Zaměření předmětu:
Předmět umožní studentům získat a prohloubit teoretické a praktické znalosti o marketingu. Pozornost je zaměřena na strategický marketingový proces, vliv globalizace na marketing, systemizaci strategií v souvislosti s marketingovými nástroji, metodologickými principy, postupy i problémy marketingového výzkumu, na metody výzkumu a datové zdroje. Hlavní důraz bude kladen na poznání praktické stránky problematiky ve vztahu k sociálně-ekonomickému řízení podniku, města či regionu. Nedílnou součástí výuky je praktická realizace vlastního marketingového výzkumu. Jeho téma vychází z požadavků praxe.
Hlavní témata – obsah předmětu:
- Podstata marketingové filozofie. Marketingová koncepce a její vývoj. Holistická koncepce marketingu.
- Marketing a globalizace.
- Hybné síly v marketingovém okolí podniku a jejich dopad na postavení zákazníka. Vztahový marketing.
- Strategický marketingový proces. Vize, mise, marketingový plán.
- Nástroje situační analýzy.
- Segmentace trhu, cílený marketing a positioning.
- Marketingový mix. Systemizace strategií podle marketingového mixu, uplatnění metod analýzy produktového portfolia.
- Postavení marketingového výzkumu ve firmě. Marketingový výzkum jako proces.
- Příprava a realizace výzkumného projektu. Předmět výzkumu. Definování výzkumné otázky.
- Volba zdrojů dat a metod výzkumu. Primární a sekundární výzkum. Kvantitativní a kvalitativní výzkum. Interpretace výsledků výzkumu. Zpracování výzkumné zprávy.
- Aplikace marketingového výzkumu. Případová studie z praxe – přednáška odborníka z praxe.
- Etika marketingového výzkumu.