí předpoklady pro aplikaci v rámci managementu ve velkých mezinárodních firmách (zejména v obchodních firmách, bankách a dalších finančních institucích), i pro práci v českých podnicích, které se zapojují do zahraničněobchodní činnosti. Poskytuje základní přehled o mezinárodním obchodě jak z makroekonomického, tak i mikroekonomického pohledu, umožňuje poznat hlavní oblasti fungování teorie i praxe mezinárodního obchodu a zahraničně obchodní politiky, jako důležitých podmínek současného řízení obchodních i finančních transakcí spojených s touto sférou podnikání. Prostřednictvím představení praktických ukázek obchodních případů umožní propojit obecné ekonomické znalosti studenta s lepší orientací v dané problematice.

  1. Postavení a role mezinárodního obchodu jako součásti mezinárodních ekonomických vztahů, globální a národní ekonomiky, vztah k procesům globalizace.
  2. Mezinárodní obchod, jeho historické a současné vývojové tendence a strukturální změny.
  3. Teoretické základy mezinárodního obchodu a zahraničně obchodní politiky států, makroekonomický pohled na vznik a rozvoj zahraničního a mezinárodního obchodu.
  4. Základy techniky a logistiky obchodních operací v mezinárodním obchodě a přehled s tím spojených podmínek a dokumentů.
  5. Právní normy platné v rámci realizace obchodních vztahů, kupní smlouvy, specifika uzavírání zahraničně-obchodních kontraktů a stanovení jejich podmínek.
  6. Rizika v mezinárodním obchodě a jejich eliminace.
  7. Úloha mezinárodního platebního styku a vybraných platebních instrumentů při obsluze mezinárodního obchodu.
  8. Způsoby financování mezinárodního obchodu a pojišťování rizik - tradiční a alternativní metody, role globálních finančních trhů při financování a zajišťování měnových rizik.
  9. Statistické vykazování mezinárodního obchodu, bilancování mezinárodního obchodu, zahraniční obchod státu a vnější ekonomická rovnováha.
  10. Zahraničně obchodní politika států a její nástroje.
  11. Mezinárodní ekonomická integrace a její vliv na rozvoj mezinárodního obchodu.
  12. Národní a mezinárodní instituce orientované na podporu zahraničního a mezinárodního obchodu.
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními pojmy z účetnictví v relaci k účetní jednotce. Předmět poskytuje posluchačům získání základních znalostí a dovedností v účetnictví. Vytváří základy pro návazné studium účetnictví jednotlivých typů účetních jednotek, tj. účetnictví podnikatelů, účetnictví finančních institucí, pojišťoven, účetnictví ve veřejném sektoru, účetnictví v neziskových organizacích a manažerského účetnictví.

Obsah předmětu:

  1. Účetnictví a jeho význam, úkoly a obsah finančního účetnictví, uživatelé účetních výkazů. Základní pojmy a kategorie v účetnictví – standardizace výstupů z účetnictví.
  2. Koloběh majetku v podniku. Vlivy pohybu majetku na rozvahu. Výsledkové transakce – výdaje a příjmy, náklady a výnosy, členění nákladů (druhové, účelové). Výsledovka.
  3. Účet jako základní prvek účetnictví, typy účtů, účetní proces (podvojnost, souvztažnost, účtová osnova, druhy účtů, účtový rozvrh).
  4. Dokumentace, oceňování, účetní zápisy, účetní knihy, účetní výkazy, kontrola (předvaha, kontrolní čísla). 5. Obecné zásady účetnictví. Regulace účetnictví v ČR.
  5. Zásoby – vymezení, oceňování, základní postupy účtování.
  6. Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek – vymezení, oceňování, odpisování, základní postupy účtování.
  7. Dlouhodobý a krátkodobý finanční majetek – vymezení, oceňování, základní postupy účtování.
  8. Pohledávky – vymezení, klasifikace, oceňování, základní postupy účtování.
  9. Vlastní kapitál – vymezení, vznik, struktura, pohyb, základní postupy účtování.
  10. Závazky – vymezení, klasifikace, oceňování. Rezervy – vymezení, základní postupy účtování.
  11. Uzavření účetních knih. Účetní závěrka.
povinný

Cíl předmětu:

Seznámit studenty se základy marketingu, hlavními metodami a pracovními postupy uplatňovanými v marketingové praxi firem. Vysvětlit strategickou důležitost marketingového řízení v organizaci a specifika marketingu služeb.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do marketingu, základní pojmy, vývoj marketingového myšlení, teorie marketingu; cvičení - Přední osobnosti marketingu
  2. Vývoj marketingových koncepcí a marketingového řízení; cvičení - Příklady firem s různými koncepty
  3. Trh a jeho účastníci, nabídka, poptávka, regulátoři trhu, globální zákazníci a konkurence; cvičení -Typy globálních firem – příklady
  4. Analýzy chování zákazníků, definice zákazníka a faktory ovlivňující jeho chování zákazníků, segmentace; cvičení - Příklady procesu segmentace zákazníků podle různých typů trhu
  5. Marketingové analýzy - vybrané portfoliové analýzy - BCG matice, matice GE a analýza životního cyklu produktu; cvičení - Zpracování BCG matice na konkrétním trhu
  6. Marketingový výzkum (zdroje informací, MIS a CRM, základní metodické přístupy, Focus Group, Mystery Shopping atd.); cvičení -Praktické vyhledávání informací na informačních serverech
  7. Marketingové řízení a plánování (strategické, taktické a operativní marketingové řízení, proces tvorby strategického marketingového plánu); cvičení -Postup při sestavení marketingových plánů
  8. Marketingový mix; cvičení - Příklady různých konceptů marketingového mixu
  9. Produkt /služba (definice produktu, produktové analýzy, vývoj nových produktů a služeb, produktové strategie); cvičení - Příklad zpracování analýzy životního cyklu produktu
  10. Distribuce (definice, typy distribuce, distribuční systémy, distribuční strategie; cvičení - Příklady multikanálové distribuce
  11. Cena (definice a formy ceny, metody stanovení ceny, hlavní cenové strategie); cvičení - Příklad použití cenových strategií
  12. Marketingová komunikace (definice, komunikační mix a jeho nástroje, trendy v marketingové komunikaci); cvičení - kompletace semestrálních projektových studií týmů studentů.

Cíl předmětu:

Seznámit posluchače s elementárními statistickými pojmy a základními postupy zpracování dat; základy počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky; Základy regresní a korelační analýzy. Ukázat možnosti analýzy a prezentace statistických dat.

Obsah předmětu:

  1. Kombinatorika.
  2. Úvod do teorie pravděpodobnosti.
  3. Klasická definice pravděpodobnosti, podmíněná pravděpodobnost.
  4. Nezávislost náhodných jevů, věta o sčítání pravděpodobností.
  5. Věta o úplné pravděpodobnosti, Bayesova věta, Bernoulliho nezávislé opakované pokusy.
  6. Rozdělení pravděpodobností náhodných veličin.
  7. Dvojrozměrná náhodná veličina.
  8. Charakteristiky jednorozměrných náhodných veličin.
  9. Úvod do matematické statistiky, základní pojmy.
  10. Náhodný výběr, formy zápisu náhodného výběru, výběrové rozdělení pravděpodobností.
  11. Výběrové charakteristiky polohy.
  12. Výběrové charakteristiky variability, koeficienty asymetrie a excesu.

Cíl předmětu:

Naučit studenty komunikovat v cizím jazyce, rozumět textu a číst základní pracovní texty. Studenti modulu B si rozvíjejí znalosti obecného jazyka a jeho logické struktury, jsou vedeni ke schopnosti samostatně formulovat svoje názory. Při zvládnutí základních časů se i oni postupně seznamují s texty zaměřenými na otázky spojené s jejich budoucí profesní orientací. Budou mít tedy předpoklad navázat v budoucnosti na dobrý základ znalosti jazyka a dále si rozvíjet svoji odbornou slovní zásobu.

Obsah předmětu:

Je určen pro studenty, kteří v prvním ročníku studovali modul B (začínali studovat na jazykové úrovni A1 nebo A2, popř. byli úplní začátečníci). Pokračují tedy i ve druhém ročníku studiem obecného jazyka s tím, že do výukových programů jsou zařazována témata odpovídající potřebám užívání jazyka v pracovním procesu. Obsah konkrétních kurzů je přizpůsoben reálné úrovni studentů. Cílem je dosažení jazykové úrovně minimálně A2 (pokud jsou studenti na počátku začátečníci) anebo úrovni B1, což jim umožňuje používat jazyk v profesní komunikaci, a to slovem i písmem. Bez větších problémů by měli zvládnout porozumění základního komunikačního cizojazyčného textu.

povinně volitelný

Cíl předmětu:

Studentům studujícím obory v češtině musí další rozšiřování znalostí českého jazyka především dát možnost zvládat úlohy při výuce odborných předmětů. Po druhém ročníku musí být jejich dosažená jazyková úroveň B2, příp. C1. Studenti studující obor v angličtině nebo v ruštině dosáhnou výsledných jazykových znalostí češtiny zpravidla na úrovni B1.

Obsah předmětu:

Průběžně - vybrané kapitoly z odborné učebnice - výuka v obou semestrech je zaměřena především na procvičování gramatiky a vyjadřovacích schopností na základě odborných textů rámcově modifikovaných podle toho, v jakém studijním programu jsou studenti zařazeni. Paralelně se pak dále pokračuje i v probírání lekcí podle učebnice obecného jazyka:

L 13: Jací jsme a jak vypadáme, charakteristika, vlastnosti lidí, zásady správné diskuse; gramatika: komparace adjektiv, tvoření a komparace adverbií.
L 14: Žijeme ve věku informací, média, nové informační technologie; gramatika: lokál plurálu, pomnožná podstatná jména, země a národnosti.
L 15: Společnost, hodnoty a my, jednání na úřadech; gramatika: kondicionál, účelové a předmětné věty, modální slovesa a výrazy.
L 16: Náš svět - planeta Země, eko a bio - móda nebo styl života; gramatika: dativ plurálu, opakování deklinace plurálu, konjunkce a spojovací výrazy.

Cíl předmětu:

Cíl předmětu je stanoven na základě rozboru jazykových potřeb vzhledem k požadavkům soudobé hospodářské a společenské praxe, které jsou kladeny na absolventa vysoké školy. Výuka druhého jazyka chce rozšířit komunikační schopnosti našich absolventů s budoucími cizojazyčnými klienty a obchodními partnery především na úrovni základního společenského styku.

Obsah předmětu:

V souladu s cílovou úrovní je volen i obsah předmětu vzhledem ke schopnosti pasivního porozumění, aktivní komunikace i objemu gramatických znalostí. Možné tematické okruhy a gramatika: Wir stellen uns vor; gramatika – časování pravidelných sloves, osobní zájmena, pořádek slov Zu Besuch; gramatika: přivlastňovací zájmena, skloňování podstatných jmen, vyjadřování záporu Vorbereitung auf die Reise; gramatika: modální slovesa, skloňování přídavných jmen, složená podstatná jména Ein Brief; gramatika: nepravidelná slovesa, předložky, rozkazovací způsob Im Hotel; gramatika: neurčitý podmět „man“ a „es“, slovesné vazby, další předložky Im Restaurant; gramatika: zvratná slovesa, slabé skloňování, množné číslo podst. jmen, stupňování příd. jmen Einkaufen; gramatika: vedlejší věty, bezespojkové věty, látková jména Eine typische Familie; gramatika: slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami, spojky souřadicí Orientierung in der Stadt; gramatika: nepřímé otázky, další předložky a zájmena.

volitelný

4. Semestr

Cíl předmětu:

Cíl předmětu seznámit studenty se základními pojmy s oblasti veřejných financí. Student by měl po absolvování kurzu pochopit hlavní problémy z oblasti veřejných financí, porozumět trendům v oblasti veřejných financí jak na příjmové tak i výdajové straně a odborně diskutovat změny realizované politiky v dané oblasti.

Obsah předmětu:

  1. Vymezení základních pojmů tj. teoretická východiska veřejných financí, funkce veřejných financí, charakteristiky veřejných financí.
  2. Hlavní východiska veřejné volby – charakteristiky politického trhu, typy kolektivního rozhodování, aplikace v ČR.
  3. Veřejné výdaje a jejich funkce, struktura a trendy.
  4. Vývoj veřejných výdajů v České republice.
  5. Analýza veřejných projektů a veřejných programů, aplikace input outputových metod.
  6. Veřejné příjmy teoretická východiska, vymezení základních pojmů.
  7. Úvod do daňové teorie, mikroekonomické důsledky zdanění.
  8. Daňová soustava ČR.
  9. Fiskální federalismus, decentralizace, prostorové aspekty veřejných financí.
  10. Rozpočtová soustava – tvorba státního rozpočtu, rozpočtový proces.
  11. Fiskální politika – vybrané problémy.
  12. Současné problémy veřejných financí – reformy veřejných financí.

Cíl předmětu:

Seznámit studenty se základními pojmy, metodami a technikami z oblasti řízení lidských zdrojů. Objasnit roli řízení lidských zdrojů v organizaci. Studující získá potřebné dovednosti a znalosti z relevantních oblastí s důrazem na motivaci pracovníků, řízení výkonu a systém odměňování. Poskytuje posluchačům základ nutný pro výkon manažerských funkcí.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do řízení lidských zdrojů, uplatnění řízení lidských zdrojů v řízení firmy.
  2. Organizační management, organizační struktury.
  3. Získávání zaměstnanců, zdroje a nástroje.
  4. Výběr zaměstnanců a využívané metody.
  5. Adaptace zaměstnance a její oblasti.
  6. Vzdělávání a rozvoj.
  7. Řízení výkonu a jeho determinanty.
  8. Úvod do systémů odměňování.
  9. Hodnocení zaměstnanců a jeho metody.
  10. Pracovní kariéra a její možnosti.
  11. Role a osobnost manažera, styly řízení.
  12. Odchod zaměstnance.

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je: seznámit posluchače se základními pojmy z oblasti hodnocení hospodaření podniku a z hlediska stavu jeho ekonomického okolí. Předmět poskytuje posluchačům získání základních znalostí a dovedností pro analýzu produkčních organizací

Obsah předmětu:

  1. Pojetí a cíle finanční analýzy.
  2. Zdroje vstupních informací pro finanční analýzu, ekonomické okolí, účetnictví podniku a kapitálový trh.
  3. Postupy zpracování účetních vstupů finanční analýzy.
  4. Postupy zpracování obecných finančních vstupů do finanční analýzy, makroekonomické vazby, postavení na kapitálovém trhu.
  5. Metody finanční analýzy (dynamické a statické srovnávání).
  6. Výstupy z finanční analýzy (bonita a hodnota podniku).
  7. Vypovídací schopnost výsledků finanční analýzy – základní analýza.
  8. Koncepční rámec finanční analýzy.
  9. Základní (poměrová) analýza a její aplikace.
  10. Sofistikované metody finanční analýzy.
  11. Soustavy ukazatelů finanční analýzy.
  12. Odvětvová analýza.

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je seznámit studenty se strukturou podnikatelského záměru a úlohou projektového řízení v pojetí moderního managementu. Úspěšné absolvování předmětu předpokládá získání klíčových kompetencí spojených se systémovým přístupem k řízení projektů, sestavením plánu a rozpočtu projektu, znalostí a dovedností spojených s řízením projektových týmů, kontrolou projektu a řízením projektových rizik.

Obsah předmětu:

  1. Projektové řízení a jeho použití. Softwarová podpora pro řízení projektu.
  2. Projektový záměr (funkce podnikatelského záměru, zásady tvorby úspěšného podnikatelského záměru).
  3. Proces přípravy podnikatelského záměru, jeho struktura a forma.
  4. Náležitosti podnikatelského záměru.
  5. Zdroje financování podnikatelského záměru.
  6. Definice projektu, Logical Framework Matrix (Matice logického rámce).
  7. Plánování projektových činností: grafické nástroje pro řízení projektu.
  8. Plánování projektových činností: CPM a PERT metody rozvrhování aktivit.
  9. Financování projektů a řízení investic: Partie z finanční matematiky, časová hodnota peněz, budoucí hodnota.
  10. Financování projektů a řízení investic: Teorie investičního rozhodování, metody optimální volby investic.
  11. Případové studie optimálního investičního a finančního rozhodování.
  12. Specifika integrovaného řízení projektů.
  13. xxxxx
  14. xxxxx

Cvičení:

  1. Náležitosti podnikatelského záměru.
  2. Plánování projektových činností: CPM a PERT metody rozvrhování aktivit.
  3. Financování projektů a řízení investic.
  4. Případové studie optimálního investičního a finančního rozhodování.

Cíl předmětu:

Naučit studenty komunikovat v cizím jazyce, rozumět textu a číst základní pracovní texty. Studenti modulu B si rozvíjejí znalosti obecného jazyka a jeho logické struktury, jsou vedeni ke schopnosti samostatně formulovat svoje názory. Při zvládnutí základních časů se i oni postupně seznamují s texty zaměřenými na otázky spojené s jejich budoucí profesní orientací. Budou mít tedy předpoklad navázat v budoucnosti na dobrý základ znalosti jazyka a dále si rozvíjet svoji odbornou slovní zásobu.

Obsah předmětu:

Je určen pro studenty, kteří v prvním ročníku studovali modul B (začínali studovat na jazykové úrovni A1 nebo A2, popř. byli úplní začátečníci). Pokračují tedy i ve druhém ročníku studiem obecného jazyka s tím, že do výukových programů jsou zařazována témata odpovídající potřebám užívání jazyka v pracovním procesu. Obsah konkrétních kurzů je přizpůsoben reálné úrovni studentů. Cílem je dosažení jazykové úrovně minimálně A2 (pokud jsou studenti na počátku začátečníci) anebo úrovni B1, což jim umožňuje používat jazyk v profesní komunikaci, a to slovem i písmem. Bez větších problémů by měli zvládnout porozumění základního komunikačního cizojazyčného textu.

Cíl předmětu:

Naučit studenty správně pracovat s odbornou literaturou, volit v písemném projevu vhodný odpovídající jazyk a předepsaný formát. Seznámit se strukturou a obsahovou stránkou závěrečné vysokoškolské kvalifikační práce.

povinně volitelný

Cíl předmětu:

Zahraničním studentům studujícím obory v češtině musí další rozšiřování znalostí českého jazyka především dát možnost zvládat úlohy při výuce odborných předmětů. Ve snaze pomoci jim začlenit se do nového prostředí jsou systematicky zařazována témata přibližující zvyky a kulturu naší země. Po druhém ročníku musí být jejich dosažená jazyková úroveň minimálně B2 až C1.

Obsah předmětu:

Na základě předchozí absolvované jazykové výuky i z praktické zkušenosti mají zahraniční studenti již zvládnutou komunikativní češtinu na dobré úrovni, proto jde ve výuce českého jazyka především o to, pomoci jim zorientovat se v určitých gramatických a stylistických pravidlech, která jim umožní dále zdokonalovat jejich jazykový projev. Pokračuje se jednak v rozšiřování gramatické znalosti jazyka, ale také v kultivaci stylistické a v rozšiřování slovní zásoby. Výuka je zaměřena na schopnost porozumění textu a jeho interpretaci, vlastní stylizaci, jakož i na ústní i písemný projev v každodenní komunikaci. Průběžně - vybrané kapitoly z odborné učebnice - procvičování gramatiky a vyjadřovacích schopností na základě odborných textů. Paralelně se pak dále pokračuje i v probírání lekcí podle učebnice obecného jazyka:

L 17: Investujeme, obchodujeme, podnikáme; úřední dopisy, obchodní jednání, gramatika: instrumentál plurálu.
L 18: Vzdělání a školství; teorie a praxe; gramatika: deklinace číslovek, plurálová substantiva.
L 19: Významné mezníky české historie; gramatika: reflexivní a složené pasivum, verbální substantiva.
L 20: Vybrané kapitoly z české literatury; gramatika: spisovná a obecná čeština.

5. Semestr

Cíl předmětu:

Zvládnutí právních pravidel fungování ekonomických subjektů působících na trhu, zejména obchodních společností. Předmět rovněž poskytuje základní orientaci v problematice související s veřejnoprávní úpravou podnikání.

Obsah předmětu:

  1. Úvod do problematiky právní úpravy podnikání. Podnikatel a obchodní korporace. Základní pojmy z práva obchodních korporací.
  2. Veřejná obchodní společnost. Komanditní společnosti. Společnost s ručením omezeným. Akciová společnost.
  3. Podíl, obchodní podíl a akcie, dispozici s obchodním podílem a akciemi, uvolněný obchodní podíl, vypořádací podíl, vkladová povinnost společníka, ručení společníka za závazky společnosti, příplatková povinnost, právo společníka na podíl na zisku a dividendu, kaduční řízení.
  4. Pojem a předmět úpravy občanského práva, právo veřejné a soukromé.
  5. Prameny a systém občanského práva a občanského zákoníku.
  6. Subjekty občanského práva. Právní jednání, pojem, náležitosti. Vznik smlouvy. Následky vadných právních jednání. Promlčení a prekluze.
  7. Občanskoprávní poměr, pojem, předpoklady vzniku, prvky, subjekty, zastoupení. Objekt a obsah občanskoprávního poměru, třídění subjektivních práv, výkon a ochrana.
  8. Vlastnictví, pojem, obsah, držba, nabývání vlastnictví. Spoluvlastnictví, společné jmění manželů.
  9. Úvod do civilního procesu a zásady civilního procesu. Subjekty civilního procesu- charakteristika subjektů, účastníci řízení, způsobilost být účastníkem řízení, procesní způsobilost.
  10. Subjekty civilního procesu- společenství účastníků, vedlejší účastenství, věčná legitimace, zastupování, další osoby zúčastněné na řízení.
  11. Procesní úkony, lhůty, doručování, předvolání, podmínky řízení a jejich zkoumání. Smírčí řízení, předběžná opatření, zajištění důkazů, zahájení řízení (způsoby zahájení, jeho účinky a žaloba).
  12. Veřejnoprávní úprava podnikání, živnostenské podnikání, podnikání na základě jiných právních předpisů.

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je poskytnout základní poznatky z řízení výroby a distribuce. Předmět dále představuje činnosti potřebné k zavádění výrobků a služeb od výroby až po jejich cestu k zákazníkovi.

Obsah předmětu:

  1. Úvod. Operační management a jeho význam. Základní pojmy.
  2. Základy řízení jakosti.
  3. Základy prognózování.
  4. Procesní a funkční řízení.
  5. Řízení zásob.
  6. Provozní management a jeho význam při řízení firmy.
  7. Moderní manažerské přístupy k organizaci provozních činností.
  8. Operační výzkum a jeho využití v podnikové praxi.
  9. Síťová analýza, metody a jejich praktické využití.
  10. Vícekriteriální analýza, metody a jejich praktické využití.
  11. Management produktového portfolia.
  12. Vztah řízení výroby a logistiky, servis, pomocné a obslužné činnosti.

Cíl předmětu:

Seznámení se s důležitými oblastmi komplexu finančního řízení a financování firem s důrazem na klíčový význam finanční stability jako určujícího faktoru konkurenceschopnosti. Ujasnit podstatu popisovaných skutečností a poukázat na základní principy a charakteristické znaky. Objasnit studentům problematiku rizika spojeného s podnikáním a klíčový význam řízení rizika v plánu i provozu podniku.

Obsah předmětu:

  1. Podnik v tržním prostředí, organizace a řízení.
  2. Strategie a cíle, etapy plánování, zpětná vazba.
  3. Informace pro finanční řízení, manažerské účetnictví.
  4. Struktura a nákladovost finančních zdrojů v podniku.
  5. Cizí a alternativní zdroje financování podniku.
  6. Dlouhodobý a krátkodobý finanční plán a jejich výstupy.
  7. Význam poznání a řízení rizik.
  8. Finanční a nefinanční rizika.
  9. Organizace a nástroje řízení rizika.
  10. Posloupnost řízení rizika v organizační struktuře podniku.
  11. Strategie portfolia investic (rizik).
  12. Ekonomické vyhodnocení investičního projektu.
povinný

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je seznámit studenty s odbornou terminologií, používanou bankami, a se základními bankovními obchody.

Obsah předmětu:

  1. Bankovní systém.
  2. Obchodní bankovnictví.
  3. Přehled bankovních obchodů a jejich rizika.
  4. Aktivní obchody.
  5. Pasivní obchody.
  6. Platební styk.
  7. Obchody s cennými papíry.
  8. Devizové obchody, devizový kurz.
  9. Leasing, faktoring a forfaiting.
  10. Centrální bankovnictví.
  11. Bankovní regulace a dohled.
  12. Historie bankovnictví.
volitelný

6. Semestr

Cíl předmětu:

Cílem je porozumět sociálně psychologické dimenzi vedení lidí a řízení lidských zdrojů, pochopení významu a možnosti uplatnění psychologie v organizacích a manažerské práci.
 Dále osvojení si základních dovedností nezbytných pro formování efektivních týmů, řešení konfliktů a rozvoj kreativity nezbytných pro učící se organizace, prohloubení sebepoznání.

Obsah předmětu:

  1. Úvod, struktura předmětu, člověk v sociálním prostředí.
  2. Osobnost jedince v pracovním procesu, rozdíly mezi jednotlivci, postoje v práci.
  3. Člověk v pracovním procesu.
  4. Výběr pracovníků a metody hodnocení v relaci k požadavkům pracovní pozice.
  5. Popis pracovní role, strukturování pracovního místa, profesiografie.
  6. Motivace pracovního jednání, obecné a specifické teorie, různé přístupy k pracovní motivaci v relaci k osobnosti pracovníka.
  7. Pracovní spokojenost a pracovní chování, modifikace pracovního chování, pojetí kvality pracovního života.
  8. Týmy a pracovní skupiny (metody formování týmů, technika analýzy a vyjednávání role, model silového pole).
  9. Osobní, interpersonální a skupinové intervence (role konsultanta, řešení konfliktů pomocí třetí strany).
  10. Stress management-teorie a modely pracovní zátěže, klasifikace stresorů, ukazatelé zátěže a prevence zátěže, burn-out.
  11. Patologické jevy na pracovišti.
  12. Psychologické rozměry trhu.

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je porozumět a osvojit si znalosti a dovednosti spojené s řízením organizací v globální ekonomice tj. architekturu systému řízení a role jeho klíčových subsystémů včetně základních analytických a syntetických přístupů.

Obsah předmětu:

Podnik jako složitý systém (systém řízení moderního podniku, jeho role a architektura, model 7S, model Excellence EFQM). Principy strategického myšlení a strategické rozhodování. Globální a lokální rizika a jejich vliv na strategické rozhodování (WEF, globální rizika, management rizika a krizový management).

Strategická východiska, proces strategického řízení a konkurenční výhoda podniku. Vybrané analytické metody pro analýzu vnějšího prostředí podniku (analýza a prognóza vývoje makrookolí a mikrookolí podniku, scénáře vývoje prostředí).

Vybrané analytické metody pro analýzu vnitřního prostředí podniku (analýza vnitřního potenciálu podniku, analýza dle podnikových funkcí, analýza dle modelu 7S, 12 M).

Tvorba variant strategie, jejich vyhodnocení a výběr ( SWOT matice, typy strategií, evaluace a výběr strategických alternativ / strategické operace, rozhodovací analýza).

Struktura strategického plánu podniku a postup jeho tvorby (strategický plán členěný dle funkčních plánů, strategický plánovací cyklus). Manažerský informační systém a strategické polohování podniku (IS, MIS a hodnocení dle FASMI, architektura IS na bázi BI, strategické polohování podniku na bázi BI a CI).

Manažerský systém řízení podnikové výkonnosti na bázi systému Balanced Scorecard (systém BSC, integrace BSC do strategického plánu, přínosy metodiky BSC, role strategické mapy). Systém controllingu, jeho role a struktura (strategický controlling, personální controlling a finanční controlling).

Systém integrovaného managementu kvality (subsystémy managementu kvality na bázi ČSN ISO 9001 (QMS) / HACCP, ČSN ISO 14 001 (EMS) / EMAS, ČSN OHSAS 18001 (SM BOZP)).

Cíl předmětu:

Seznámit posluchače s problematikou evropského a mezinárodního práva v jeho teoretické rovně, vztahu k mezinárodní politice a ostatním normativním subsystémům mezinárodního politického systému, nastínit proces tvorby pravidel a norem mezinárodního práva, popsat subjekty a prameny. Osvětlit problematiku odpovědnosti za mezinárodně protiprávní jednání a na ni navazující donucovací mechanismy. Pro posluchače je důležitá také problematika ekonomické dimenze evropského a mezinárodního práva, včetně tématiky mezinárodní justice a arbitráže, řešení mezinárodních investičních sporů.

Obsah předmětu:

1. Vývoj mezinárodního práva, pojem, funkce, význam pro mezinárodní společenství. Úprava poměru mezi vnitrostátním právním řádem a mezinárodním právem v ČR a jiných státech. Vztah k mezinárodnímu právu soukromému a právu mezinárodního obchodu. 2. Vztah a vzájemné působení mezinárodních smluv a obyčeje v současném mezinárodním právu, tzv. Diagonální smlouvy. Základní zásady soudobého mezinárodního práva podle Charty OSN. 3. Základy jurisdikce států (zásady teritoriality, personality a universality). Subjektivita mezinárodních organizací. 4. Vznik nových států a význam uznání států v soudobém mezinárodním právu. Práce komise OSN pro mezinárodní právo na návrhu článků o odpovědnosti států. Opravné prostředky a náhrady za porušení mezinárodních závazků. 5. Soutěžní právo EU, vybrané politiky EU. 6. Právní režim evropských mezinárodních řek. Režim volného moře, pobřežních vod a pevninské mělčiny podle Úmluvy OSN o mořském právu z roku 1982. 7. Právo vnitrozemských států na přístup k moři ve světle zájmů a potřeb ČR. Současný stav právního režimu a organizace pro oblast mořského dna za hranicemi jurisdikce států. 8. Základy, rozvoj právního režimu kosmického prostoru v OSN. Konference OSN o životním prostředí, rozvoj mezinárodního práva životního prostředí. 9. Systém ochrany lidských práv podle Paktů o lidských právech z r.1966. Systém ochrany lidských práv podle Evropské úmluvy na ochranu lidských práv. Ochrana menšin v rámci Rady Evropy. 10. Diplomatické a konzulární právo podle Vídeňských úmluv z let 1961 a 1963. Vývoj a právní úpravy výhrad k mezinárodním smlouvám a její řešení ve Vídeňské úmluvě o smluvním právu z r.1969. 11. Úloha mezinárodních konferenci OSN a jejich vliv na rozvoj mezinárodní spolupráce a mezinárodního práva. Úloha Rady bezpečnosti a Valného shromáždění OSN, udržování míru ve světe. Organizace Severoatlantické smlouvy. 12. Zásady statutů Mezinárodního soudního dvora a mezinárodního tribunálu pro mořské právo. Rozvoj prostředků pro pokojné řešení sporů mezi evropskými zeměmi. Zákaz použití síly a hrozby silou v Chartě OSN a definice agrese. Řešení sporů z mezinárodních investic.

Povinně volitelné předměty

povinně volitelný

Předmět přináší studentům praktickou formu výuky ucelený přehled o jednotlivých typech médií, jejich rolích a odpovídajících mediálních formátech. Studenti získají širší povědomí o fungování mediálního prostředí, z oblasti obsahového a produkčního managementu médií a marketingu mediálních organizací. Cílem je na praktických příkladech a případových studiích seznámit studenty s principy fungování jednotlivých článků managementu médií, poukázat na specifika těchto oblastí, včetně specifik novinářské práce a práce v mediálních organizacích, vydavatelstvích a agenturách. Na konkrétních příkladech poukázat na pravidla komunikace firmy s médií, reputace firmy, šíření informací, demonstrovat příležitosti i hrozby související s jednotlivými mediálními formáty. Součástí výuky jsou příklady aktuálních trendů a vývoje mediální komunikace, včetně exkurze do mediálního zastoupení nebo vydavatelství.

Studenti jsou po ukončení předmětu schopni orientovat se v rozdělení a typologii médií, znají specifika a příležitosti jednotlivých mediálních formátu, chápou role a význam mediálních institucí, jejich marketingu, včetně produkčního, distribučního a obsahového managementu.

Cílem je demonstrovat a pomoci studentům pochopit nejrůznější role a pozice v oblasti mediálního managementu, jejich specifika a potřeby v měnícím se světě médií. Studenti budou chápat rozdělení jednotlivých nástrojů, znát moderní trendy v mediální komunikaci.

Hlavní témata – obsah předmětu:

  1. Role médií, typy médií, vliv médií
  2. Veřejnoprávní sdělovací prostředky, privátní mediální instituce, jejich specifika a příležitosti
  3. Obrazová média, internetová média, regionální média, specifika a role
  4. Obsahový a produkční management médií
  5. Distribuční a prodejní management
  6. Marketing mediálních organizací
  7. Mediální formáty, jejich specifika, záměry, využití
  8. Specifika mediální a novinářské práce
  9. Příprava podkladů a textů v médiích a pro média, principy, hrozby jako dezinformace, manipulace, destruktivní informace, zkreslování informací, destabilizace, povrchově mělké informace, emotivní sdělení, racionální a iracionální sdělení
  10. Mediální plány, formáty, marketingový výzkum, průzkum trhu a veřejného mínění
  11. Exkurze do vydavatelství nebo mediální organizace
  12. Aktuální trendy, vývoj a příležitosti mediální komunikace
  13. Jednotlivá specifika rolí a jejich postavení v managementu médií, potřebné předpoklady, příležitosti a možnosti dalšího rozvoje
povinně volitelný

Předmět je velmi praktickou formou výuky zaměřen na ucelený přehled fungování a principů firemní komunikace a PR firmy. Zaměřuje se obsahově na obě, tedy interní i externí komunikaci jako významnou složku fungování firmy, na specifikace různých forem komunikace, včetně specifik korporátní komunikace, komunikace menších firem, soukromého sektoru a komunikace veřejných institucí. Cílem je na praktických příkladech a případových studiích seznámit studenty s pravidly a příležitostmi sestavení vhodného komunikačního mixu, demonstrovat význam vhodného výběru a zacílení jednotlivých komunikačních nástrojů uvnitř firmy i navenek. Součástí výuky jsou také konkrétní příklady dobrých příkladů z praxe, včetně úspěšných komunikačních, interních i externích kampaní, krizové komunikace firem apod.

Studenti mají možnost během výuky sledovat práci komunikačního oddělení firmy, seznámit se se specifiky práce v oddělení komunikací, PR a media relations uvnitř firmy, zároveň vnímat význam pro celé prostředí fungování firmy, její reputaci, motivaci a loajalitu zaměstnanců. Výuka v tomto předmětu se zaměřuje také na postavení oblasti CSR (Corporate social responsibility) a jejího zakotvení ve firemní komunikaci a celkový přínos pro společnost.

Studenti jsou po ukončení předmětu schopni orientovat se v prostředí firemní komunikace, v rozdělení a specifikaci jednotlivých rolí uvnitř firmy pro efektivní fungování interní a externí komunikace. Znají jednotlivé formáty nástrojů firemní a podnikové komunikace, včetně jejich principů a zaměření pro účely interní nebo externí komunikace. Umí přenést získané poznatky do návrhu vhodného komunikačního mixu, znají specifika jednotlivých nástrojů komunikace ve firmě.

Cílem je demonstrovat nejrůznější role a pozice ve firemní komunikaci, jejich specifika, přiblížit rozdělení jednotlivých nástrojů PR a komunikace, znát moderní trendy ve firemní komunikaci a to nejen z hlediska firmy, ale i z pohledu potenciálního zaměstnance firmy, jejího dodavetele, zástupce PR agentury, zástupců médií apod.

Hlavní témata – obsah předmětu:

  1. Principy fungování interní komunikace, cíle a nástroje interní komunikace, specifika korporátní komunikace
  2. Komunikační kanály interní komunikace, interní newsletter, intranet, Hot news a další, corporate indentity
  3. Role vedení firmy v interní komunikaci, význam spolupráce napříč odděleními
  4. Komunikace změnových procesů uvnitř firmy
  5. Budování loajality zaměstnanců, péče o spokojenost a motivaci zaměstnanců jako příležitost pro interní komunikaci, možné nástroje
  6. Out of box thinking
  7. Společenská odpovědnost firem – Corporate Social Responsibility jako součást komunikace firmy, její význam a propojení CSR do všech procesů fungování firmy
  8. Formáty firemních eventů a jejich principy z hlediska zaměření a účelu v interní/ externí komunikaci
  9. Externí komunikace – její role, nástroje a formáty.
  10. Specifika PR ve veřejném sektoru, státní správě a v soukromém sektoru
  11. Setkání s odborníkem z praxe firemní komunikace, diskuze a sdílení zkušeností z aktuální praxe
  12. Experti komunikace, potřebné dovednosti a znalosti, principy jejich práce, případové studie v oblasti trendů firemní komunikace
povinně volitelný

Předmět je praktickou formou výuky zaměřen na ucelený přehled krizové komunikace firem. Zaměřuje se na podstatu role firmy ve zvládání a komunikaci krizových situací, jejich prevenci a následných opatřením, na specifika různých nástrojů firemní krizové komunikace. Cílem je na praktických příkladech a případových studiích seznámit studenty s pravidly, příležitostmi a hrozbami krizové komunikace, sestavení vhodného komunikačního mixu, demonstraci významu fungování efektivní spolupráce uvnitř firmy pro profesionální zvládnutí a komunikaci krizové situace, včetně výstupů a follow up. Součástí výuky jsou konkrétní příklady dobrých příkladů z praxe, včetně sdílení zkušeností s odborníkem z praxe, profesionálem v oblasti krizové komunikace.

Studenti mají možnost během výuky získat poznatky o zapojení jednotlivých oddělení firmy nebo instituce do zvládání a komunikace krizové situace, seznámit se se specifiky komunikace krize uvnitř firmy a navenek.

Studenti jsou po ukončení předmětu schopni orientovat se v základních nástrojích krizové komunikace, dokáží vnímat význam profesionálního a efektivního vedení krize a krizové komunikace, umí aplikovat získané poznatky do návrhu vhodného komunikačního postupu v případě nenadálé nebo potenciální krize různého stupně rozsahu.

Cílem je demonstrovat nejrůznější role a jejich specifika uvnitř firmy v případě krizové komunikace, přiblížit podstatu rozdělení kompetencí, chápat základní pravidla krizové komunikace a to nejen z hlediska firmy, ale rozumět jim i z úhlu pohledu potenciálního zaměstnance firmy, uživatele, dodavatele, zástupce PR agentury, zástupců médií apod.

Hlavní témata – obsah předmětu:

  1. Úvod do krizové komunikace
  2. Preventivní opatření na ochranu a prevenci proti krizovým situacím ve firmě
  3. Efektivní postupy v případě vzniku krizové situace
  4. Krizová komunikace uvnitř firmy
  5. Krizové zpravodajství
  6. Extrémní zpravodajství
  7. Spolupráce s úřady a vyšetřujícími orgány v rámci krizové situace
  8. Přímá komunikace v případě krize
  9. Následná opatření po překonání krize
  10. Setkání s odborníkem na krizovou komunikaci, sdílení zkušeností, příklady z praxe
  11. Případová studie na příkladu efektivně a správně vedené komunikace krizové situace uvnitř firmy nebo instituce
  12. Současné trendy v krizové komunikaci, analýza zvládnutí krizových situací a s ní spojené krizové komunikace na příkladu lokální firmy

Předmět přináší studentům praktickou formu výuky a osvojení si základních principů komunikačních a prezentačních dovedností, zlepšení předpokladů pro efektivní prezentaci a profesionální mluvený i psaný projev na úrovní zástupce firmy, agentury nebo médií. Cílem je na praktických příkladech demonstrovat pravidla, doporučení, efektivní a ověřené postupy při přípravě a realizaci mluveného a psaného projevu. Výuka tohoto předmětu si klade za cíl připravit uchazeče na zajímavé, pro posluchače přínosné a efektivní prezentace projektů, produktů, služeb, řešení apod. Studenti budou znát postupy jak zvládat náročné, vypjaté a krizové situace, které mohou při prezentacích a komunikačních příležitostech nastat. Součástí výuky jsou příklady z aktuální praxe a případové studie.

Studenti jsou po ukončení předmětu schopni se správě prezentovat, připravit se na profesionální prezentaci a komunikaci projektu, služby nebo výrobku, zároveň dokáží adekvátně reagovat na námitky, podněty a dotazy při prezentaci.

Hlavní témata – obsah předmětu:

  1. Základní pravidla efektivní a profesionální komunikace
  2. Předpoklady pro zlepšení a rozvoj rétorických a prezentačních dovedností
  3. Asertivní a empatické jednání v komunikaci
  4. Práce se stresem, emocemi, kritikou a námitkami při prezentaci
  5. Principy efektivní komunikace, efektivní vedení porad
  6. Specifika cílové skupiny prezentace, vtažení publika, otázky, storytelling
  7. Public Relations, specifika oblasti a základní pravidla media relations
  8. Role tiskových odborů, tiskového mluvčího, PR a Media Specialistů
  9. Media training, zvládání stresu při interview, reakce na dotazy, námitky, bridging apod.
  10. Příprava na interview, specifika jednotlivých formátů (TV interview, rozhlasové interview, rozhovor v časopise apod.)
  11. Práce s textem, autorizace, follow up
  12. Facilitace a moderace mediálních, PR a firemních eventů

Předmět je praktickou formou výuky zaměřen na ucelený přehled a principy fungování sociálních médií a online kampaní. Zaměřuje se na podstatu a efektivitu využití nových médií pro komunikaci firmy, produktu nebo služby. Součástí výuky jsou konkrétní příklady kampaní a propagace na sociálních médií, ukázky efektivity kampaní, hrozby a příležitosti, sdílení nových trendů a celospolečenských postojů v oblasti rozvoje marketingových příležitostí na moderních online platformách.

Studenti mají možnost během výuky získat poznatky o využití sociálních médií pro komunikaci a marketing firmy či produktu nebo služby. Předmět přináší ukázku nových trendů zapojení sociálních médií do efektivního a ucelného komunikačního mixu, včetně příležitostí a hrozeb, které tato médi přináší z pohledu firmy i uživatele.

Studenti umí aplikovat získané poznatky promítnout např. do analýzy komunikace vybraného produktu nebo služby na sociálních médiích, začlenit výběr a návrh vhodné online platformy do základního komunikačního mixu.

Cílem je zároveň demonstrovat nejrůznější role a možnosti využití sociálních médii pro propagaci, marketing a komunikaci z pohledu firmy i uživatele.

Hlavní témata – obsah předmětu:

  1. Principy fungování a role online komunikace
  2. Pozice a příležitosti nových médií jako komunikačního a marketingového nástroje
  3. Specifika a příležitosti pro marketing a komunikace na ustálených online platformách
  4. Youtubering a blogering jako vzrůstající trend
  5. Setkání a diskuze s představitelem nových trendů na sociálních médiích – youtuber, bloger
  6. Pravidla a doporučení komunikace na sociálních médiích z pohledu firmy, marketingu a uživatele
  7. Specifika práce s textem pro online komunikaci a nová média
  8. Příležitosti a specifika hrozeb sociálních médií: Fake news, manipulace, dezinformace, klamavá reklama
  9. Role firmy nebo instituce v řízení a zvládání kampaní na sociálních médií
  10. Tvorba www stránek a online kampaní
  11. Správa a údržba kampaní na sociálních médiích
  12. Exkurze do online redakce, vydavatelství, diskuzní setkání s profesionálem v oblasti new media nebo online communication

Chci se přihlásit ke studiu

Napište nám o sobě pár údajů a my se vám do dvou pracovních dnů ozveme zpět s pozvánkou k přijímacímu pohovoru.